Bakker Bart opent nieuw winkelconcept in Kampen
Formulenieuws – De vestiging in Kampen beleefde de primeur van het vernieuwde concept van Bakker Bart. De locatie van de ondernemers Judith van der Weerd en Patrick Kroon werd niet alleen twee keer zo groot, maar kreeg ook een aantal formule updates.
Bakker Bart Kampen is de eerste locatie met het vernieuwde Bakker Bart concept; niet 180 graden anders, maar wel een nieuwe receptuur met de beste ingrediënten van Bakker Bart. Oftewel, een mix van vertrouwd erfgoed, succesvolle en lokale concepten én slimme innovaties. En dat alles in een lekker nieuw jasje. Zo laat Vital Food Group, de moederorganisatie van Bart’s Retail B.V. (Bakker Bart), weten
Vertrouwde ambacht
In het vernieuwde concept van Bakker Bart zijn kleine aanpassingen aangebracht in indeling en uitstraling. Zo is er meer roze aangebracht in het straat- en winkelbeeld, door o.a. het nieuwe terras, een open entree, bestelzuilen en sfeerelementen. De winkel is ingedeeld in drie werelden: brood, koffie & zoet én belegde broodjes & warme snacks. De gast kan hierdoor vanaf de bestelzuil of kassa de weg bewandelen naar het afhaalpunt of één van de zitplaatsen. Maar nog belangrijker wellicht is het feit dat medewerkers efficiënt kunnen werken vanuit draaicirkels met een nieuw positiespel ten opzichte van elkaar. De ovens, rijskasten en het smeereiland blijven in het zicht, waardoor het ambachtelijke karakter blijft behouden.
Assortiment
Ook in het assortiment zijn aanpassingen aangebracht. Zo is er een broodje bal in drie varianten verkrijgbaar en is er een knabbelstengel dipconcept toegevoegd aan het assortiment belegde broodjes. Esther de Bruijn, formulemanager van Bakker Bart: “Dit concept omarmt het erfgoed van Bakker Bart met de vers bereide producten in het zicht, de gastvrijheid van de ondernemers en het team. Het ambacht centraal en het nieuwe storedesign qua lay-out, order- en workflow, sfeer en beleving maakt de winkel toekomstproof. Met het nieuwe Bakker Bart bouwsteen principe, kunnen modules aan of uit worden gezet of juist meer of minder ruimte krijgen. Hiermee kunnen we vanuit een sterke merkbasis, lokaal het verschil maken en juist inspelen op de lokale behoefte.”
De komende periode staan er meer winkelverbouwingen op de planning. In november zal Bakker Bart Wageningen haar deuren openen met dit vernieuwde winkelconcept en ook Bakker Bart Nijmegen krijgt onderdelen uit dit concept.
Bron: Bakker Bart/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
BackWERK opent eerste locatie in tuincentrum
Formulenieuws – BackWERK heeft in het tuincentrum van Hoorn een nieuwe locatie geopend. Het gaat om een eerste locatie in een tuincentrum. Met ruim 100 zitplaatsen behoort de vestiging wel direct tot een van de grootste van de bakkerijformule.
Lees berichtShell werkt opnieuw samen met Herman den Blijker
Tankstation – Shell gaat in het kader van de ‘Proef de wereldkeuken campagne’ opnieuw de samenwerking aan met Herman den Blijker. Shell introduceert op haar stations, samen met partner Bakerstreet van de Vital Food Group, drie maal per jaar producten die geïnspireerd zijn door wereldse smaken.
Lees berichtBakker Bart test ijsconcept met Heldro IJs
Formulenieuws - Bakker Bart start een pilot in samenwerking met Heldro IJs. De test vindt plaats op een viertal locaties, te weten Nijmegen (Broerstraat), Venlo (Lomstraat), Winschoten en Dordrecht, De franchisers in gaan de franchisenemers met vers Heldro IJs aan de slag. Gekozen is voor een landelijke spreiding, omdat Bakker Bart wil kijken of het ijs een kansrijke aanvulling is...
Lees berichtBakkerij Pandriks komt in Franse handen
Overname - Bakkerij Pandriks in Meppel komt in Franse handen. Het bedrijf wordt overgenomen door Bridor, een dochteronderneming van Le Duff Group. De overname moe een versnelling geven in het assortiment biologische producten. Pandriks blijft na de overname onder eigen merk in de markt opereren.
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtMarco van Geel opvolger De Rijk bij bakkerij Goedhart
Benoeming - Marco van Geel wordt per 1 juli 2024 benoemd als commercieel manager bij het onderdeel van familiebedrijf Goedhart dat verantwoordelijk is voor de productie en verkoop van brood & specialiteiten aan diverse grote retailers.
Lees bericht