Bidfood zet Smit&Dorlas koffie in als premiummerk


Groothandel – Na een succesvolle proef in het zuiden van het land hebben groothandel Bidfood en koffiebrander Smit&Dorlas de handen ineen geslagen en wordt het Mijdrechtse koffiemerk voortaan ingezet als premiummerk bij de groothandel. Bidfood is de eerste groothandel die de producten van Smit&Dorlas aanbiedt. Smit&Dorlas ziet in de samenwerking met Bidfood een kans om nog meer klanten in de horeca te voorzien van hoge kwaliteit koffie. Voor de groothandel is het leveren van hoogkwalitatieve producten aan foodprofessionals een belangrijk speerpunt. Bidfood heeft twee eigen merken Reuser & Smulders en het vorig jaar geïntroduceerde Black&White, waarbij die laatste boven Reuser&Smulders is gepositioneerd, maar niet als premium A-merk. Koffiekwaliteit De afgelopen jaren is het aantal koffiemerken met meer dan 150 nieuwe merken gestegen en ook de kwaliteit van de koffie zoals die op locaties wordt aangeboden is sterk verbeterd, signaleert ook Martine Willems, Senior Buyer koffie & thee bij Bidfood. “De variëteit binnen de categorie en de waarde ervan zijn fors toegenomen. Voor horecaondernemers is de keuze voor een partner in koffie gebaseerd op de combinatie van een hoge kwaliteit koffie, een passende machine oplossing en een uitstekende service. Smit&Dorlas voorziet hierin, samen met Bidfood,” aldus Willems. Rechtstreek geleverd Naast koffiebonen en gemalen koffie kunnen de klanten van  Bidfood ook de aanverwante Smit&Dorlas-producten bestellen, zoals suikersticks, melkcups en koekjes. Deze worden dan door de koffiebrander rechtstreeks vanuit Mijdrecht geleverd. De facturatie verloopt wel via Bidfood. Volgens Peter van der Meer, sales director bij de koffiebrander heeft een proef in het zuiden van het land uitgewezen dat de samenwerking  met Bidfood z’n vruchten afwerpt. “We hebben er mooie nieuwe klanten bijgekregen. Aanleiding om dat nu in heel Nederland in te gaan zetten.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Vriesvers vlees als alternatief voor vers, zeker in opstartfase’

Horeca - Vers is in de horeca vaak favoriet. Opstarten en opschalen van de horeca wil je als ondernemer echter het liefst doen met zo min mogelijk risico op derving. Diepvries kan dan uitkomst bieden. Wie overschakelt op vriesvers van Smart Choice zal snel de voordelen zien én de klanttevredenheid behouden, is de overtuiging van Max Maassen, accountmanager Supply Solutions...

Lees bericht

Dick Slootweg en Dries Bögels bij BBB Horeca Summit

akbeurzen - Managing Director Bidfood Dick Slootweg en Dries Bögels, COO Sligro Food Group, nemen deel aan de BBB Horeca Summit. In het panelgesprek ‘Groothandel & Corona’ geven zij antwoord op de vragen van horecaondernemers. Dat heeft de organisatie van de BBB Horeca Summit laten weten.

Lees bericht


Patrick Nieuwveld in dienst van Bidfood

Benoeming – Voormalig cafetariaondernemer Patrick Nieuwveld treeft per 31 augustus in dienst van Bidfood. Vanuit de vestiging in Schiedam gaat hij fastserviceondernemers adviseren en zorgen voor ‘new business’.

Lees bericht



Bidfood-initiatief Horeca Samen Sterk bundelt cadeaukaarten

Actie - Restaurant Cadeau, Diner Cadeau en de VVV Dinercheque zijn vanaf vandaag te gebruiken via Horeca Samen Sterk. De drie partijen hebben zich aangesloten bij het initiatief van groothandel Bidfood en Intersolve om de horeca te helpen. Kopers van de cadeaukaarten steunen met de cheques hun favoriete horecagelegenheid direct om zo later te kunnen genieten van een diner of...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid