Bidfood neemt Croquetten Boutique over
_768_1024_90.jpg)
Overname – Bidfood en de Croquetten Boutique hebben donderdag bekend gemaakt dat ze overeenstemming hebben over een overname van de Croquetten Boutique. Bidfood neemt de het bedrijf per 1 januari 2023 over.
De afgelopen jaren is de Croquetten Boutique uitgegroeid van een winkel in centrum Utrecht naar een leverancier voor de horeca met een uniek assortiment croquetten. De oprichter Brian Steevens en Desiree Stroes vinden het nu na vijf jaar tijd worden voor een nieuwe stap. “In de afgelopen jaren is Bidfood voor ons een belangrijke partner geworden en het voelt voor ons goed om de Croquetten Boutique aan hen over te dragen”, aldus beide initiatiefnemers.
De Croquetten Boutique opende vijf jaar gelden in het centrum van Utrecht. Vanuit die locatie werden niet alleen bijzondere kroketten verkocht aan het publiek, maar werd ook de productie opgestart voor de horeca. Inmiddels zijn de kroketten van de Croquetten Boutique door heel Nederland verkrijgbaar.
Ook plantbased
Bidfood neemt de merknaam en de recepturen over, het winkelpand is geen onderdeel van de overname. De leveringen naar de huidige horecaklanten van de Croquetten Boutique gaan gewoon door. De overname heeft geen impact op het beschikbare assortiment, waaronder ook een selectie plantbased. De levering gaat plaatsvinden via Bidfood, die momenteel ook al een deel van het assortiment exclusief levert aan de horeca. “We doen er alles aan om de overgang voor klanten vlekkeloos te laten verlopen”, aldus Lennart Versteegen, Hoofd Verkoop bij Bidfood.
Bron: Bidfood/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Head of Horeca Markus Pieters vertrekt bij Metro/Makro
Persoonlijk – Markus Pieters vertrekt na bijna 11 jaar als Head of Horeca bij Makro Nederland. Pieters was een van de bepalende gezichten achter de horeca-activiteiten van Metro/Makro Cash and Carry. Hij meldt zijn vertrek zelf op linkedin.
Lees berichtHoreca krijgt groter podium op Recreatie Vakbeurs 2023
Vakbeurzen – De Recreatie Vakbeurs gaat het horecagedeelte op de beursvloer verder uitbreiden. Afgelopen editie werd het horecasegment voor het eerst toegevoegd aan de beurs.
Lees bericht‘Bourgondische’ groothandel Hanos Maastricht geopend
Groothandel – 40.000 vierkanter meter oppervlakte en meer dan 100.000 producten. Hanos laat in Maastricht zien wat het in huis heeft. Een unieke vestiging met een bourgondische twist, zo schrijft Hanos en dat werd door de foodprofessionals bevestigd.
Lees berichtGastrovino wil over drie jaar 50 locaties hebben
Formulenieuws – Dertig locaties heeft Gastrovino momenteel, maar als het aan directeur Arjan Rosendaal ligt, groeit de formule van de wijn -en delicatessenzaken binnen drie jaar uit naar 50 vestigingen.
Lees berichtCasual dining concept Vegitalian heeft internationale groeiambitie
Horecaconcept - De prijswinnende horecaondernemers achter het plantaardige casual dining concept Vegitalian gaan intensief samenwerken met een groep impact-investeerders om de stevige internationale groeiambities waar te maken. De komende jaren investeert V-SQUARE in de opening van tientallen vestigingen binnen en buiten Nederland van de restaurant-, catering- en bezorgketen. Begin april heropent het eerste restaurant aan de Schoutenstraat in Utrecht.
Lees berichtInstock wil meer voedsel redden en gaat verhuizen
Voedselverspilling - Instock heeft inmiddels meer dan 2 miljoen kg aan eten gered van verspilling. Dit jaar verwacht Instock meer dan een miljoen kilo te redden. Om de grotere hoeveelheden met eten te kunnen ontvangen verhuist Instock in april met hun Food Rescue Center naar Diemen naar een grotere locatie.
Lees bericht