Bijzonder Uit Eten lanceert nieuwe website


Platform - Bijzonder Uit Eten, de restaurantgids gericht op unieke en bijzondere culinaire ervaringen, lanceert een volledig nieuwe website. Omdat juist nu mensen minder naar het buitenland gaan, maar de thuisblijvers wel op zoek gaan naar een bijzondere high tea, diner op hoogte, een culinaire wandeling, of leuke picknickplek, is er een platform waar die locaties kunnen worden gevonden. Bijzonder Uit Eten zoekt het voor elke gast het juiste theaterdiner, de Chef’s Table of een BBQ avond met muziek.

Bijzonder Uit Eten richt zich als restaurantgids op bijzondere culinaire ervaringen. Niet alleen nu, maar ook tijdens de feestdagen. Soms zijn die culinaire ervaringen met korting, maar niet standaard, want kortingen zijn niet bijzonder, volgens Bijzonder Uit Eten-oprichtster  Janneke Nijenhuis . Voor de komende kerstdagen zijn de eerste kerstbrunches en diners en kerstmarkten al te vinden.

Foodhallen

Naast culinaire evenementen van restaurants biedt Bijzonder Uit Eten ook informatie over foodhallen in Nederland en een groot aanbod in foodfestivals en foodtruckfestivals. En hoewel de meeste foodfestivals voor 2020 zijn afgelast vanwege de coronacrisis, zijn veel data al wel bekend gemaakt voor 2021.

Omdat er geen commissie wordt gerekend helpt de site ook daadwerkelijk de horeca. Betalen restaurants bij andere restaurantgidsen vaak €2 per couvert Bijzonder Uit Eten is met een directe link naar de website van het restaurant en vermelding van telefoonnummer gratis. Alleen voor het aanbieden van specials en events rekent de site € 35 voor één jaar vermelding.

Bijzonder Uit Eten hanteert ook reviews en staat in principe achter de stelling dat de gast altijd gelijk heeft. Indien een review aantoonbaar niet terecht wordt deze evenwel niet gepubliceerd. Ook over de klantgegevens is Bijzonder Uit Eten duidelijk. Deze blijven in handen van het restaurant, ook omdat de website geen online reserveringsmogelijkheden biedt.

Niche marketing

Bijzonder Uit Eten werd in 2017 gelanceerd door Janneke Nijenhuis, eigenaresse van online marketingbureau Hands-On Advies en bedrijf WP Website Maken (Wordpress websites). Over haar eigen initiatief zegt zij: “Als online consultant voor de hospitality branche geloof ik heilig in niche marketing. Met het aanbieden van een theaterdiner, picknick in de tuin of andere speciale culinaire evenementen kun je je als restaurant of hotelrestaurant online beter en buiten de dure sites als The Fork en Heerlijk positioneren. Een gids die uitgaat van de USP’s van een horecabedrijf was er niet.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nationale Horecadag in het teken van Trots op de Horeca

Nationale Horecadag - Onlangs publiceerde L1NDA haar grootschalig onderzoek waarin naar voren kwam dat het aantal werkenden in de horeca weer op het niveau is van voor corona. Weliswaar met grote verschillen in sectoren, maar de algemene tendens is positief. Is er reden tot voorzichtige positiviteit en optimisme? Als je het aan de organisatie van de Nationale Horecadag vraagt...

Lees bericht



Regionale aanpak vraagt vroege sluiting horeca Randstad

Coronamaatregelen – De horecabedrijven in het westen van het land moeten eerder dicht en het maximum aantal mensen in feestzaal gaat terug van honderd naar vijftig. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van de persconferentie van vrijdagavond van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.

Lees bericht

Horecabezoek in juli en augustus weer bijna op oude niveau

Onderzoek - Één zwaluw maakt nog geen zomer, maar lichtpuntjes zijn er wel. Doordat veel mensen de vakantie in eigen land hebben doorgebracht en het mooie terrasweer, hebben veel mensen de weg naar de horecabedrijven weer weten te vinden. Niet alleen de jongeren, maar ook de groep ouder dan 50 jaar.

Lees bericht


Rabobank ziet horeca in derde kwartaal opveren

Analyse – De Nederlandse economie herstelt zich traag van alle beperkende coronamaatregelen, maar toch ziet de Rabobank ook lichtpuntjes. In een maandag verschenen rapport verwacht de bank dat de horecaomzet in het derde kwartaal opveert. Maar of die doorzet is de vraag. Veel zal afhangen van het vertrouwen van de consument, want die is nog erg voorzichtig.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid