Betaalapp Tikkie lanceert ‘Tikkie terug’


Betaalapp - Vanaf nu kun je niet alleen zelf een Tikkie uitsturen, maar ook via bedrijven direct een Tikkie terug krijgen. De nieuwe dienst met de naam ‘Tikkie Terug’ wordt vandaag gepresenteerd ter ere van de 4e verjaardag van Tikkie.

Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO, kent inmiddels meer dan 6 miljoen gebruikers. De inzet voor geldterugacties is realtief nieuw. De nieuwe dienst ‘Tikkie Terug’ werd in pilotvorm anderhalf jaar geleden in de markt gezet. Coca-Cola was de eerste partij die met campagnes voor o.a. Fuze Tea en Coca-Cola Energy Tikkie Terug inzette. Gebruikers hoeven alleen de aankoopbon te scannen en binnen een paar seconden wordt het actiebedrag tereuggestort. De afgelopen weken startten ook Nestlé met YES repen en Arla met Apetina en binnenkort volgt FrieslandCampina met Optimel. Sinds de start hebben al ruim 35.000 consumenten via Tikkie hun geld teruggekregen.

Digitaal en snel

Met Tikkie Terug brengt Tikkie de bekende geldterugacties naar het niveau dat wordt verwacht in 2020: volledig digitaal, snel en vertrouwd. “We zagen dat geldterugacties sneller en makkelijker kunnen,” aldus Moreno Kensmil van Tikkie. “Geldterugacties worden nu vaak ervaren als omslachtig en onbetrouwbaar. Terwijl het zoveel eenvoudiger kan voor zowel de consument als de bedrijven. Na aankoop van het product stuur je nu als het ware een Tikkie naar een speciale rekening van Tikkie. Zonder dat het nodig is om gegevens achter te laten.”

Tompouce-actie

Speciaal ter gelegenheid van de verjaardag van Tikkie is een actie opgezet met Hema. Iedereen die de komende dagen een tompouce koopt in één van de Hema- winkels, krijgt het gehele aankoopbedrag direct teruggestort via de Tikkie app. Bedrijven die Tikkie inzetten voor hun geldterugacties bepalen zelf hoe zij Tikkie Terug inzetten. Van alleen het scannen van de QR-code en controle met een aankoopbon tot tokens (unieke QR-codes). Tikkie Terug kan zowel offline als online worden ingezet.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Tikkie Check maakt afrekenen in horeca nog eenvoudiger

Betaalmethode – Na Tikkie Terug komt ABN Amro nu met Tikkie Check. Met deze betaalmethode kunnen gasten eenvoudig afrekenen in de horeca zonder tussenkomst van personeel. Daarnaast zijn rekeningen eenvoudig te delen, kan er fooi worden gegeven en zijn er gemakkelijk bestellingen te plaatsen.

Lees bericht

‘6 miljoen gebruikers sturen 200.000 Tikkies per dag’

Betaalapp - Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO met meer dan 6 miljoen gebruikers, is er nu ook voor geldterugacties. Om geld terug te krijgen hebben consumenten alleen de aankoopbon nodig en de app. Wie de betreffende actieknop aanklikt en met de camera over de aankoopbon gaat, krijgt binnen 5 seconden het aankoopbedrag retour. De pilotfase is inmiddels achter de rug en...

Lees bericht

ABN AMRO: Retail groeit met 2 procent in 2020 en 2021

Analyse – Hoewel de groei in retail afgelopen jaar iets afvlakte, verwacht ABN AMRO dat er dit jaar voor de zevende keer op rij sprake zal zijn van groei. Dat geldt ook voor het jaar er op, want voor zowel 2020 als 2021 voorziet de bank een groei van 2 procent. De sector retail presteert redelijk goed door de hoogconjunctuur en stijgende consumentenbestedingen, zo...

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht


Personeelsverloop kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

Analyse – De horeca betaalt een hoge prijs voor het personeelsverloop in de sector. Volgens berekeningen van ABN AMRO is het verloop van personeel jaarlijks 40 procent en kost het de sector 1,4 miljard euro per jaar, of te wel 6 procent van de totale horecaomzet. De horeca heeft traditioneel een grote arbeidsdynamiek, vanwege het grote aandeel jongeren dat actief is. Het werven en...

Lees bericht

‘Supermarkt wordt minder noodzakelijk voor consument’

Onderzoek - Drie op de tien consumenten zeggen bereid te zijn om boodschappen rechtstreeks, dus buiten de supermarkt of speciaalzaken om, bij (merk)producenten te bestellen, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van ABN AMRO, waarover de bank vandaag bericht. De helft van de consumenten wil zelfs rechtsreeks bestellen bij de producent als de boodschappen goedkoper zijn, of wanneer het...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid