Belgische Intersac zoekt het in mooie, functionele verpakkingen


Verpakkingen – Nu de horecawereld draait om afhalen en bezorgen wordt het ook tijd de verpakking kritisch te bekijken. Chefs stoppen veel tijd in het klaarmaken van de gerechten, maar het is ook van belang dat die gerechten er bij thuiskomt goed en aantrekkelijk uitzien. Het Belgische Intersac zoekt het daarom in functionele, duurzame én aantrekkelijke verpakkingen.

Intersac vindt dat lekker eten een goede verpakking nodig heeft. Daarom produceert het Belgische bedrijf vernieuwende en milieuvriendelijke verpakkingen voor zowel foodservice als retail. Met het zoveelste aluminium schaaltje of het standaard wegwerpbakje dat van de andere kant van de wereld komt, ga je het niet meer redden bij de consument, volgens het bedrijf. Bovendien rechtvaardigt een doorsnee verpakking niet de aandacht die het gerecht heeft gekregen in de keuken.

Daarom onderscheidt Intersac zich met verpakkingen die de kwaliteit van gerechten ten goede komen. Het bedrijf ziet extra kansen nu ook gastronomische restaurants, traiteurs en voedingswinkels hun gerechten voor takeaway aanbieden. De verpakkingen van Intersac kunnen niet alleen op maat worden gemaakt, maar ook worden gepersonaliseerd. Met oplossingen die passen bij de stijl van een restaurant, groothandel of keten. Bovendien is een deel van het assortiment geschikt voor de oven en magnetron.

Duurzame bronnen

Intersac stelt hoge eigen aan alles wat de fabrieken verlaat. De papieren en kartonnen verpakkingen worden gemaakt van materialen uit duurzaam bosbeheer of andere duurzame bronnen. Daarom zijn deze verpakkingen eenvoudig te recycleren.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

McDonald’s lanceert platform voor eigen milieu-initiatieven

Formulenieuws – Fastfoodketen McDonald’s lanceert een Europees platform om innovatieve oplossingen te testen op het gebied van verpakkingen en recycling. Dit ‘Better M’ programma is opgezet om het gebruik van plastic te verminderen en de recyclebaarheid van verpakkingen in de Europese vestigingen te verbeteren. Nederland maakt onderdeel uit van het Europese programma. Eén van de initiatieven is om de...

Lees bericht


AB InBev zoekt startups om duurzaamheidsuitdagingen op te lossen

Actieprogramma - Bierbrouwer AB InBev zoekt ambitieuze startups zich aan te melden voor het ‘100+ accelerator’ programma om de grote uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en verantwoord drinken op te lossen. Starten de bedrijven kunnen zich tot 30 oktober aanmelden. In het programma kunnen starts-up hun oplossingen implementeren in het wereldwijde AB InBev netwerk, onder meer op de thema’s recycling,...

Lees bericht

Bidfood gaat verpakkingen verduurzamen

Groothandel – Bidfood wil binnen de verpakkingen verminderen en verduurzamen. De grossier start daarom op korte termijn met het aanpassen van de verpakkingen van het eigen private label assortiment. Tevens gaat het bedrijf in gesprek met haar leveranciers. Juist in die combinatie van eigen merken en merken van leveranciers zijn de grootste resultaten te realiseren, is ook de mening van Peter...

Lees bericht

Paardekooper Store 2.0 staat voor meer inspiratie

Verpakkingen – De nieuwe b2b winkelformule van Paardekooper moet een beeld geven van de toekomstige shopbehoeften van zakelijke afnemers. Op 29 mei jongstleden vond de feestelijke opening plaats in Rotterdam. De shop biedt nog meer ruimte voor presentatie en inspiratie en versterkt de koppeling tussen on- en offline. Het nieuwe Store-concept biedt ook meer ruimte voor persoonlijk advies. En om zoveel...

Lees bericht


Bunzl daagt HAS studenten uit met ‘Bunzl Packaton’

Uitdaging - Op 20 februari organiseren Bunzl Retail & Industry en HAS Hogeschool Den Bosch gezamenlijk de ‘Bunzl Packaton’. Tijdens deze dag hebben 19 studenten van de opleiding Food Design & Innovation één schooldag de tijd om een nieuw verpakkingsconcept te ontwikkelen. Een ‘packaton’ is een afgeleide van de zogenaamde ‘hackaton’; een bijeenkomst van specialisten die gezamenlijk aan een thema te werken. Het doel...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid