Bikl introduceert gefermenteerde pickles


Introductie - Bikl lanceert tijdens de Horecava gefermenteerde pickles voor horeca en catering. Daarmee is Bikl het eerste merk in Nederland dat zich richt op gefermenteerde groente. Het eerste product bestaat uit gefermenteerde schijfjes augurk in 3 smaken. “Bikl is 100 procent natuurlijk”, zegt directeur en medeoprichter Arend van den Berg. “De combinatie van fermentatie met kruiden leidt tot bijzondere smaken. Elk schijfje is een smaakbommetje.” De huidige augurken in Nederland zijn veelal niet gefermenteerd en ingemaakt met - soms synthetisch - azijn, zoetstof en kleurstof. Van den Berg: “Bikl start in feite een nieuwe categorie gefermeneerde groente met bijzondere smaken, waarop ook chefs enthousiast reageren.” Opmars Gefermenteerde producten zijn wereldwijd in opmars. Vooral vanwege hun specifieke smaken, zoals kombucha, kefir en kimchi. Bikl speelt op die trend in met producten die chefs direct kunnen toepassen. Gestart wordt met schijfjes augurk in de varianten steranijs & citroengras, rozemarijn & mosterd, en mosterd & dille.Producten die zowel geschikt zijn als bijgerecht, maar ook als topping op hamburger of hotdog, als garnituur of borrelhapje of in salades. Zelfs het sap is te gebruiken. Bijvoorbeeld in soepen, dressings, sauzen en cocktails. Meer gefermenteerde groente De gefermenteerde producten van Bikl zijn rechtstreeks te bestellen op biklfoods.nl. Het bedrijf is ook in gesprek met regionale en landelijke groothandels. In een later stadium wil Bikl, dat onderdeel uitmaakt van Ferm Foods in het Noordhollandse dorp Midwoud, andere gefermenteerde groente op de markt brengen. Bron: Bikl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Consument niet bekend met ondersteunende horeca-initiatieven

Onderzoek – 63% van de Nederlanders is niet bekend met initiatieven om horeca te steunen. En van de ondersteunende horeca-initiatieven is Support your locals de meest bekende. Verder ziet de consument nieuwe initiatieven voor de horeca vooral in de samenwerking met retail. Zomaar enkele uitkomsten uit een onderzoek van Multiscope dat in opdracht van Marketing4Results is gedaan.

Lees bericht

Fors meer bestellingen bij Thuisbezorgd na dipje in maart

Bezorgdienst – Na een dip in maart heeft bezorgdienst Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Takeaway.com de weg naar boven weer goed hervonden. In Nederland noteerde het bedrijf in het eerste kwartaal 50 procent meer bestellingen in de landen waar het bedrijf actief is en in Duitsland zelfs 126 procent.

Lees bericht

Bidfood-initiatief Horeca Samen Sterk bundelt cadeaukaarten

Actie - Restaurant Cadeau, Diner Cadeau en de VVV Dinercheque zijn vanaf vandaag te gebruiken via Horeca Samen Sterk. De drie partijen hebben zich aangesloten bij het initiatief van groothandel Bidfood en Intersolve om de horeca te helpen. Kopers van de cadeaukaarten steunen met de cheques hun favoriete horecagelegenheid direct om zo later te kunnen genieten van een diner of...

Lees bericht




Support Your Locals versboxen inmiddels landelijk

Maaltijdboxen – Wat ooit begon als een initiatief in Amsterdam en Utrecht is inmiddels uitgegroeid tot een landelijk netwerk; de maaltijdboxen van supportyourlocal duiken inmiddels over al op. Een steuntje in de rug voor alle lokale boeren, producenten en ondernemers.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid