Beyond Meatballs voortaan verkrijgbaar in Nederland
Introductie - De plantaardige gehaktballetjes van Beyond Meat zijn vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland. De plantaardige gehaktballetjes worden lokaal geproduceerd en liggen bij 450 Albert Heijn-winkels in de schappen en zij verkrijgbaar bij ah.nl en via online supermarkt Picnic.
Beyond Meatballs zijn een plantaardige optie voor klassieke ‘comfort food’ gerechten - van ovenschotels tot balletjes in tomatensaus, soepen, broodjes en meer. De producten zijn op smaak gebracht met een mix van Italiaanse kruiden zoals peterselie, rozemarijn, salie, basilicum en oregano en panklaar. Ze zijn gemakkelijk te bereiden en bevatten 16g eiwitten per 100g, plantaardige ingrediënten zonder soja of gluten en bevatten ook geen cholesterol. "We zijn trots om ons vierde product op de Nederlandse markt te brengen," zegt Ihab Leheta, Vice President International Business Development, Beyond Meat.
Foodservice
Momenteel worden de andere drie producten, de Beyond Burger, Beyond Sausage en Beyond Mince, verkocht op verschillende retaillocaties in heel Europa. Daarnaast breidt Beyond Meat de beschikbaarheid steeds verder uit bij foodservice partners, zoals bij bepaalde locaties van McDonald's, Pizza Hut en Starbucks. In Nederland zijn producten verkrijgbaar bij onder andere Johnny's Burgers Co, Thrill Grill, Ellis Gourmet Burger, en Diego's. Wereldwijd de Beyond Meat producten beschikbaar in ongeveer 118.000 retail- en foodservice verkooppunten in meer dan 80 landen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees bericht