Bezorger van bedrijfslunches start debuurtwinkel.nl
_1080_720_90.jpg)
Bezorging – De Buurtboer, normaliter leverancier van bedrijfslunches met lokale versproducten, wil zich gaan verbreden tot online supermarkt met verse producten van lokale leveranciers. De Buurtboer lanceert vandaag het bestelplatform debuurtwinkel.nl waar consumenten hun dagelijkse boodschappen kunnen doen.
De buurtboer ziet mogelijkheden omdat de bezorging bij reguliere supermarkten of overvol zitten, of moeilijkheden ondervinden om de bezorgmomenten vast te leggen. Doordat mensen thuis zitten is de vraag naar online boodschappen sterk toegenomen.
Versproducten van lokale leveranciers
Na de introductie van het ‘lunchpakket’, een lunch die werkgevers bij hun thuiswerkende werknemers kunnen laten bezorgen, opent de Buurtboer nu de online supermarkt voor consumenten. Debuurtwinkel.nl biedt een groot assortiment versproducten van haar lokale leveranciers die thuis worden bezorgd. In het online assortiment producten als ambachtelijk brood, boerenkazen, soepen, verse spreads, groenten, fruit en alles voor in de voorraadkast.
30 leveranciers
Via debuurtwinkel.nl kunnen consumenten kiezen uit honderden lokale, verse producten van meer dan dertig leveranciers. De Buurtwinkel bezorgt in de Randstad vanaf €70,- per bestelling en met bezorgkosten van € 7,95. Caroline van der Lande, medeoprichter van de Buurtboer: “Deze crisis vraagt om creatieve oplossingen, voor zowel bedrijven als consumenten. Online supermarkten kunnen de vraag niet aan en hebben vaak geen bezorgslots meer. Onze leveranciers staan te trappelen om hun verse producten te leveren en door gebruik te maken van ons distributienetwerk springen we samen in dit gat.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
plnktn en Pieter Pot starten met verpakkingsvrije supplementen
Samenwerking - Door de samenwerking van twee Nederlandse bedrijven kunnen consumenten voor het eerst in Nederland supplementen kopen en gebruiken zonder verpakkingsafval. Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot biedt de algen supplementen van plnktn online aan in herbruikbare statiepotten.
Lees berichtPicnic-klant kiest vaker eiwitrijke producten in 2024
Analyse – Magere kwark, vanillekwark en kipfilet in blokjes behoorden over 2024 tot de snelste stijgers op de boodschappenlijstjes van Picnic-klanten. Daarmee blijkt dat het eiwitrijke eten steeds populairder wordt. Ook bij de online supermarkt.
Lees berichtPicnic wordt sponsor van wielerploeg Team Picnic PostNL
Sponsoring – Online supermarkt Picnic wordt de eerste titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL. Met deze verbintenis gaat de websuper voor het eerst in zijn bestaan een sportploeg ondersteunen.
Lees berichtAssortiment Foodello inmiddels op 1000 producten
Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.
Lees berichtPieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022
Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.
Lees bericht‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’
Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.
Lees bericht