Bij The Shift verandert menu en interieur drie keer per dag
_1080_720_90.jpg)
Horecaconcept – Zaterdag 15 oktober opent in de Visstraat Den Bosch het spectaculaire hybride restaurantconcept The Shift. De naam maakt duidelijk waar het in dit vernieuwende horecaconcept om draait: drie keer per dag verandert interieur en menukaart. Een primeur in de horeca.
Veel horecaondernemers kennen de pijn van de daluren. Je maakt de hele dag kosten, maar je omzet is beperkt tot slechts een deel van de dag, zo start de aankondiging van het horecaconcept. Want mensen willen nu eenmaal niet ’s morgens naar een snackbar en ’s avond naar een lunchroom. Om dat dilemma te verhelpen kiest The Shift er voor om gedurende dag te veranderen naar eetbehoeftemoment van de gast. En dan niet alleen met het menu, maar ook door de volledige aankleding van het restaurant.
3-in-1 zaak door decorwissels
Het veranderen van het interieur vindt plaats door decorwissels. Dat is een absolute primeur in de horeca. Brandwacht & Meijer een topnaam uit de decorbouw, (onder andere bekend van Soldaat van Oranje), bedacht het 3-in-1 interieur. Ieder dagdeel krijgt door de decorwisseling de sfeer die bij het dagdeel past. ‘s Morgens een ontspannen koffie- & juicebar en ‘s middags een botanische lunchzaak met Flatbreads. Om tenslotte ’s avonds te eindigen in een kleurrijk streetfoodconcept.
Binnen 1 minuut
Het veranderen van decor vindt iedere dag om 11:30u en 14:30u plaats. De muren beginnen dan te bewegen, panelen die omklappen, de zonwering die van kleur verandert, lampen die omhoog vliegen, sloven die van kleur verschieten, boekenkasten die de grond in zakken, een verdwijnende piano, planten die omhoog komen. Zelfs de geur in het restaurant verandert. En die veranderingen in het interieur vinden plaats in 1 minuut.
Nutriscore A en B
Om ook de menuwisseling voor elkaar te krijgen zit de achterkant van het bedrijf slim in elkaar en is ingericht op schaalbaarheid, zo laten de initiatiefnemers Jasper Spaargaren en Mark Velu weten. Ook is aansluiting gezocht met de huidige trends. Zo is de kaart volledig plantaardig, is het menu overwegend Nutriscore A-B en wordt alles plasticvrij verpakt. Zo wordt de CO2 uitstoot geminimaliseerd. De gerechten binnen The Shift zijn in samenwerking met sterren-chef Bram Helleman ontwikkeld.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Kop is er af bij HorecaEvenTT in WTC Expo Leeuwarden
Vakbeurzen - De kop is er af bij HorecaEventt in Leeuwarden in WTC Expo. Bijna 500 exposanten presenteren nog tot en met woensdag hun producten en concepten. De horecabeurs in het noorden trekt traditioneel altijd veel ondernemers van de Waddeneilanden.
Lees berichtING gematigd positief over horeca in 2025
Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dankzij een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen geeft de consument dit jaar volgens de bank weer meer uit in de horeca dan in 2024.
Lees berichtInnergy brengt gezondere pomodorosaus voor schoolkantines
Catering – Cateraar Innergy in Zevenbergen is sinds begin deze maand de nieuwe naam van Catermaat De Reus. De naam staat voor de innerlijke energie die het cateringbedrijf drijft én voor de innerlijke kracht waar het eten en drinken voor zorgt. Na eerdere succesvolle introducties van Sweet Mustard Culidressing en Sweet Chilisauce, lanceert de schoolcateraar nu de Pomodoro & Peperone Culisauce.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtJan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees bericht