Baker & Baker introduceert Côte d'Or muffins & donuts
Introductie - De Europese fabrikant van bakkerijproducten Baker & Baker introduceert muffins en donuts van het merk Côte d'Or. Vanaf september zijn de muffins en donuts in de Benelux verkrijgbaar bij een aantal retailers en foodservicebedrijven.
Na de introductie van de Oreo en Milka bakkerijproducten ziet Baker & Baker nu mogelijkheden het chocolademerk Côte d'Or te introduceren in de categorie verse bakkerijproducten. In België is Côte d'Or het nummer 1 chocolademerk.
De Côte d'Or donut bestaat uit cacaodeeg met cacaovulling, die vervolgens wordt bedekt met Côte d'Or melkchocoladeglazuur en afgewerkt met Côte d'Or stukjes en chocoladedruppels. Datzelfde geldt voor de Côte d'Or muffin.
Baker & Baker, die een exclusieve licentieovereenkomst heeft met Mondelēz, is ook van plan om de Côte d'Or muffins en donuts begin 2025 op andere Europese markten te introduceren.
Bron: Baker & Baker/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
SUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo
Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.
Lees berichtCoca-Cola en OREO samen in Limited-Edition zero sugar
Introductie – De merken Coca-Cola en OREO hebben de handen ineengeslagen als ‘besties’ om een exclusief product in beperkte oplage te creëren: Coca-Cola OREO zero sugar Limited Edition. De samenwerking draait om het vieren van vriendschap.
Lees berichtMark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry
Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.
Lees berichtDunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees berichtDunkin’ Nederland en België lanceert glutenvrije range
Formulenieuws - Dunkin' lanceert een glutenvrije lijn speciaal ontworpen voor mensen die geen gluten kunnen of willen eten. Verder breidt Dunkin' het aanbod uit met een lijn van American Cookies.
Lees berichtCaroline Baume benoemd als Marketing Director Mondelēz Benelux
Benoeming – Mondelēz International heeft Caroline Baume aangesteld als Marketing Director Benelux. Zij krijgt de verantwoordelijkheid voor merken binnen alle categorieën: Biscuits, Chocolate, Cheese & Grocery.
Lees bericht