Belgische koningin Mathilde opent indrukwekkend ZiN Inspiratielab van Sligro


Groothandels - Met een sierlijke handtekening in het gulden boek van groothandel Sligro opende koningin Mathilde van België woensdagmiddag het 3000 vierkante meter grote ZiN Inspiratielab in Veghel. Sligro heeft met ZIN alle verwachtingen overtroffen. Het inspiratiecentrum is door de omvang, opzet en technische mogelijkheden een inspiratieplek van ongekende omvang. Alle werelden uit de foodservicesector zijn terug te vinden in het ZiN Inspiratielab dat gaat dienen als opleidings- en begeleidingscentrum van jonge ondernemers en bestaande klanten. De toekomst op horecagebied is in een van de vele onderdelen van het inspiratielab na te bootsen of te visualiseren. Met het inspiratielab zet Sligro niet een stap voorwaarts, maar neemt het bedrijf een reuzensprong op de concurrentie. Plezant Dat Belgische koningin Mathilde het ZiN Inspiratielab kon openen tijdens het driedaags staatsbezoek aan Nederland in hetzelfde jaar dat Sligro, mede door de overname van Java Foodgroep, extra vorderingen maakt met de toetreding op de Belgische markt, maakte het openingsfeestje nog eens extra plezant. Culinair Nederland en België, voor zover aanwezig bij de opening, waren diep onder de indruk van de nieuwe inspiratieruimte van de Veghelse groothandel. In ZiN Inspiratielab was voorafgaand aan de opening een programma dat in het teken stond van de Belgisch-Nederlandse samenwerking op de foodservicemarkt en promotie van de voedingssector. Samenwerking De organisatie was een samenwerking tussen Sligro en de drie Belgische gewestelijke exportagentschappen AWEX, BIE en Flanders Investment & Trade. Zo was er een presentatie van de Waalse winnaars van ‘Ecotrophelia’, een wedstrijd georganiseerd door de FEVIA België waarin studenten uit het hoger onderwijs uitgedaagd worden om een eco-innovatief voedingsproduct te ontwikkelen. Gelijktijdig vond er een kookwedstrijd plaats tussen Belgische en Nederlandse horeca-opleidingen. De jury van deze wedstrijd bestond uit de sterrenkok Erik van Loo (Parkheuvel, Rotterdam) en Guido Panjer (Culinair adviseur Sligro en aanvoerder van het Nederlands Culinaire Team). Duurzaamheid In het auditorium van ZiN vond een symposium plaats voor Belgische en Nederlandse foodprofessionals met presentaties over de marktontwikkelingen naar 2025 en de rol van duurzaamheid daarin. Praktijkruimte ‘Umami’ was in gebruik voor een Zythologie-workshop, uiteraard in het teken van Belgische speciaalbieren. Sligro tekende tevens de vernieuwde sponsorovereenkomst met de KBHB, de Koninklijke Belgische Hockeybond. Beide partijen hebben zich tot en met de Olympische Spelen van 2020 in Tokio aan elkaar verbonden. Bron: @FoodClicks Groothandels - Met een sierlijke handtekening in het gulden boek van groothandel Sligro opende koningin Mathilde van België woensdagmiddag het 3000 vierkante meter grote ZiN Inspiratielab in Veghel. Sligro heeft met ZIN alle verwachtingen overtroffen. Het inspiratiecentrum is door de omvang, opzet en technische mogelijkheden een inspiratieplek van ongekende omvang. Alle werelden uit de foodservicesector zijn terug te vinden in het ZiN Inspiratielab dat gaat dienen als opleidings- en begeleidingscentrum van jonge ondernemers en bestaande klanten. De toekomst op horecagebied is in een van de vele onderdelen van het inspiratielab na te bootsen of te visualiseren. Met het inspiratielab zet Sligro niet een stap voorwaarts, maar neemt het bedrijf een reuzensprong op de concurrentie. Plezant Dat Belgische koningin Mathilde het ZiN Inspiratielab kon openen tijdens het driedaags staatsbezoek aan Nederland in hetzelfde jaar dat Sligro, mede door de overname van Java Foodgroep, extra vorderingen maakt met de toetreding op de Belgische markt, maakte het openingsfeestje nog eens extra plezant. Culinair Nederland en België, voor zover aanwezig bij de opening, waren diep onder de indruk van de nieuwe inspiratieruimte van de Veghelse groothandel. In ZiN Inspiratielab was voorafgaand aan de opening een programma dat in het teken stond van de Belgisch-Nederlandse samenwerking op de foodservicemarkt en promotie van de voedingssector. Samenwerking De organisatie was een samenwerking tussen Sligro en de drie Belgische gewestelijke exportagentschappen AWEX, BIE en Flanders Investment & Trade. Zo was er een presentatie van de Waalse winnaars van ‘Ecotrophelia’, een wedstrijd georganiseerd door de FEVIA België waarin studenten uit het hoger onderwijs uitgedaagd worden om een eco-innovatief voedingsproduct te ontwikkelen. Gelijktijdig vond er een kookwedstrijd plaats tussen Belgische en Nederlandse horeca-opleidingen. De jury van deze wedstrijd bestond uit de sterrenkok Erik van Loo (Parkheuvel, Rotterdam) en Guido Panjer (Culinair adviseur Sligro en aanvoerder van het Nederlands Culinaire Team). Duurzaamheid In het auditorium van ZiN vond een symposium plaats voor Belgische en Nederlandse foodprofessionals met presentaties over de marktontwikkelingen naar 2025 en de rol van duurzaamheid daarin. Praktijkruimte ‘Umami’ was in gebruik voor een Zythologie-workshop, uiteraard in het teken van Belgische speciaalbieren. Sligro tekende tevens de vernieuwde sponsorovereenkomst met de KBHB, de Koninklijke Belgische Hockeybond. Beide partijen hebben zich tot en met de Olympische Spelen van 2020 in Tokio aan elkaar verbonden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Plaza digitaliseert verder met orderkiosken

Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.

Lees bericht



SWO De Splinter wijzigt naam in GemaQ en gaat adviseren

Petrol – De wereld van tankstations verandert en dus verandert SWO De Splinter. Niet alleen krijgt de inkoop- en samenwerkingsorganisatie een nieuwe naam, ook de dienstverlening wordt uitgebreid. Er moet meer maatwerk worden geleverd voor de leden, zei voorzitter Rob van Herpen. Voor de nieuwe naam, is een oude naam nieuw leven ingeblazen, namelijk GemaQ.

Lees bericht

Sligro terug op omzetniveau van voor corona

Groothandel – Sligro wist in de eerste drie maanden van dit jaar de omzet naar een niveau te brengen van voor de coronamaatregelen. Weliswaar viel de omzet in catering nog wat tegen, maar daar tegenover stond een verdere groei in bezorging aan bedrijven.

Lees bericht


Volledig verbouwde Sligro Arnhem heropent 15 maart

Groothandel Dinsdag 15 maart wordt de volledig verbouwde Sligro-vestiging in Arnhem heropend. De opening wordt verricht door Angelique Schmeinck (24Kitchen), Kees Kiestra (directeur Sligro zelfbedieningsgroothandels en Raymond Clements (vestigingsdirecteur Sligro Arnhem).

Lees bericht

‘Sligro wint marktaandeel in Nederland en België’

Groothandel - “Jaar op jaar vergelijkingen zijn weinigzeggend in tijden van COVID-19, maar over de afgelopen twee jaar zien we dat we zowel in Nederland als België marktaandeel gewonnen hebben. Onze weerbaarheid als organisatie, vanuit een cultuur vol ondernemerschap en daadkracht, bleek ook in 2021 groot”, aldus CEO Koen Slippens bij de presentatie van de jaarcijfers.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid