Bestelsite Thuisbezorgd dupe van DDoS-aanval


Bezorgdienst – Maaltijdenbezorgdienst Thuisbezorgd.nl is slachtoffer geworden van een DDoS-aanval op de website. Bestellingen komen daardoor niet door of het lukt bestellers helemaal niet om eten te bestellen. Dat laat de bezorgdienst weten via een bericht op twitter.

De aanval komt extra ongelegen omdat veel horecaondernemers de afgelopen dagen hun heil hebben gezocht bij de thuisbezorgd.nl omdat zij door de corona-maatregelen hun eigen locatie hebben moeten sluiten. Afhalen en bezorgen is het enige dat nog is toegestaan, een optie die momenteel door veel restaurants nog als enige mogelijkheid wordt gezien om omzet te genereren.

Jitse Groen, CEO van Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, laat in een reactie weten dat er momenteel met man en macht gewerkt wordt om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecasector zwaar getroffen in eerste kwartaal 2020

Omzetcijfers - De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal. De omzetdaling was de eerste in zeven jaar tijd. Dat meldt het CBS.

Lees bericht


‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’

Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Lees bericht

Speciale e-learning: coronasafe ondernemen in de horeca

Opleiding – Speciaal om de horeca te helpen bij de (gedeeltelijke) heropening van de locaties heeft opleider Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland in samenwerking met adviesbureau Kroonenburg Advies de e-learning ‘Corona safe ondernemen in de horeca (HACCP)’ ontwikkeld.

Lees bericht


App voor corona-checkgesprek van het horecabezoek

Horeca – Voor het verplichte persoonlijke checkgesprek aan de deur voor gasten die een horecabedrijf willen bezoeken, is nu een app ontwikkeld. Een groep techneuten heeft sinds vandaag checkgesprek.nl gelanceerd dat als platform dit verplichte vraaggesprek kan vervangen. Wie klachtenvrij is kan via de app een groen kaart laten zien aan het horecabedrijf, waarmee de toegang gewaarborgd is.

Lees bericht

Oisterwijk biedt horeca hulp met ruimere terrassen

Gastvrij – Zodra de horeca weer gasten op het terras mag toelaten, staat de gemeente Oisterwijk verruiming van de terrassen toe. Horecaondernemers kunnen hun terrassen dan ruimer inrichten en meer mensen een veilige plek bieden. De gemeente sluit zelfs twee straten in de weekenden af om ondernemers extra ruimte voor hun terras te geven.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid