Bidfood sorteert voor op toekomst en reorganiseert management


Groothandels – Groothandel Bidfood gaat zich voorbereiden op een nieuwe toekomst na alle coronaperikelen en zich richten op een nieuwe werkelijkheid. De groothandel uit Ede gaat daarvoor snijden in de managementlagen. Volgens topman Dick Slootweg begint een reorganisatie in de top.

Net als veel andere bedrijven heeft ook Bidfood te lijden onder de lockdown. En zelfs nu de horeca weer beperkte mogelijkheden heeft, is het herstel volgens Slootweg een weg van lange adem. “We gaan ons daarom voorbereiden op een nieuwe toekomst. Het is natuurlijk schrijnend wat er in de sector en met individuele horecaondernemers gebeurt, maar als bedrijf moet je ook verder en participeren op die nieuwe werkelijkheid.”

Zuur

Slootweg vindt de op handen zijnde reorganisatie extra zuur omdat aan het begin van het jaar veel mensen werden bejubeld omdat de resultaten zo goed waren. “Corona heeft wat dat betreft een groot effect gehad.” Toch is hij niet pessimistisch: “We hebben gelijk in het begin ingezet op afhalen en bezorgen en onze afnemers daarbij geholpen en dat heeft geleid tot veel nieuwe klanten en omzetgroei. Waar we eerst op 23 procent zaten van onze normale omzet, zitten we nu alweer op 55 procent. Maar het effect van corona gaat langer duren en dus zijn maatregelen noodzakelijk.” Hoeveel mensen gaan vallen onder de reorganisatie is nog niet bekend. “We hebben met zo’n 35 mensen van met name het management gesproken.”

Sterker

Bij de ondersteunende en logistieke diensten zijn de maatregelen bepekt gebleven tot het niet verlengen van contracten en het niet meer inhuren van mensen. Slootweg: “Maar inmiddels zijn we daar weer mensen aan het werven. Ik verwacht wat dat betreft dat we ook hier weer sterker uit gaan komen.” De verwachting in de sector is dat de reorganisatie niet beperkt blijft tot Bidfood, maar dat als gevolg van de lockdown-maatregelen ook andere organisaties gedwongen worden reorganisaties door te voeren.

(Artikel is te lezen in de nieuweste uitgave van @FoodClicks die zaterdag verschijnt. Nog geen abonnee? Neem hier een gratis digitaal abonnement)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Combigro Helmink Foodservice sluit zich aan bij VHC Groep

Samenwerking - Combigro Helmink Foodservice in Zutphen treedt per 1 januari 2026 officieel toe als volwaardig lid van de VHC Groep. Met deze stap bundelen beide organisaties hun krachten om hun marktpositie te versterken en gezamenlijk te bouwen aan een toekomstbestendige foodserviceorganisatie.

Lees bericht

Amsterdamse Ziggo Dome en Sligro slaan de handen ineen

Groothandel - De Ziggo Dome heeft een nieuwe logistieke partner gevonden in Sligro. Na een tenderproces is de horecagroothandel geselecteerd als Official Horeca Partner van de concertlocatie in Amsterdam. De meerjarige samenwerking richt zich op kwaliteit, service en duurzaamheid.

Lees bericht

Sligro noteert stabiele omzetgroei zonder tabaksverkoop

Groothandel - Sligro Food Group heeft in het derde kwartaal van 2025 een omzet gerealiseerd van €664 miljoen. Dat is een daling van €61 miljoen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar die afname is vrijwel volledig toe te schrijven aan het stopzetten van de tabaksverkoop. Gecorrigeerd voor tabak liet de Nederlandse markt een omzetgroei van 2,5% zien, terwijl de Belgische activiteiten stabiel...

Lees bericht



Startup Bundelaer maakt horecalogistiek slimmer en groener

Distributie - De Nederlandse startup Bundelaer lanceert een duurzame bezorgdienst die speciaal is ontwikkeld voor horeca, catering en zorginstellingen. Door bestellingen van verschillende leveranciers slim te bundelen en met 100% elektrische vrachtwagens in één rit te bezorgen, vermindert Bundelaer het aantal leveringen, vervoersbewegingen en CO₂-uitstoot in stedelijke gebieden.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid