Bij SUGO Pizza wordt plantaardig de nieuwe standaard


De plantaardige vierkante Pizza's van SUGO Pizza staan voortaan ongemerkt op de menukaart, de dierlijke varianten worden wel gemarkeerd

Formulenieuws - SUGO Pizza, bekend vanwege de vierkante pizza al taglio, zet deze maand een nieuwe koers uit. Waar voorheen de vegan gerechten werden aangegeven op de kaart, wordt voortaan achter gerechten met dierlijke producten een markering geplaatst.

SUGO Pizza zet daarmee voor de formule een nieuwe standaard neer, waarbij plantaardig de basis is en niet de varianten met vlees. Directeur Hugo Kruijssen van SUGO Pizza noemt het een ‘gedurfde menukaart’. “Maar we breken daarmee wel met een knal het tijdperk van de toekomst open.” Waar normaliter dierlijke producten de boventoon voeren in de horeca, speelt Sugo Pizza juist in op de snelgroeiende vraag naar gezonde en plantaardige voeding. Op het menu vindt de consument bijvoorbeeld de plantaardige pizza met lamskebab, rode ui en een dressing van knoflook en pimentón. Kruijssen : “Als we dingen blijven doen zoals we ze altijd doen, komt er nooit verandering. We willen onze gasten kennis laten maken met de hoogwaardige en smaakvolle alternatieven voor dierlijke producten die er nu op de markt zijn.” Daarnaast zal ook de cappuccino standaard met plantaardige melk geserveerd worden. Koemelk wordt echter niet volledig in de ban gedaan. Diegene die liever geen plantaardige melk heeft, betaalt wel een kleine toeslag.

Nieuwe menukaart

De menukaart zal, naast de veelal plantaardige gerechten, ook een nieuwe weg inslaan met het aangeven van de ingrediënten. Gerechten met bijvoorbeeld ei, melk of vlees, worden aangegeven met een logo van het betreffende product. “Dat betekent niet dat dierlijke producten volledig verdwijnen. Maar plantaardig wordt wat ons betreft wel de basis,” aldus Kruijssen. Daarnaast wordt de Romeinse pizza gekenmerkt door het speciale hoog-eiwitmeel, waardoor deze licht verteerbaar is. De bodem bevat geen vet en aanzienlijk minder koolhydraten dan een doorsnee pizza.

Redefine Meat

SUGO Pizza gaat daarnaast een samenwerking aan met Redefine Meat, een bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van zogenaamd 'nieuw vlees', en 100% plantaardig is. De samenwerking zal zich richten op het ontwikkelen van nieuwe en innovatieve producten voor het menu van SUGO Pizza.

Bron: SUGO Pizza/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Redefine Meat zet definitieve stap naar retail

Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.

Lees bericht


Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Lees bericht

Drie favoriete gerechten in één My Domino’s Box

Introductie – Pizzaketen Domino's introduceert de My Domino's Box: een eenpersoons box met ruimte voor een mini-versie van je favoriete pizza en twee bijgerechten. De box is naar eigen smaak samen te stellen. Volgens Domino’s zijn er op die manier honderden mogelijke combinaties mogelijk.

Lees bericht




Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp

Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid