‘Beste Online Supermarkt’ Crisp rondt overname Eetfabriek af
_1080_721_90.jpg)
Maaltijdenbezorgdienst - Crisp blijft groeien in Nederland en België. Het bedrijf bedient vandaag de dag twee keer zoveel klanten als een jaar geleden. Daarnaast maakt de supermarkt-app bekend deze maand de overname af te ronden van de Eetfabriek en meldt het bedrijf dat het door een consumentenonderzoek van Gfk verkozen is tot Beste Online Supermarkt.
De snelle groei van Crisp is mede mogelijk gemaakt door een investeringsronde eerder van 75 miljoen euro. Hierdoor kon Crisp uitbreiden naar België en het assortiment non-food producten uitbreiden. Daarnaast kon het met de met de lokale leverancier Eetfabriek in Zwanenburg, een bedrijf dat verse maaltijden en maaltijdcomponenten maakt, ook werken aan verdere schaalvergroting.
Eigen label
Met de overname van Eetfabriek breidt Crisp haar verse assortiment uit van vijftien naar vijftig veelal seizoensgebonden gerechten die door de klant alleen hoeven te worden opgewarmd. “Wij kennen inmiddels de smaak van onze klanten. En we weten ook precies te vinden wat er dichtbij in het seizoen groeit en dus op het toppunt zit van smaak,” vertelt Tom Peeters, CEO van Crisp. “Met de ketenintegratie hebben we een volledig eigen keuken waar onze producten zonder omwegen en door professionele chefs worden bereid tot smaakvolle gerechten voor een toegankelijke prijs. Eetfabriek was al jaren vaste leverancier bij Crisp en samen hebben we dit kanaal nu opgeschaald van plek 21 naar de top-3 grootste lokale bronnen die aangeboden worden via onze app.”
Steun
Sinds de lancering in juni in de Belgische markt groeit Crisp ook daar fors: alleen al in de afgelopen vier weken verdubbelde de online versmarkt weer in bestellingen. In beide landen bezorgt Crisp met eigen transportmiddelen, die toegroeit naar 100% elektrische bezorging. Alle impactvergroting door de hele keten heen werd gesteund door de investeringsronde van €75 miljoen die eerder dit jaar werd afgerond. De helft van de ronde is wederom afkomstig van de bestaande langetermijninvesteerders. Bij de nieuwe investeerders zitten tevens weer een aantal Nederlandse topondernemers en bestuurders met waardevolle ervaring, zoals Adriaan Mol (oprichter Mollie), Sander van der Laan (voormalig CEO Action en Albert Heijn) en Joes Daemen (oprichter Somerset Capital Partners).
Bron: Crisp/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Supermarkt-app Crisp en maaltijdbox De Krat gaan samen
Overname - App-only supermarkt Crisp en maaltijdbox De Krat gaan voortaan samen verder. Met de overname kan Crisp haar klanten een nog completere variatie aan gemaksopties bieden, zo laat Crisp weten. Door de overname kunnen de klanten niet alleen bij Crisp terecht voor de dagelijkse boodschappen, recepten en kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken, maar ook kiezen voor een maaltijdbox met...
Lees berichtPLNT introduceert plantaardige zalm en kip met Nutri-Score A
Introductie - PLNT, het merk van 100% plantaardige vlees- en visopvolgers, introduceert drie nieuwe producten: Kip Nuggets, Kip Tenders en Zalmfilet. Het merk speelt daarmee in op de belangrijkste trend in de voeding: gezondheid.
Lees berichtHutten voor de 7e keer beste out of home formule At Work
Verkiezing - Voor de zevende keer komt Hutten als winnaar uit de bus in de categorie ‘At Work’ van het GfK Out of Home Formule Rapport. Hutten scoort op alle onderdelen bovengemiddeld ten opzichte van de andere formules in het At Work kanaal.
Lees berichtSaladerecepten en dressing van SLA voortaan bij Crisp
Bezorgservice – Crisp en SLA hebben elkaar gevonden in hun missie om beter eten voor meer mensen mogelijk te maken. Online supermarkt Crips start daarom vanaf zaterdag 6 augustus met de verkoop van vier saladerecepten van Nina Pierson (36) en de saladedressings van SLA.
Lees berichtBenBits opent nieuwe kauwgomfabriek in Nederland
Zoetwaren – Het kauwgommerk BenBits heeft woensdag haar nieuwe kauwgomfabriek in Heerhugowaard geopend. Het kauwgommerk dat in de jaren zeventig een van de eerste suikervrije kauwgoms was, keert nu in Nederland vanuit Italië terug als een natuurlijke, plasticvrije kauwgom.
Lees berichtABN AMRO ziet forse groei flitsbezorgers stagneren
Analyse – De flitsbezorgers die sinds begin 2021 de boodschappen razendsnel thuisbezorgen bij de Nederlandse consument, zien hun onstuimige groei nu afvlakken. Mede als gevolg van de lockdowns zagen Gorillas, Getir, Zapp en Flink sinds de tweede helft van vorig jaar hun omzet exploderen, maar nu alle winkels en restaurants weer open zijn, stagneert de groei. Dat signaleert ABN AMRO in een...
Lees bericht