Bidfood lanceert nieuw platform ChapChap


Groothandel  - In september dit jaar lanceert 'online groothandel' Bidfood ChapChap: een platform voor en van de horeca om toekomstige gasten te bereiken, zo laat het bedrijf uit Ede weten. Het platform moet ondernemers helpen om op een eenvoudige manier te kunnen communiceren met gasten. En gratis, want het platform heeft geen winstoogmerk.

Het platform wordt de komende maanden verder ontwikkeld en uitgerold. Horecazaken in heel Nederland kunnen zich per direct aanmelden. Horecaondernemers zijn continu bezig met vragen als ’Hoe krijg ik mijn zaak vol?’ en ’Hoe vergroot ik mijn (bezorg)omzet?’. “Direct na de start van de lockdown op 15 maart hebben we onze klanten en de hele horeca geadviseerd en opgeroepen om in contact te blijven met hun gasten”, licht Dick Slootweg, CEO van Bidfood, toe. ChapChap biedt die mogelijkheid en geeft ondernemers daarmee de handvatten om hun omzet te vergroten.

ChapChap

Op het platform ChapChap vinden horeca en gasten elkaar. Horecazaken kunnen een profiel aanmaken om zichzelf te presenteren en worden vervolgens door ChapChap in de spotlight gezet. Het biedt gasten de mogelijkheid om te genieten van eten, drinken en de mooiste horecazaken. Via ChapChap kunnen gasten in heel Nederland ook direct bestellen, afhalen en reserveren bij hun favoriete lokale zaak, in plaats van te bestellen via de bekende reserverings- en bestelsites. Het platform heeft geen winstoogmerk, alle inkomsten vloeien direct weer terug richting de horeca.

Support

De afgelopen hectische maanden heeft Bidfood op verschillende gebieden actief ondersteuning geboden aan de horeca. Van een bestelsite binnen één dag, tot webinars met juridisch experts en continue toegang tot social media advies. Initiatieven die werden gestart om de horeca te helpen ondernemen. Nu de horeca weer verder is opengesteld, maar de markt nog wankel is, is het tijd voor de vervolgstap, vindt Bidfood.

Communicatie

De afgelopen jaren heeft Bidfood veel geleerd op het gebied van communicatie met de horeca. Deze kennis wil de groothandel nu inzetten om de horeca te helpen hun zaak weer te vullen en de afhaal- en bezorgomzet te vergroten. Om dit te kunnen realiseren, is ChapChap in het leven geroepen. “Zorg dat jouw gasten jouw verhaal gaan vertellen. Zo wordt hun bereik ook jouw bereik en vergroot je de potentiële groep die bij jouw zaak komt eten, bestellen of afhalen. ChapChap speelt hier een centrale rol in. Het platform vergroot het lokale bereik van ondernemers en daarmee ook het succes van hun zaak", aldus Slootweg.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Kabinet verscherpt aantal horecaregels door slechte coronacijfers

Coronamaatregelen – Het kabinet maakt zich zorgen over de toename van het aantal coronabesmettingen en verscherpt daarom een aantal regels. Zo moeten bezoekers van horecagelegenheden reserveren bij bezoek en hun naam en contactgegevens achterlaten. Daarnaast zijn bij horecagelegenheden alleen zitplaatsen toegestaan voor bezoekers, zowel binnen als buiten. En kunnen attractieparken, musea en horecazaken voor maximaal twee weken gesloten worden als duidelijk...

Lees bericht

Bidfood’s Foodyard start videoserie met horecaondernemers

Groothandel – Foodyard, het online inspiratieplatform van horecagroothandel Bidfood, lanceert op het eigen Instagram-kanaal een videoserie onder de naam: ‘De dag van…’. In deze zesdelige serie volgt Foodyard een dag lang een spraakmakende horecaondernemer, waarbij echtheid en ondernemerschap voorop staan. In de eerste aflevering, die vanaf morgen te zien is, staat chef en ondernemer Jermain de Rozario centraal.

Lees bericht


‘Ondanks min 2 miljard euro omzet in Q2 kan 2020 nog wat worden’

Analyse – In tweede kwartaal bedroeg de totale omzetdaling in de foodsevicesector ruim 2 miljard euro. Dat betekent dat slechts de helft van de normale bestedingen in horeca, catering en gemak hebben plaatsgevonden. Maar lichtpuntje is dat mocht de omzet in het tweede en derde kwartaal op hetzelfde niveau uitkomen als in 2019 dan komt de totale omzet van alle sectoren uit op 80%...

Lees bericht


Horecabeurs Horecava volgend jaar in hybridevariant

Beurzen - Passend bij alle coronamaatregelen krijgt ook horecavakbeurs Horecava in 2021 een hybridevariant. Naast een veel kleinere fysieke vakbeurs die voor bezoekers en exposanten volgens de geldende coronamaatregelen wordt ingericht, zal er online meer dan gebruikelijk te zien en beleven zijn.

Lees bericht

KHN moet opnieuw om tafel, kort geding aangehouden

Kort geding - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) moet opnieuw om tafel gaan zitten met de overheid om te bezien welke versoepeling van maatregelen mogelijk is. Het kort geding dat de brancheorganisatie vandaag had aangespannen is tot 8 augustus aangehouden.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid