Bij SUGO Pizza wordt plantaardig de nieuwe standaard
_768_1152_90.jpg)
Formulenieuws - SUGO Pizza, bekend vanwege de vierkante pizza al taglio, zet deze maand een nieuwe koers uit. Waar voorheen de vegan gerechten werden aangegeven op de kaart, wordt voortaan achter gerechten met dierlijke producten een markering geplaatst.
SUGO Pizza zet daarmee voor de formule een nieuwe standaard neer, waarbij plantaardig de basis is en niet de varianten met vlees. Directeur Hugo Kruijssen van SUGO Pizza noemt het een ‘gedurfde menukaart’. “Maar we breken daarmee wel met een knal het tijdperk van de toekomst open.” Waar normaliter dierlijke producten de boventoon voeren in de horeca, speelt Sugo Pizza juist in op de snelgroeiende vraag naar gezonde en plantaardige voeding. Op het menu vindt de consument bijvoorbeeld de plantaardige pizza met lamskebab, rode ui en een dressing van knoflook en pimentón. Kruijssen : “Als we dingen blijven doen zoals we ze altijd doen, komt er nooit verandering. We willen onze gasten kennis laten maken met de hoogwaardige en smaakvolle alternatieven voor dierlijke producten die er nu op de markt zijn.” Daarnaast zal ook de cappuccino standaard met plantaardige melk geserveerd worden. Koemelk wordt echter niet volledig in de ban gedaan. Diegene die liever geen plantaardige melk heeft, betaalt wel een kleine toeslag.
Nieuwe menukaart
De menukaart zal, naast de veelal plantaardige gerechten, ook een nieuwe weg inslaan met het aangeven van de ingrediënten. Gerechten met bijvoorbeeld ei, melk of vlees, worden aangegeven met een logo van het betreffende product. “Dat betekent niet dat dierlijke producten volledig verdwijnen. Maar plantaardig wordt wat ons betreft wel de basis,” aldus Kruijssen. Daarnaast wordt de Romeinse pizza gekenmerkt door het speciale hoog-eiwitmeel, waardoor deze licht verteerbaar is. De bodem bevat geen vet en aanzienlijk minder koolhydraten dan een doorsnee pizza.
Redefine Meat
SUGO Pizza gaat daarnaast een samenwerking aan met Redefine Meat, een bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van zogenaamd 'nieuw vlees', en 100% plantaardig is. De samenwerking zal zich richten op het ontwikkelen van nieuwe en innovatieve producten voor het menu van SUGO Pizza.
Bron: SUGO Pizza/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Formule De Pizzabakkers wil dit jaar flink uitbreiden
Formulenieuws - De formule De Pizzabakkers wil dit jaar nog flink gaan uitbreiden in aantal locaties. De Italiaanse pizzarestaurant-keten zal nieuwe vestigingen openen in verschillende steden door het hele land.
Lees berichtSUGO Pizza sluit zich aan bij vereniging van maaltijdbezorgers
Vereniging - SUGO Pizza, speler in de maaltijdbezorgingssector, sluit zich aan bij de Nederlandse Landelijke Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM). De NLVVM vertegenwoordigt meer dan 1200 vestigingen en 30.000 werknemers in de maaltijdbezorgbranche. Hugo Kruijssen gaat de keten binnen de vereniging vertegenwoordigen.
Lees berichtVierde Frietboutique met IJsboutique opent in Rotterdam
Patatzaak – Frietboutique opent in de Rotterdamse wijk Kralingen een vierde locatie. Vanaf vrijdag 7 april kunnen friet en ijsliefhebbers bij de nieuwe locatie in de Lusthofstraat terecht. De nieuwe locatie heeft ook een IJsboutique met schepijs.
Lees berichtCateraar kan milieukosten verlagen door dierlijk eiwit te schrappen
Onderzoek - Broodbeleg zorgt binnen catering verreweg voor de hoogste milieukosten, vooral vanwege de dierlijke eiwitten. Dat blijkt uit onderzoek van CE Delft gedaan bij cateraar Hutten en drie cateringlocaties. Belangrijk doel van het onderzoek was te kijken met welke voedingsproducten bedrijfsrestaurants hun assortiment het snelst kunnen verduurzamen. Het schrappen van dierlijk eiwit in het assortiment zorgt voor een aanzienlijke...
Lees berichtMoments & More aan de slag met ‘het nieuwe vlees’ van Redefine Meat
Actie -Tussen het culinaire geweld van de tophorecazaken die een actie houden met het plantaardige nieuwe vlees van Redefine Meat staan ook de 15 Moments & More-tankstationlocaties van Vissers Energy Group. De tankstationgroep vernieuwt en verduurzaamt continu en een plantaardig aanbod tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel past daar bij.
Lees berichtRedefine Meat volop zichtbaar in de horeca tijdens Week zonder Vlees
Actie - Meer dan 50 restaurants in Nederland doen mee aan de campagne van Redefine Meat tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel, die maandag 6 maart begint. De hele week kunnen gasten op deze locaties kennismaken met het geprinte ‘vleesproduct’. Redefine Meat is alleen verkrijgbaar in foodservice.
Lees bericht