Bekroonde Aziatische chef komt koken op festival Tomorrowland


Gaggan Anand, de meest bekroonde chef in Azië, komt koken op Tomorrowland

Festival – Gaggan Anand, de meest bekroonde chef in Azië, komt koken op Tomorrowland. Dat laat de organisatie weten. Het restaurant van de Indische celebrity chef in Bangkok is gedurende vier opeenvolgende jaren verkozen tot ‘Beste Aziatische Restaurant’ in de ranglijst ‘World’s 50 Best’.

De 16de editie van Tomorrowland staat dit jaar in het teken van het thema ‘The Reflection of Love’. Foodervaringen van overal in de wereld spelen een belangrijke rol bij de invulling van dit thema. Gaggan Anand komt naar het festival op recreatiedomein van het Belgische De Schorre om zijn eigen Chef’s Table te hosten. De chef-kok, die beroemd werd door zijn uiterst creatieve gerechten en moleculaire gastronomie, zal een persoonlijke gastronomische reis verzorgen aan zijn eigen Chef’s Table. Daarnaast zal hij ook een uniek menu samenstellen voor het Tomorrowland Restaurant. Anand is niet de eerste chef-kok, die het meerdaagse Tomorrowland bezoekt. Thijs Meliefste, één van de meest veelbelovende chefs in Europa, sloeg in 2019 al de handen ineen met het festival. Vorig jaar ontving hij zijn eerste Michelinster en deze zomer zal hij op de laatste dag de Chef’s Table voor zijn rekening nemen. Daarnaast verschijnen er ook toppers uit de Belgische gastronomie, waaronder Bart De Pooter, Roger van Damme, Luc De Laet, Glen Ramaekers, Thomas Van der Flaas, Toon De Bock en Xavier Van Hecke. Meester-mixologist Paul Morel zal zorgen voor spectaculaire cocktails en mixers.

Tomorrowland Burger

​Het festival wil bezoekers verrassen met andere nieuwe smaken, zoals plant-based gerechten van tweesterrenchef Bart De Pooter, Peruaanse gerechten, gekruide spareribs, Japanse sushi, Indian soul food, Aziatische bao’s en dumplings, kreeft en zeevruchten en smashed burgers. De Tomorrowland Burger is dit jaar 100% vegetarisch.

De Mesa Garden is deze zomer nieuw op Tomorrowland. Het is de go-to plek om te ontspannen met food en drinks. Aan verschillende counters kunnen mensen kennismaken met nieuwe spijs- en drinkcombinaties, waaronder barbecue met gember & sapjes, kreeft met speciaalbieren en bites by Mesa met cocktails on demand van Paul Morel. De Duitse familie Wussler – bekend van hun restaurant Ponyhof en het culinaire platform ChefsTalk – zal een vegan aanbod samenstellen in combinatie met premium mixers & softs. Bezoekers kunnen ook kiezen voor een speciale wijnproeverij met een persoonlijke sommelier.

Bron: Tomorrowland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grolsch doet kartonnen draagtrays in de ban

Bierbrouwer - Bierbrouwer Grolsch neemt afscheid van de kartonnen festivaldraagtray en schakelt volledig over op herbruikbare draagtrays van gerecycled plastic. De bierbrouwer wil daarmee de hoeveelheid afval op de festivalterreinen verkleinen en meer bewustwording bij de festivalbezoekers realiseren.

Lees bericht


‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’

Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.

Lees bericht

‘6 miljoen gebruikers sturen 200.000 Tikkies per dag’

Betaalapp - Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO met meer dan 6 miljoen gebruikers, is er nu ook voor geldterugacties. Om geld terug te krijgen hebben consumenten alleen de aankoopbon nodig en de app. Wie de betreffende actieknop aanklikt en met de camera over de aankoopbon gaat, krijgt binnen 5 seconden het aankoopbedrag retour. De pilotfase is inmiddels achter de rug en...

Lees bericht



Rabobank verrast met Brasserie 2050 opnieuw op Lowlands

Festivals - Rabobank is met Brasserie 2050, dat samen met The Food Line-up wordt opgezet, voor de tweede keer te vinden op Lowlands in Biddinghuizen. Het restaurant-initiatief op het festival, dat  mensen moet aanzetten om na te denken over voeding en de productie daarvan, verrast ditmaal opnieuw. Tijdens een presentatie voorafgaand aan het festival kon een aantal in voeding geïnteresseerde...

Lees bericht

Coca-Cola zet recyclen centraal

Campagne - Coca-Cola wil mensen bewuster maken van zwerfafval en gaat dat koppelen aan zomers genieten. Met de nieuwe campagne ‘Let’s not waste this Summer’ wil het merk consumenten laten inzien dat het belangrijk is om op een verantwoordelijke manier met waardevolle verpakkingen om te gaan. De aftrap van de campagne vond plaats op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam....

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid