Beyond Meatballs voortaan verkrijgbaar in Nederland
_1080_720_90.jpg)
Introductie - De plantaardige gehaktballetjes van Beyond Meat zijn vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland. De plantaardige gehaktballetjes worden lokaal geproduceerd en liggen bij 450 Albert Heijn-winkels in de schappen en zij verkrijgbaar bij ah.nl en via online supermarkt Picnic.
Beyond Meatballs zijn een plantaardige optie voor klassieke ‘comfort food’ gerechten - van ovenschotels tot balletjes in tomatensaus, soepen, broodjes en meer. De producten zijn op smaak gebracht met een mix van Italiaanse kruiden zoals peterselie, rozemarijn, salie, basilicum en oregano en panklaar. Ze zijn gemakkelijk te bereiden en bevatten 16g eiwitten per 100g, plantaardige ingrediënten zonder soja of gluten en bevatten ook geen cholesterol. "We zijn trots om ons vierde product op de Nederlandse markt te brengen," zegt Ihab Leheta, Vice President International Business Development, Beyond Meat.
Foodservice
Momenteel worden de andere drie producten, de Beyond Burger, Beyond Sausage en Beyond Mince, verkocht op verschillende retaillocaties in heel Europa. Daarnaast breidt Beyond Meat de beschikbaarheid steeds verder uit bij foodservice partners, zoals bij bepaalde locaties van McDonald's, Pizza Hut en Starbucks. In Nederland zijn producten verkrijgbaar bij onder andere Johnny's Burgers Co, Thrill Grill, Ellis Gourmet Burger, en Diego's. Wereldwijd de Beyond Meat producten beschikbaar in ongeveer 118.000 retail- en foodservice verkooppunten in meer dan 80 landen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtPicnic-klant kiest vaker eiwitrijke producten in 2024
Analyse – Magere kwark, vanillekwark en kipfilet in blokjes behoorden over 2024 tot de snelste stijgers op de boodschappenlijstjes van Picnic-klanten. Daarmee blijkt dat het eiwitrijke eten steeds populairder wordt. Ook bij de online supermarkt.
Lees berichtPicnic wordt sponsor van wielerploeg Team Picnic PostNL
Sponsoring – Online supermarkt Picnic wordt de eerste titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL. Met deze verbintenis gaat de websuper voor het eerst in zijn bestaan een sportploeg ondersteunen.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees bericht