Bidfood neemt horecagroothandel Zegro over


V.l.n.r.: William Domenech, René Prins, Leon Prins, Bülent Sel, Matthijs Zorn en Dick Slootweg

Overname – Groothandel Bidfood neemt groothandel Zegro over. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt. Beide organisaties blijven als zelfstandige bedrijven opereren. Bidfood versterkt op deze manier haar positie als horecagroothandel in de regio Rotterdam. De overname zal nog ter beoordeling worden voorgelegd aan de ACM.

Dick Slootweg, CEO van Bidfood, is trots op de overeenkomst: ‘Beide organisaties gaan elkaar absoluut versterken, zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen. De overname sluit dan ook naadloos aan bij de doelstellingen van Bidfood, die een duidelijke groeiambitie heeft. Zegro is bovendien een organisatie die erg complementair is aan de eigen organisatie’.

Algemeen directeur Bülent Sel van Zegro: ‘Bij beide bedrijven is sprake van respect voor elkaars positie in de markt. Samen gaan we kijken hoe we onze positie in de regio nog verder kunnen versterken, waarbij we bouwen op een sterk fundament van twee succesvolle organisaties.

Sterke positie

Zegro is een trots Rotterdams familiebedrijf, dat al 50 jaar overgaat van generatie op generatie. Bidfood Schiedam is al jaren actief in vrijwel de gehele provincie Zuid-Holland en heeft hier een sterke positie binnen een brede groep horeca-, catering en zorg-accounts. ‘De focus van Zegro op het midden- en hoogsegment binnen de horecamarkt is een mooie aanvulling op het huidige klantportfolio van Bidfood’, aldus Matthijs Zorn, vestigingsmanager van Bidfood Schiedam.

William Domenech, commercieel directeur van Zegro, ziet nieuwe kansen en mogelijkheden voor de toekomst: ‘Met de schaalgrootte die Bidfood ons biedt, kunnen we het aanbod voor onze klanten nog verder verbeteren. Voor beide organisaties staat de klant altijd centraal en doen we er alles aan hun succes te vergroten’.

Zelfstandige organisaties

Bidfood en Zegro blijven opereren als zelfstandige bedrijven, waarbij er uiteraard gekeken zal worden welke kansen er liggen als de organisaties krachten bundelen op het gebied van logistiek, digitalisering en assortiment.

Bron: Bidfood/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws








Foodservicesector laat stevige groei zien

Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid