Belgische koningin Mathilde opent indrukwekkend ZiN Inspiratielab van Sligro


Groothandels - Met een sierlijke handtekening in het gulden boek van groothandel Sligro opende koningin Mathilde van België woensdagmiddag het 3000 vierkante meter grote ZiN Inspiratielab in Veghel. Sligro heeft met ZIN alle verwachtingen overtroffen. Het inspiratiecentrum is door de omvang, opzet en technische mogelijkheden een inspiratieplek van ongekende omvang. Alle werelden uit de foodservicesector zijn terug te vinden in het ZiN Inspiratielab dat gaat dienen als opleidings- en begeleidingscentrum van jonge ondernemers en bestaande klanten. De toekomst op horecagebied is in een van de vele onderdelen van het inspiratielab na te bootsen of te visualiseren. Met het inspiratielab zet Sligro niet een stap voorwaarts, maar neemt het bedrijf een reuzensprong op de concurrentie. Plezant Dat Belgische koningin Mathilde het ZiN Inspiratielab kon openen tijdens het driedaags staatsbezoek aan Nederland in hetzelfde jaar dat Sligro, mede door de overname van Java Foodgroep, extra vorderingen maakt met de toetreding op de Belgische markt, maakte het openingsfeestje nog eens extra plezant. Culinair Nederland en België, voor zover aanwezig bij de opening, waren diep onder de indruk van de nieuwe inspiratieruimte van de Veghelse groothandel. In ZiN Inspiratielab was voorafgaand aan de opening een programma dat in het teken stond van de Belgisch-Nederlandse samenwerking op de foodservicemarkt en promotie van de voedingssector. Samenwerking De organisatie was een samenwerking tussen Sligro en de drie Belgische gewestelijke exportagentschappen AWEX, BIE en Flanders Investment & Trade. Zo was er een presentatie van de Waalse winnaars van ‘Ecotrophelia’, een wedstrijd georganiseerd door de FEVIA België waarin studenten uit het hoger onderwijs uitgedaagd worden om een eco-innovatief voedingsproduct te ontwikkelen. Gelijktijdig vond er een kookwedstrijd plaats tussen Belgische en Nederlandse horeca-opleidingen. De jury van deze wedstrijd bestond uit de sterrenkok Erik van Loo (Parkheuvel, Rotterdam) en Guido Panjer (Culinair adviseur Sligro en aanvoerder van het Nederlands Culinaire Team). Duurzaamheid In het auditorium van ZiN vond een symposium plaats voor Belgische en Nederlandse foodprofessionals met presentaties over de marktontwikkelingen naar 2025 en de rol van duurzaamheid daarin. Praktijkruimte ‘Umami’ was in gebruik voor een Zythologie-workshop, uiteraard in het teken van Belgische speciaalbieren. Sligro tekende tevens de vernieuwde sponsorovereenkomst met de KBHB, de Koninklijke Belgische Hockeybond. Beide partijen hebben zich tot en met de Olympische Spelen van 2020 in Tokio aan elkaar verbonden. Bron: @FoodClicks Groothandels - Met een sierlijke handtekening in het gulden boek van groothandel Sligro opende koningin Mathilde van België woensdagmiddag het 3000 vierkante meter grote ZiN Inspiratielab in Veghel. Sligro heeft met ZIN alle verwachtingen overtroffen. Het inspiratiecentrum is door de omvang, opzet en technische mogelijkheden een inspiratieplek van ongekende omvang. Alle werelden uit de foodservicesector zijn terug te vinden in het ZiN Inspiratielab dat gaat dienen als opleidings- en begeleidingscentrum van jonge ondernemers en bestaande klanten. De toekomst op horecagebied is in een van de vele onderdelen van het inspiratielab na te bootsen of te visualiseren. Met het inspiratielab zet Sligro niet een stap voorwaarts, maar neemt het bedrijf een reuzensprong op de concurrentie. Plezant Dat Belgische koningin Mathilde het ZiN Inspiratielab kon openen tijdens het driedaags staatsbezoek aan Nederland in hetzelfde jaar dat Sligro, mede door de overname van Java Foodgroep, extra vorderingen maakt met de toetreding op de Belgische markt, maakte het openingsfeestje nog eens extra plezant. Culinair Nederland en België, voor zover aanwezig bij de opening, waren diep onder de indruk van de nieuwe inspiratieruimte van de Veghelse groothandel. In ZiN Inspiratielab was voorafgaand aan de opening een programma dat in het teken stond van de Belgisch-Nederlandse samenwerking op de foodservicemarkt en promotie van de voedingssector. Samenwerking De organisatie was een samenwerking tussen Sligro en de drie Belgische gewestelijke exportagentschappen AWEX, BIE en Flanders Investment & Trade. Zo was er een presentatie van de Waalse winnaars van ‘Ecotrophelia’, een wedstrijd georganiseerd door de FEVIA België waarin studenten uit het hoger onderwijs uitgedaagd worden om een eco-innovatief voedingsproduct te ontwikkelen. Gelijktijdig vond er een kookwedstrijd plaats tussen Belgische en Nederlandse horeca-opleidingen. De jury van deze wedstrijd bestond uit de sterrenkok Erik van Loo (Parkheuvel, Rotterdam) en Guido Panjer (Culinair adviseur Sligro en aanvoerder van het Nederlands Culinaire Team). Duurzaamheid In het auditorium van ZiN vond een symposium plaats voor Belgische en Nederlandse foodprofessionals met presentaties over de marktontwikkelingen naar 2025 en de rol van duurzaamheid daarin. Praktijkruimte ‘Umami’ was in gebruik voor een Zythologie-workshop, uiteraard in het teken van Belgische speciaalbieren. Sligro tekende tevens de vernieuwde sponsorovereenkomst met de KBHB, de Koninklijke Belgische Hockeybond. Beide partijen hebben zich tot en met de Olympische Spelen van 2020 in Tokio aan elkaar verbonden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



De Haan kiest eigen weg in food en tabak

Tankstation - De Haan Minerale Oliën (DHMO) verruilt als groothandel Lekkerland in Son voor Sligro. Ondanks de succesvolle langdurige samenwerking met Lekkerland, laat De Haan weten ervoor gekozen te hebben om per 1 februari 2025 de samenwerking aan te gaan met groothandel Sligro in Veghel. De Haan ziet Sligro de komende jaren als strategische partner die zal ondersteunen bij het doorontwikkelen...

Lees bericht




Sligro wint Logistiek Laadplein Award 2024

Verkiezing - Tijdens ‘Zero Emission | Ecomobiel’ in ‘s-Hertogenbosch is vorige week de ‘Logistiek Laadplein Award 2024’ uitgereikt aan Sligro. Zero Emission | Ecomobiel is dé zakelijke beurs voor duurzame vernieuwing in mobiliteit.

Lees bericht

Tabaksomzet helpt omzet Sligro in derde kwartaal

Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het derde kwartaal van 2024 een omzet van € 730 miljoen, een toename van € 25 miljoen of 3,5% ten opzichte van de omzet van € 705 miljoen in het derde kwartaal van 2023. Dat meldt de groothandel uit Veghel bij de bekendmaking van de cijfers over het derde kwartaal.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid