Bidfood brengt zonnebranddispenser voor horecaterras
Groothandel – Bidfood wil terrasgasten en horecamedewerkers beter beschermen tegen schadelijke UV-stralen en komt met een dispenser met zonnebrandcrème speciaal voor het terras. En bij gebruik van de dispenser wordt ook het KWF gesteund.
Afgelopen week heeft Peter van den Corput, accountmanager non-food bij Bidfood, samen met Arjan Gundlach, CCO van CareLyn, symbolisch de eerste CareLyn zonnebrandcrème dispenser bij Brasserie Buitenhuis in Valkenburg (Zuid-Holland) bevestigd.
Elke twee uur smeren
Veiligheid in de horeca staat voorop, zo motiveert Bidfood de introductie. Niet alleen moeten medewerkers alert zijn op de geldende coronamaatregelen, ook de zon is een factor waar op het terras rekening mee moet worden gehouden. Medewerkers en gasten wordt aangeraden zich elke twee uur in te smeren.
'Smeren is doneren'
De dispenser verlaagt de drempel om regelmatig met zonnebrandcrème te smeren, omdat deze zichtbaar voor iedereen. Zo wordt smeren met zonnebrandcrème net zo vanzelfsprekend als handen wassen of water drinken. Bovendien geldt voor de zonnebrandcrème uit de CareLyn Zonnebrandcrème Dispenser ‘Smeren is doneren’; voor iedere flacon zonnebrandcrème wordt 1 euro gedoneerd aan het KWF.
Bron: Bidfood/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Restaurant Hemel & Aarde krijgt er een wijnbar bij
Horeca - Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht krijgt er een bijdehand jong zusje bij. Half mei opent het team direct naast het restaurant een wijnbar.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtSchiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Lees bericht75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees berichtMinder faillissementen in februari, maar horeca stijgt
Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.
Lees berichtStrandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw
Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.
Lees bericht