BBB Maastricht wil rol spelen in succes horeca


Beurzen - BBB Maastricht lanceert een nieuw beursconcept en gaat voortaan internationaal een toonaangevende rol te spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. De organisatie heeft zich die ambitie ten doel gesteld op basis van gesprekken met exposanten en bezoekers. Erik Stroink, product manager horecavakbeurzen MECC Maastricht in een toelichting: “Deze vernieuwing is een logische stap in de verdere ontwikkeling van het evenement.” Voor de benaming event is bewust gekozen, omdat BBB meer wil zijn dan een vakbeurs alleen. Het BBB-event moet horecaondernemers inspireren en verder helpen in hun professionaliteit. Een motivatie die niet beperkt blijft tot een driedaagse vakbeurs, maar feitelijk het hele jaar door geldt. BBB Maastricht gaat daarom in samenwerking met brancheverenigingen en andere professionele clubs netwerkbijeenkomsten organiseren en wedstrijden en trainingen. Deze netwerken zijn ook branchespecifiek, dus bijeenkomsten gericht op bijvoorbeeld cafetaria-ondernemers en restaurateurs. Het driedaags vakevent in Maastricht wordt qua indeling ook op de nieuwe aanpak ingericht in vier werelden, die elk worden aangekleed en ingericht conform het betreffende thema. De vier werelden zijn: Beverage Beach, Food Forest, Variety Valley en Folie Culinaire. Op Beverage Beach kunnen bezoekers de meest uiteenlopende dranken proeven. In het avontuurlijke Food Forest maakt de bezoeker kennis met nieuwe gerechten en authentieke smaken. In Variety Valley vindt men naast non-food ook innovaties en brancheverenigingen. Folie Culinaire is hét exclusieve evenement voor de internationale gastronomie, dat uitsluitend op uitnodiging kan worden bezocht. In lijn met het nieuwe concept is er ook een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Het kleurrijke beeldmerk symboliseert de diversiteit qua doelgroepen en producten binnen de horeca. Daarnaast staat het voor de opgaande lijn op weg naar succes en het kroontje op het werk van horecaprofessionals. BBB Maastricht wordt van 10 t/m 12 oktober 2016 gehouden in MECC Maastricht. Bron: bbbmaastricht.nl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Nieuw horecaconcept Liemès Food District zoekt ‘wereldchefs

Horeca - Liemès Food District, het nieuwe horecaconcept dat dit najaar langs de A2 haar deuren opent in het iconische gebouw The Wall in Utrecht is op zoek naar gepassioneerde chefs van elf verschillende wereldkeukens. In het horecaconcept krijgen de chefs een kant-en-klare keuken en wordt de rest ook geregeld. De kok hoeft zich alleen te richten op het...

Lees bericht

Kabinet verscherpt aantal horecaregels door slechte coronacijfers

Coronamaatregelen – Het kabinet maakt zich zorgen over de toename van het aantal coronabesmettingen en verscherpt daarom een aantal regels. Zo moeten bezoekers van horecagelegenheden reserveren bij bezoek en hun naam en contactgegevens achterlaten. Daarnaast zijn bij horecagelegenheden alleen zitplaatsen toegestaan voor bezoekers, zowel binnen als buiten. En kunnen attractieparken, musea en horecazaken voor maximaal twee weken gesloten worden als duidelijk...

Lees bericht



‘Ondanks min 2 miljard euro omzet in Q2 kan 2020 nog wat worden’

Analyse – In tweede kwartaal bedroeg de totale omzetdaling in de foodsevicesector ruim 2 miljard euro. Dat betekent dat slechts de helft van de normale bestedingen in horeca, catering en gemak hebben plaatsgevonden. Maar lichtpuntje is dat mocht de omzet in het tweede en derde kwartaal op hetzelfde niveau uitkomen als in 2019 dan komt de totale omzet van alle sectoren uit op 80%...

Lees bericht

Horecabeurs Horecava volgend jaar in hybridevariant

Beurzen - Passend bij alle coronamaatregelen krijgt ook horecavakbeurs Horecava in 2021 een hybridevariant. Naast een veel kleinere fysieke vakbeurs die voor bezoekers en exposanten volgens de geldende coronamaatregelen wordt ingericht, zal er online meer dan gebruikelijk te zien en beleven zijn.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid