Biermerk Budweiser wordt sponsor van Ajax


Sponsoring – Het Amerikaanse biermerk Budweiser, dat in Nederland door AB Inbev verkocht wordt onder de naam Bud, is een sponsorovereenkomst aangegaan met de Amsterdamse voetbalclub Ajax. Het zou gaan om een contract van zo’n tien miljoen euro per jaar en loopt tot 2015. Hoe het contract er uit ziet is niet duidelijk. De Telegraaf spreekt van 12 miljoen euro per jaar, het FD zelfs van minder dan tien miljoen. Deze krant voert een persvoorlichter op die aangeeft dat Ajax als beursgenoteerd fonds bedragen boven de 10% van de omzet moet melden. Het feit dat er niets over wordt gemeld is een teken dat het lager ligt dan 10 miljoen. Hoe het ook zij, de sponsorovereenkomst is opmerkelijk omdat Bud het Heineken wil lastig maken, maar Heineken wel sponsor is van de Johan Cruijff Arena, het stadion van Ajax. Maar ook daaraan moet niet te zwaar worden getild volgens de persvoorlichter. Hij vergelijkt in het FD de situatie met de tijd dat de Arena Grolsch had en Ajax Amstel. “Nu hebben zij Heineken en wij Jupiler.” Dat laatste biermerk is ook een merk van AB Inbev. Wanneer het contract met Bud van start gaat, zou de overeenkomst met Jupiler eindigen. Bron: @FoodClicks Sponsoring – Het Amerikaanse biermerk Budweiser, dat in Nederland door AB Inbev verkocht wordt onder de naam Bud, is een sponsorovereenkomst aangegaan met de Amsterdamse voetbalclub Ajax. Het zou gaan om een contract van zo’n tien miljoen euro per jaar en loopt tot 2015. Hoe het contract er uit ziet is niet duidelijk. De Telegraaf spreekt van 12 miljoen euro per jaar, het FD zelfs van minder dan tien miljoen. Deze krant voert een persvoorlichter op die aangeeft dat Ajax als beursgenoteerd fonds bedragen boven de 10% van de omzet moet melden. Het feit dat er niets over wordt gemeld is een teken dat het lager ligt dan 10 miljoen. Hoe het ook zij, de sponsorovereenkomst is opmerkelijk omdat Bud het Heineken wil lastig maken, maar Heineken wel sponsor is van de Johan Cruijff Arena, het stadion van Ajax. Maar ook daaraan moet niet te zwaar worden getild volgens de persvoorlichter. Hij vergelijkt in het FD de situatie met de tijd dat de Arena Grolsch had en Ajax Amstel. “Nu hebben zij Heineken en wij Jupiler.” Dat laatste biermerk is ook een merk van AB Inbev. Wanneer het contract met Bud van start gaat, zou de overeenkomst met Jupiler eindigen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Combinatie TAPP en Heineken geeft horecabedrijf insights

Insights - TAPP en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken. Het bedrijf dat data verzamelt voorziet Nederlandse horecaondernemers van inzichten op basis van verkoopdata waarmee zij hun bedrijf beter kunnen laten aansluiten op de markt. Door de samenwerking komt de informatie van de scale-up op grote schaal beschikbaar.

Lees bericht


Sligro gelooft in krachtig herstel ondanks omzetdaling

Groothandel – Ondanks het omzetverlies over de eerste maanden van dit jaar door alle coronamaatregelen, ziet Sligro de komende periode met vertrouwen tegemoet. Zo is de groothandel gestart met de bouw van een nieuw vers-distributiecentrum in Veghel, is de ombouw van de zelfbedieningslocaties naar de 3.0 formule hervat met de verbouwing van Sligro Heerlen en wordt gestart met een bezorgservicelocatie in Gent...

Lees bericht





Chris Vanbroekhoven wordt directeur Bierbrouwerij AB InBev

Benoeming -  Chris Vanbroekhoven wordt per 1 april 2021 eindverantwoordelijk voor Bierbrouwerij AB InBev, de Nederlandse organisatie van de internationale brouwer AB InBev. Hij volgt Nicolas Bartholomeeusen op, die ervoor kiest een eigen onderneming op te zetten, na een carrière van bijna 10 jaar bij AB InBev.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid