Bidfood neemt horecagroothandel Zegro over

Overname – Groothandel Bidfood neemt groothandel Zegro over. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt. Beide organisaties blijven als zelfstandige bedrijven opereren. Bidfood versterkt op deze manier haar positie als horecagroothandel in de regio Rotterdam. De overname zal nog ter beoordeling worden voorgelegd aan de ACM.
Dick Slootweg, CEO van Bidfood, is trots op de overeenkomst: ‘Beide organisaties gaan elkaar absoluut versterken, zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen. De overname sluit dan ook naadloos aan bij de doelstellingen van Bidfood, die een duidelijke groeiambitie heeft. Zegro is bovendien een organisatie die erg complementair is aan de eigen organisatie’.
Algemeen directeur Bülent Sel van Zegro: ‘Bij beide bedrijven is sprake van respect voor elkaars positie in de markt. Samen gaan we kijken hoe we onze positie in de regio nog verder kunnen versterken, waarbij we bouwen op een sterk fundament van twee succesvolle organisaties.
Sterke positie
Zegro is een trots Rotterdams familiebedrijf, dat al 50 jaar overgaat van generatie op generatie. Bidfood Schiedam is al jaren actief in vrijwel de gehele provincie Zuid-Holland en heeft hier een sterke positie binnen een brede groep horeca-, catering en zorg-accounts. ‘De focus van Zegro op het midden- en hoogsegment binnen de horecamarkt is een mooie aanvulling op het huidige klantportfolio van Bidfood’, aldus Matthijs Zorn, vestigingsmanager van Bidfood Schiedam.
William Domenech, commercieel directeur van Zegro, ziet nieuwe kansen en mogelijkheden voor de toekomst: ‘Met de schaalgrootte die Bidfood ons biedt, kunnen we het aanbod voor onze klanten nog verder verbeteren. Voor beide organisaties staat de klant altijd centraal en doen we er alles aan hun succes te vergroten’.
Zelfstandige organisaties
Bidfood en Zegro blijven opereren als zelfstandige bedrijven, waarbij er uiteraard gekeken zal worden welke kansen er liggen als de organisaties krachten bundelen op het gebied van logistiek, digitalisering en assortiment.
Bron: Bidfood/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
High end restaurant Secret Garden opent in Amsterdam
Horeca - Deze week is in Amsterdam high end restaurant Secret Garden geopend. Het interieur van de locatie is geïnspireerd op horecagelegenheden in onder meer Londen, Madrid, Dubai en Parijs. Secret Garden is daarmee geen plek waar je alleen kunt dineren.
Lees berichtYoungOnes en SVH gaan freelancers in horeca trainen
Opleiding – Freelanceplatform YoungOnes en Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) werken vanaf nu samen in het trainen van duizenden freelancers die via het platform van YoungOnes in de horeca aan de slag gaan.
Lees berichtFood-startup Greenforce lanceert B2B-platform voor horeca
Platform – Food-startup Greenforce lanceert deze maand een B2B-platform waarmee ze de horeca bedienen met hun plantaardige poedermixen in grootverpakking. Het bedrijf biedt de horeca op die manier de kans om zelf te kunnen experimenteren met plantaardige poedermixen.
Lees berichtSTAPFOODS opent onbemande cateringshop in Hotel VIC
Catering - Na een aantal maanden van voorbereiding is het nog jonge bedrijf STAPFOODS gestart met een onbemand cateringconcept. De store is gevestigd in Hotel VIC, een nieuw experience hotel in het centrum van Leiden.
Lees berichtDeliveroo gaat wellicht vertrekken uit Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het voorbereidingen treft om Nederland te verlaten. Het bezorgbedrijf wil zich concentreren op de markten waar het een sterkere marktpositie heeft.
Lees berichtFoodservicesector laat stevige groei zien
Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...
Lees bericht