Belgisch horecaconcept Wasbar wil starten in Nederland

Buitenland - Het Vlaamse horecaconcept Wasbar komt mogelijk naar Nederland. Het horecaconcept meldt dit aan het Belgische blad De Tijd. Volgens productmanager Johan Luypaert heeft het horecaconcept de ambitie de komende jaren tientallen vestigingen te openen, vooral in het zuiden van Nederland.
Wasbar heeft in België momenteel twaalf locaties. Het concept dat bedacht werd door Yuri Vandenbogaerde en Dries Henau is een combinatie tussen een restaurant en wasserette. Het concept waarbij je kunt eten, terwijl de was wordt gedaan, is in 2012 bedacht en staat sindsdien op mening trendtourlijstje. Vestigingen zijn er onder meer in Antwerpen, Gent, Brussel en Brugge.
Franchisepartners
Wasbar heeft zich eerder uitgesproken om de sprong naar de Nederlandse markt te maken. Waar de locaties komen is nog niet duidelijk "De zoektocht naar franchisepartners is bezig", aldus Luypaert in De Tijd. Wasbar zoekt in ieder geval een ondernemer voor Tilburg.
Bron: De Tijd/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Le Smash opent zesde locatie in centrum Breda
Formulenieuws - In het centrum van Breda is de zesde vestiging van Le Smash geopend. Het concept ging viraal toen het de deuren opende van hun eerste locatie in Amsterdam. Volgens liefhebbers vind je hier de beste smashburgers op de meest ‘classic’ manier.
Lees berichtToetie & Bo Kidscafé wil groeien als franchiseformule
Horecaconcept - Toetie & Bo Kidscafé is een horecaplek waar kinderen welkom zijn en ouders zich kunnen ontspannen. Het horecaconcept telt nu nog alleen een locatie in Hoorn, maar gaat uitbreiden naar Purmerend. Initiatiefnemers Tamarah van Dijk en Elles Band achten de tijd nu rijp om verder uit te breiden met franchise.
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees berichtBakery-café Paris Baguette wil starten in Nederland
Bakkerij - Paris Baguette, een premium bakery café-concept actief in 11 landen, wil groeien en ziet daarvoor ook mogelijkheden in Nederland. Dat meldt de Nationale Franchise Gids. De bakkerijketen wil de plannen in Nederland realiseren met een masterfranchiser.
Lees berichtPapa John’s wil meer aandacht voor vers en kwaliteit
Formulenieuws - Papa John’s Nederland ondergaat onder een nieuwe eigenaar een strategische rebranding en richt de focus op kwaliteit en versheid. Als onderdeel van deze koerswijziging opent de pizzaketen ook een nieuwe deegfabriek onder de rook van Amsterdam.
Lees berichtEazie opent in drie maanden tijd vijf nieuwe vestigingen
Formulenieuws – De Asian Good Food keten Eazie heeft in drie maanden tijd vijf nieuwe vestigingen geopend. De nieuwe eazies zijn te vinden in Amsterdam (Nieuwendijk), Alkmaar, Capelle aan den IJssel, Hoofddorp en Nootdorp.
Lees bericht