Bij The Shift verandert menu en interieur drie keer per dag


Bedenkers en eigenaren van The Shift Jasper Spaargaren (l) en Mark Velu

Horecaconcept –  Zaterdag 15 oktober opent in de Visstraat Den Bosch het spectaculaire hybride restaurantconcept The Shift. De naam maakt duidelijk waar het in dit vernieuwende horecaconcept om draait: drie keer per dag verandert interieur en menukaart. Een primeur in de horeca.

Veel horecaondernemers kennen de pijn van de daluren. Je maakt de hele dag kosten, maar je omzet is beperkt tot slechts een deel van de dag, zo start de aankondiging van het horecaconcept. Want mensen willen nu eenmaal niet ’s morgens naar een snackbar en ’s avond naar een lunchroom. Om dat dilemma te verhelpen kiest The Shift er voor om gedurende dag te veranderen naar eetbehoeftemoment van de gast. En dan niet alleen met het menu, maar ook door de volledige aankleding van het restaurant.

3-in-1 zaak door decorwissels

Het veranderen van het interieur vindt plaats door decorwissels. Dat is een absolute primeur in de horeca. Brandwacht & Meijer een topnaam uit de decorbouw, (onder andere bekend van Soldaat van Oranje), bedacht het 3-in-1 interieur. Ieder dagdeel krijgt door de decorwisseling de sfeer die bij het dagdeel past. ‘s Morgens een ontspannen koffie- & juicebar en ‘s middags een botanische lunchzaak met Flatbreads. Om tenslotte ’s avonds te eindigen in een kleurrijk streetfoodconcept.

Binnen 1 minuut

Het veranderen van decor vindt iedere dag om 11:30u en 14:30u plaats. De muren beginnen dan te bewegen, panelen die omklappen, de zonwering die van kleur verandert, lampen die omhoog vliegen, sloven die van kleur verschieten, boekenkasten die de grond in zakken, een verdwijnende piano, planten die omhoog komen. Zelfs de geur in het restaurant verandert. En die veranderingen in het interieur vinden plaats in 1 minuut.

Nutriscore A en B

Om ook de menuwisseling voor elkaar te krijgen zit de achterkant van het bedrijf slim in elkaar en is ingericht op schaalbaarheid, zo laten de initiatiefnemers Jasper Spaargaren en Mark Velu weten. Ook is aansluiting gezocht met de huidige trends. Zo is de kaart volledig plantaardig, is het menu overwegend Nutriscore A-B en wordt alles plasticvrij verpakt. Zo wordt de CO2 uitstoot geminimaliseerd. De gerechten binnen The Shift zijn in samenwerking met sterren-chef Bram Helleman ontwikkeld.

Bron: @FoodClicks

Het interieur verandert drie keer per dag
The Shift aan de Visstraat in Den Bosch
Een van de gedaantes van The Shift

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bijna twee derde Nederlanders vindt uit eten gaan te duur

Analyse – Bijna twee derde van de Nederlanders vindt uit eten gaan te duur geworden. Jongeren kiezen daarom vaker voor een alternatief om uit eten te gaan, zoals het laten bezorgen van een maaltijd, of zelf koken. Dat meldt het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een analyse van de markt.

Lees bericht


Burgers’ Zoo opent in Arnhem vernieuwd Bush Restaurant

Dierentuin - Burgers’ Zoo in Arnhem heeft een nieuw Bush Restaurant geopend. Aziatisch streetfood is de inspiratie voor het restaurant dat de kleuren en sfeer van het tropisch regenwoud toont. Overdag is het Bush Restaurant open voor regulier dagbezoek en in de avonduren voor zakelijke borrels en diners.

Lees bericht

TU Delft tevreden over volledig vegetarisch CIRFOOD-restaurant

Interview - Andy van den Dobbelsteen is hoogleraar Climate Design & Sustainability aan de TU Delft. Niet direct iemand die je aan een cateringconcept koppelt. Toch is hij een van de initiatiefnemers achter het volledig vegetarische restaurant dat sinds een half jaar door CIRFOOD op het universiteitsterrein wordt geëxploiteerd. Het restaurant is inmiddels zo’n succes dat het er niet...

Lees bericht

YB lanceert Pro-assortiment voor de foodservicemarkt

Introductie – YB heeft een Pro-assortiment ontwikkeld voor foodservicebedrijven die hun aanbod willen switchen naar plantaardig. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf in de eigen ‘Barns’ gewerkt aan een assortiment dat het mogelijk maakt voor bedrijven één-op-één over te schakelen, aldus YB.

Lees bericht


SLA wil landelijk uitbreiden en zoekt groeigeld

Formulenieuws – Het fast casual concept SLA zoekt groeikapitaal voor haar landelijke uitbreiding en wil op die manier samen met klanten, collega’s, leveranciers en investeerders bijdragen aan het versnellen van de transitie naar plant-focused eten. Ruim 600 duizend euro is inmiddels toegezegd. Het bedrijf verdubbelde afgelopen twee jaar naar een omzet van 6 miljoen euro.

Lees bericht

ING: Horeca laat gematigd positief beeld zien in 2023

Analyse - De horeca maakt dit jaar een grote inhaalslag met een verwachte volumegroei van rond de 30%. Desondanks is de horeca eind 2022 qua volume nog altijd niet terug op het pre-coronaniveau van eind 2019. De vooruitzichten voor de sector voor 2023 zijn gematigd positief met een volumegroei van circa 5%.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid