BBB Maastricht trekt 15.000 bezoekers


Beurzen - De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. Dat laat de organisatie weten na afloop van het driedaagse evenement. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten vertegenwoordigden, toonden zich over de afgelopen dagen tevreden met de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. Beursmanager Erik Stroink: “Ik ben trots op het resultaat dit jaar. Weer meer bezoekers dan vorig jaar, meer exposanten en een goede sfeer op de beursvloer.” Kookwedstrijden Naast het aanbod van exposanten, waren er tevens diverse activiteiten. Restaurant U uit Genk en Restaurant Mood uit Rotterdam wonnen de Fish XL kookwedstrijden in de arena van Cooking Mania. Zeven koks kookten tijdens de Fish XL wedstrijden uit een blackbox gevuld met duurzame vis en zee gerelateerde ingrediënten waaronder zeewier en gingen de strijd met elkaar aan om het mooiste en beste visgerecht te bereiden. De Hanos kookwedstrijd op woensdag werd gewonnen door Kris School van Brasserie Flo en de biologische kookwedstrijd van Centraal Beheer is gewonnen door Yenna van Leeuwen die op dit moment werkervaring opdoet bij Chateau Neercanne. Dagelijks werd er door Ecolab een hygiëneprijs uitgereikt aan de kok die het schoonst werkte volgens de HACCP code. Kasteeltje Hattem won de Ecolab dagprijs op dinsdag en op woensdag kwam restaurant Rantree uit Maastricht als winnaar uit de bus . De volgende beurseditie van BBB Maastricht vindt plaats van 7 t/m 9 oktober 2019. Bron: BBB Maastricht/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Tweede themadag over behoud van personeel

Personeel – Koninklijke Horeca Nederland (KHN Amsterdam), House of Hospitality, SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca), Horecava en de Gemeente Amsterdam hebben de handen ineen geslagen en organiseren, na een geslaagde eerste editie, een tweede themadag op maandag 2 maart a.s. in de Rai te Amsterdam.

Lees bericht

Albron opent nieuw concept van Le Perron in Almere

Horeca - Albron opende dit weekend in Almere het bakkerijconcept Le Perron in een nieuw format en een nieuwe Starbucks. In maart komt daar nog eens het nieuwe snackbarconcept Frites Affair bij. Met het circulaire concept The Green House en de eigen exploitatie van Anne&Max ontwikkelt de voormalige cateraar zich steeds meer tot volwaardig horecabedrijf.

Lees bericht

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht



Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid