Bijna 50 brouwerijen op 9de editie Bierproeffestival


Op het aankomende Bierproeffestival zijn meer dan 50 brouwerijen te vinden die meer dan 250 biersoorten presenteren / Foto bij: Nanning Barendsz/Nederlandse Brouwers

Evenement – Twee jaar heeft het geduurd, maar van 19 tot en met 21 mei wordt in de Grote Kerk in Den Haag de negende editie van het Nederlands Bierproeffestival gehouden. Drie dagen lang presenteren een recordaantal van bijna 50 Nederlandse brouwerijen meer dan 250 bieren.

Tijdens het festival is er de mogelijkheid met brouwers in gesprek te gaan over hun bieren en het brouwproces. Ook worden er diverse masterclasses gegeven door deskundige bierkenners. Het Nederlands Bierproeffestival is de plaats waar bierdrinkers, liefhebbers en brouwers elkaar ontmoeten om te genieten van  verschillende unieke en nieuwe bieren. De organisatie van het Nederlandse Bierproeffestival is in handen van Nederlandse Brouwers.

Week van het Nederlands Bier

Het Nederlands Bierproeffestival is traditioneel de start van de Week van het Nederlands Bier. In die week vinden in het hele land allerlei activiteiten plaats. Tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen, waarmee de Week van het Nederlandse Bier wordt afgesloten, stellen deelnemende brouwerijen hun deuren open.

Bron: Nederlandse Brouwers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jopen komt met pilsner en koolhydraatarm bier

Introductie – De meeste bierliefhebbers kennen Jopen vooral van speciaalbieren. Maar de Haarlemse brouwer maakt nu ook een switch naar pilsners, met twee nieuwe varianten. Daarnaast brengt de brouwerij twee speciaalbieren op de markt die laag in calorieën en koolhydraten zijn. Een primeur op de Nederlandse markt.

Lees bericht


Heineken Silver vanaf 28 maart op de tap

Introductie – Het nieuwe, extra verfrissende biertje met een iets lager alcoholpercentage, Heineken Silver, van bierbrouwerij Heineken is vanaf 28 maart verkrijgbaar op de tap. In de supermarkt is Heineken Silver al verkrijgbaar.

Lees bericht

Nieuwe Bud-campagne toont duurzaamheid biermerk

Campagne – Bud lanceert een nieuwe tv-commercial die benadrukt dat elk blikje, flesje en fust van Bud in Nederland wordt gebrouwen met honderd procent hernieuwbare elektriciteit. Het biermerk wil met de campagne de nieuwe duurzame keuze met haar consumenten vieren.

Lees bericht

Brouwers staan klaar en adviseren sluitingstijd in de avond

Actie –Nederlandse Brouwers roept het kabinet te kiezen voor een sluitingstijd in de avond. De belangenvereniging van bierbrouwers verwacht dat volgende week het kabinet besluit de horeca meer ruimte te geven, ook al wilde de minister-president daarover donderdag niets zeggen. Maar als er meer ruimte komt dan staan de bierwagens klaar.

Lees bericht


Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht

Biermarkt herstelt zich maar heel langzaam

Analyse - In totaal werd er in het eerste halfjaar bijna 5,5 miljoen hectoliter bier in Nederland verkocht. Dat is een half miljoen minder (-8,4%) dan in de eerste helft van het pre-COVID-jaar 2019 en maar zo’n 200.000 hectoliter meer dan in de eerst helft van het COVID-jaar 2020.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid