Bidfood gaat verpakkingen verduurzamen


Groothandel – Bidfood wil binnen de verpakkingen verminderen en verduurzamen. De grossier start daarom op korte termijn met het aanpassen van de verpakkingen van het eigen private label assortiment. Tevens gaat het bedrijf in gesprek met haar leveranciers. Juist in die combinatie van eigen merken en merken van leveranciers zijn de grootste resultaten te realiseren, is ook de mening van Peter Terwindt, partner manager sustainability bij Bidfood. Maar met het aanpassen van de eigen verpakkingen ziet Terwindt ook een duidelijk signaal naar de markt dat het terugdringen van verpakkingen de grossier serieus is. “De grootste innovaties op het gebied van duurzame verpakkingen zien we in het retailkanaal, niet in foodservice." Lichter, minder en eenvoudiger Bidfood verduurzaamt en vermindert de verpakkingen structureel door deze op verschillende niveaus te screenen en beoordelen. Terwindt: “We maken onderscheid tussen drie soorten verpakkingen, die elk een ander doel dienen. Er is de primaire beschermende verpakking tussen product en buitenomgeving, de secundaire verzamel- of omverpakking die de producent aanbrengt en de tertiaire transportverpakking die Bidfood zelf toevoegt in het distributiecentrum. Per onderdeel wordt beoordeeld of de verpakking noodzakelijk, herbruikbaar en recyclebaar is en of de verpakking van lichter, minder of eenvoudiger materiaal vervaardigd kan worden.” Bidfood zelf heeft per type verpakking eigen doelen opgesteld die begin 2021 gerealiseerd moeten zijn. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Bidfood-initiatief Horeca Samen Sterk bundelt cadeaukaarten

Actie - Restaurant Cadeau, Diner Cadeau en de VVV Dinercheque zijn vanaf vandaag te gebruiken via Horeca Samen Sterk. De drie partijen hebben zich aangesloten bij het initiatief van groothandel Bidfood en Intersolve om de horeca te helpen. Kopers van de cadeaukaarten steunen met de cheques hun favoriete horecagelegenheid direct om zo later te kunnen genieten van een diner of...

Lees bericht


Pulitzer ontvangt Bidfood-bestelling als proef over water

Distributie –Hotel Pulitzer in Amsterdam heeft op 7 januari een bestelling eten en drinken van Bidfood ontvangen, die was aangeleverd via een boot. Het betreft een proef van de groothandel om het vrachtverkeer in de binnenstad te verminderen. Groothandel Bidfood onderzoekt met de poef of leveren van ongekoelde producten over het water toekomst heeft. De eisen die gemeenten stellen aan vrachtverkeer...

Lees bericht


Bekendmaking Foodservice Marketing Award tijdens Horecava

Awards – Gate delivery en Smullers roze fritessaus waren de winnaars van de Foodservice Marketing Award vorig jaar. Deze editie is de opzet gewijzigd en is er maar één winnaar. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservice en wordt tijdens de Marketing Breakfast Club op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt De Foodservice Marketing Award is...

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid