Belgische Center Parcs-concepten Albron slaan aan en starten in Nederland
Leisure – De vijf nieuwe horecaconcepten die Albron CP eind vorig jaar in twee Belgische parken opende, draaien zeer succesvol en worden uitgerold naar Nederland. Albron CP is een onderdeel van cateraar Albron die het eten, drinken en de retail verzorgt binnen Center Parcs-locaties. “De horecaoutlets realiseren een verbetering van de bezoekersfrequentie en hogere bestedingen”, laat Ernest van de Voort, manager Marketing & Concepts van Albron CP weten in de donderdag verschenen uitgave van @FoodClicks. Albron had het succes in deze horecatak hard nodig na een moeizame opstartfase waar rendement achterbleef. Smaakmaker van de vijf nieuwe horecaconcepten is het Evergreenz Family buffet. Dit laagdrempelige horecaconcept combineert grootschaligheid met een kwalitatief goed en gevarieerd aanbod voor ontbijt, lunch en avondeten. Inmiddels zijn twee Belgische parken voorzien van een Evergreenz en worden er voor de zomer drie geopend in de Nederlandse parken Port Zélande, Het Meerdal en De Kempervennen. Na het hoogseizoen volgen nog de parken De Huttenheugte, Het Heijderbos en De Eemhof. Van de Voort: “De afgelopen maanden heeft Evergreenz in België aangetoond een aantoonbaar verschil te maken in de beleving van de gast. Bovendien heeft Evergreenz meer dan een gezonde bijdrage geleverd aan de operationele financiële exploitatie van Albron CP.” Het concept laat volgens Van de Voort een structurele verbetering zien in de bezoekersfrequentie van circa 12 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. “Evergreenz laat ten opzichte van The Market restaurant ook een toename zien van ruim 6 procent in de bestedingen. Bovendien is er een duidelijk stijgende lijn in de kwaliteitsperceptie van onze gasten naar de horecagelegenheden in het algemeen, wat naar alle waarschijnlijkheid ook de hogere bezoekersfrequentie verklaart.” Bron: FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek