Bestelsite Thuisbezorgd dupe van DDoS-aanval
Bezorgdienst – Maaltijdenbezorgdienst Thuisbezorgd.nl is slachtoffer geworden van een DDoS-aanval op de website. Bestellingen komen daardoor niet door of het lukt bestellers helemaal niet om eten te bestellen. Dat laat de bezorgdienst weten via een bericht op twitter.
De aanval komt extra ongelegen omdat veel horecaondernemers de afgelopen dagen hun heil hebben gezocht bij de thuisbezorgd.nl omdat zij door de corona-maatregelen hun eigen locatie hebben moeten sluiten. Afhalen en bezorgen is het enige dat nog is toegestaan, een optie die momenteel door veel restaurants nog als enige mogelijkheid wordt gezien om omzet te genereren.
Jitse Groen, CEO van Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, laat in een reactie weten dat er momenteel met man en macht gewerkt wordt om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Horecava en Wine Professional bundelen opnieuw de krachten
Vakbeurzen - Tijdens Horecava 2026 slaan Horecava en Wine Professional opnieuw de handen ineen. De grootste horecabeurs van Nederland en de vooraanstaande wijnbeurs van de Benelux presenteren samen Taste of Wine Professional met een programma dat wijn laat aansluiten bij het thema van dit jaar: Betaalbare luxe.
Lees berichtFoodservicemarkt blijft groeien, maar tempo neemt af
Analyse - De Nederlandse foodservicemarkt blijft in 2025 groeien, al vlakt het tempo af. Dat blijkt uit de periodemeting van bureau Foodsteps uit Ede. De komende periode moet duidelijk gaan maken hoe positief het jaar gaat afsluiten.
Lees berichtHorecava 2026 draait om betaalbare luxe
Vakbeurzen - De komende editie van Horecava, van 12 tot en met 15 januari 2026 in RAI Amsterdam, staat voor een belangrijk deel in het teken van ‘betaalbare luxe’. De vakbeurs richt zich dit jaar vooral op hoe horecaondernemers hoogwaardige gastbeleving kunnen blijven bieden in een tijd van stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen.
Lees berichtKoreaanse keuken breekt definitief door
Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.
Lees berichtPickwick introduceert Finest Selection voor professionele markt
Introductie - Theemerk Pickwick breidt zijn assortiment uit met Finest Selection, een nieuwe premium theelijn gericht op de zakelijke markt. De introductie speelt in op de toenemende vraag naar kwaliteit en variatie binnen horeca, zorginstellingen, kantoren en hotels.
Lees berichtStartende horecaondernemers vaak te laat met btw-aangifte
Ondernemerschap - Startende ondernemers, waaronder veel horecabedrijven, dienen opvallend vaak hun btw-aangifte te laat in. Volgens de Belastingdienst kwam in 2024 10 procent van de btw-aangiften van alle startende ondernemers te laat binnen. Wie te laat indient of betaalt, riskeert een boete.
Lees bericht