Bikl introduceert gefermenteerde pickles


Introductie - Bikl lanceert tijdens de Horecava gefermenteerde pickles voor horeca en catering. Daarmee is Bikl het eerste merk in Nederland dat zich richt op gefermenteerde groente. Het eerste product bestaat uit gefermenteerde schijfjes augurk in 3 smaken. “Bikl is 100 procent natuurlijk”, zegt directeur en medeoprichter Arend van den Berg. “De combinatie van fermentatie met kruiden leidt tot bijzondere smaken. Elk schijfje is een smaakbommetje.” De huidige augurken in Nederland zijn veelal niet gefermenteerd en ingemaakt met - soms synthetisch - azijn, zoetstof en kleurstof. Van den Berg: “Bikl start in feite een nieuwe categorie gefermeneerde groente met bijzondere smaken, waarop ook chefs enthousiast reageren.” Opmars Gefermenteerde producten zijn wereldwijd in opmars. Vooral vanwege hun specifieke smaken, zoals kombucha, kefir en kimchi. Bikl speelt op die trend in met producten die chefs direct kunnen toepassen. Gestart wordt met schijfjes augurk in de varianten steranijs & citroengras, rozemarijn & mosterd, en mosterd & dille.Producten die zowel geschikt zijn als bijgerecht, maar ook als topping op hamburger of hotdog, als garnituur of borrelhapje of in salades. Zelfs het sap is te gebruiken. Bijvoorbeeld in soepen, dressings, sauzen en cocktails. Meer gefermenteerde groente De gefermenteerde producten van Bikl zijn rechtstreeks te bestellen op biklfoods.nl. Het bedrijf is ook in gesprek met regionale en landelijke groothandels. In een later stadium wil Bikl, dat onderdeel uitmaakt van Ferm Foods in het Noordhollandse dorp Midwoud, andere gefermenteerde groente op de markt brengen. Bron: Bikl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Nieuw horecaconcept Liemès Food District zoekt ‘wereldchefs

Horeca - Liemès Food District, het nieuwe horecaconcept dat dit najaar langs de A2 haar deuren opent in het iconische gebouw The Wall in Utrecht is op zoek naar gepassioneerde chefs van elf verschillende wereldkeukens. In het horecaconcept krijgen de chefs een kant-en-klare keuken en wordt de rest ook geregeld. De kok hoeft zich alleen te richten op het...

Lees bericht

Kabinet verscherpt aantal horecaregels door slechte coronacijfers

Coronamaatregelen – Het kabinet maakt zich zorgen over de toename van het aantal coronabesmettingen en verscherpt daarom een aantal regels. Zo moeten bezoekers van horecagelegenheden reserveren bij bezoek en hun naam en contactgegevens achterlaten. Daarnaast zijn bij horecagelegenheden alleen zitplaatsen toegestaan voor bezoekers, zowel binnen als buiten. En kunnen attractieparken, musea en horecazaken voor maximaal twee weken gesloten worden als duidelijk...

Lees bericht



‘Ondanks min 2 miljard euro omzet in Q2 kan 2020 nog wat worden’

Analyse – In tweede kwartaal bedroeg de totale omzetdaling in de foodsevicesector ruim 2 miljard euro. Dat betekent dat slechts de helft van de normale bestedingen in horeca, catering en gemak hebben plaatsgevonden. Maar lichtpuntje is dat mocht de omzet in het tweede en derde kwartaal op hetzelfde niveau uitkomen als in 2019 dan komt de totale omzet van alle sectoren uit op 80%...

Lees bericht

Horecabeurs Horecava volgend jaar in hybridevariant

Beurzen - Passend bij alle coronamaatregelen krijgt ook horecavakbeurs Horecava in 2021 een hybridevariant. Naast een veel kleinere fysieke vakbeurs die voor bezoekers en exposanten volgens de geldende coronamaatregelen wordt ingericht, zal er online meer dan gebruikelijk te zien en beleven zijn.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid