Bakery-café Paris Baguette wil starten in Nederland
_1080_720_90.jpg)
Bakkerij - Paris Baguette, een premium bakery café-concept actief in 11 landen, wil groeien en ziet daarvoor ook mogelijkheden in Nederland. Dat meldt de Nationale Franchise Gids. De bakkerijketen wil de plannen in Nederland realiseren met een masterfranchiser.
Paris Baguette voert een assortiment van croissants, baguettes en patisserie. Ook hartige sandwiches, salades maken onderdeel uit van het aanbod. Daarnaast schenkt Paris Baguette op de locaties eigen kwaliteitskoffie.
Groeiplannen
Paris Baguette Franchise is opgericht in 1988 door de SPC Group en telt inmiddels meer dan 4.000 vestigingen in 11 landen. De Nationale Franchise Gids laat weten dat Paris Baguette in 2022 de eerste locatie in het Verenigd Koninkrijk opende in Battersea Power Station, gevolgd door vestigingen in Kensington High Street en Canary Wharf. Nu heeft het bedrijf de ambitie in het Verenigd Koninkrijk 100 vestigingen te hebben in 2030 en 200 in 2036. Maar ook Nederland maakt onderdeel uit van de groeiplannen. Paris Baguette Franchise wil dat bij voorkeur doen met partners.
Bron: NFG/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Blond&Brown start franchiseformule met The Franchise Club
Franchise – Juicebar Blond&Brown, gevestigd in de Westfield Mall of the Netherlands, start met de uitrol van een franchiseformule. De uitbreiding gebeurt in samenwerking met The Franchise Club, een organisatie gespecialiseerd in franchiseontwikkeling.
Lees berichtAnne&Max bij beste 3 franchisegevers in Nederland
Formulenieuws - Franchiseformule Anne&Max is tijdens de uitreiking van de NFV Franchise Trofee 2025 uitgeroepen tot één van de drie beste franchisegevers van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan formules die zich onderscheiden in kwaliteit, samenwerking en toekomstvisie. Hizi Hair werd uiteindelijk de winnaar.
Lees berichtKipperij groeit explosief door uniek concept
Interview – Onlangs maakte Kipperij bekend samen te werken met Lekkerland voor de logistiek. De kipformule groeide zo snel dat de vorige logistieke partner het niet meer aankon. Lekkerland kan de groei wél faciliteren. Achter deze razendsnelle uitbreiding staat Maud Mol, de 28-jarige franchisegever van Kipperij. Haar ambitie? Binnen vijf jaar landelijke dekking. “Dat moet lukken, want eigenlijk hebben wij...
Lees berichtToetie & Bo Kidscafé wil groeien als franchiseformule
Horecaconcept - Toetie & Bo Kidscafé is een horecaplek waar kinderen welkom zijn en ouders zich kunnen ontspannen. Het horecaconcept telt nu nog alleen een locatie in Hoorn, maar gaat uitbreiden naar Purmerend. Initiatiefnemers Tamarah van Dijk en Elles Band achten de tijd nu rijp om verder uit te breiden met franchise.
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees berichtPapa John’s wil meer aandacht voor vers en kwaliteit
Formulenieuws - Papa John’s Nederland ondergaat onder een nieuwe eigenaar een strategische rebranding en richt de focus op kwaliteit en versheid. Als onderdeel van deze koerswijziging opent de pizzaketen ook een nieuwe deegfabriek onder de rook van Amsterdam.
Lees bericht