Bikl introduceert gefermenteerde pickles


Introductie - Bikl lanceert tijdens de Horecava gefermenteerde pickles voor horeca en catering. Daarmee is Bikl het eerste merk in Nederland dat zich richt op gefermenteerde groente. Het eerste product bestaat uit gefermenteerde schijfjes augurk in 3 smaken. “Bikl is 100 procent natuurlijk”, zegt directeur en medeoprichter Arend van den Berg. “De combinatie van fermentatie met kruiden leidt tot bijzondere smaken. Elk schijfje is een smaakbommetje.” De huidige augurken in Nederland zijn veelal niet gefermenteerd en ingemaakt met - soms synthetisch - azijn, zoetstof en kleurstof. Van den Berg: “Bikl start in feite een nieuwe categorie gefermeneerde groente met bijzondere smaken, waarop ook chefs enthousiast reageren.” Opmars Gefermenteerde producten zijn wereldwijd in opmars. Vooral vanwege hun specifieke smaken, zoals kombucha, kefir en kimchi. Bikl speelt op die trend in met producten die chefs direct kunnen toepassen. Gestart wordt met schijfjes augurk in de varianten steranijs & citroengras, rozemarijn & mosterd, en mosterd & dille.Producten die zowel geschikt zijn als bijgerecht, maar ook als topping op hamburger of hotdog, als garnituur of borrelhapje of in salades. Zelfs het sap is te gebruiken. Bijvoorbeeld in soepen, dressings, sauzen en cocktails. Meer gefermenteerde groente De gefermenteerde producten van Bikl zijn rechtstreeks te bestellen op biklfoods.nl. Het bedrijf is ook in gesprek met regionale en landelijke groothandels. In een later stadium wil Bikl, dat onderdeel uitmaakt van Ferm Foods in het Noordhollandse dorp Midwoud, andere gefermenteerde groente op de markt brengen. Bron: Bikl/@FoodClicks Introductie - Bikl lanceert tijdens de Horecava gefermenteerde pickles voor horeca en catering. Daarmee is Bikl het eerste merk in Nederland dat zich richt op gefermenteerde groente. Het eerste product bestaat uit gefermenteerde schijfjes augurk in 3 smaken. “Bikl is 100 procent natuurlijk”, zegt directeur en medeoprichter Arend van den Berg. “De combinatie van fermentatie met kruiden leidt tot bijzondere smaken. Elk schijfje is een smaakbommetje.” De huidige augurken in Nederland zijn veelal niet gefermenteerd en ingemaakt met - soms synthetisch - azijn, zoetstof en kleurstof. Van den Berg: “Bikl start in feite een nieuwe categorie gefermeneerde groente met bijzondere smaken, waarop ook chefs enthousiast reageren.” Opmars Gefermenteerde producten zijn wereldwijd in opmars. Vooral vanwege hun specifieke smaken, zoals kombucha, kefir en kimchi. Bikl speelt op die trend in met producten die chefs direct kunnen toepassen. Gestart wordt met schijfjes augurk in de varianten steranijs & citroengras, rozemarijn & mosterd, en mosterd & dille.Producten die zowel geschikt zijn als bijgerecht, maar ook als topping op hamburger of hotdog, als garnituur of borrelhapje of in salades. Zelfs het sap is te gebruiken. Bijvoorbeeld in soepen, dressings, sauzen en cocktails. Meer gefermenteerde groente De gefermenteerde producten van Bikl zijn rechtstreeks te bestellen op biklfoods.nl. Het bedrijf is ook in gesprek met regionale en landelijke groothandels. In een later stadium wil Bikl, dat onderdeel uitmaakt van Ferm Foods in het Noordhollandse dorp Midwoud, andere gefermenteerde groente op de markt brengen. Bron: Bikl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Hutten winnaar in ‘categorie catering’ in MT500

Verkiezing - In de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening van de MT500 staat Hutten dit jaar op de eerste plek. Overall is het horeca- en cateringbedrijf terug te vinden op de elfde plaats. ‘Een fantastisch bericht voor onze organisatie en de branche’, aldus algemeen directeur Drees Peter van den Bosch van Hutten.

Lees bericht


Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019

Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.

Lees bericht

Compass neemt familiebedrijf Maison van den Boer over

Overname – Internationaal cateringbedrijf  Compass Group meldt donderdag dat het een overeenkomst heeft voor overname van Koninklijke van den Boer Groep. Maison van den Boer is een toonaangevende Nederlandse cateraar in het Sport & Leisure segment. Compass Group versterkt hiermee haar positie als één van de grootste cateraars in Nederland.

Lees bericht



Gedetineerden kunnen bij Sodexo ook zelf koken

Catering – Sodexo gaat het eten en drinken verzorgen op vijf DJI-locaties in Noord Nederland. Het gaat om de Dienst Justitiële Inrichtingen in Almelo, Leeuwarden, Veenhuizen, Zwolle en ter Apel. Gedetineerden krijgen onder andere de mogelijkheid om zelf te koken met verse producten.

Lees bericht

Kick-off Week van de horeca tijdens Gastvrij Rotterdam

Actieweek - Na een succesvolle editie vorig jaar wordt ook dit jaar weer de Week van de horeca georganiseerd. De week, die van 19 tot en met 24 september wordt gehouden, staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De week wordt afgetrapt samen met de officiële opening van Gastvrij Rotterdam op 19 september...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid