Bikl introduceert kant-en-klaar inmaakzoetzuur
Introductie - Bikl, maker van verse ingemaakte groente, heeft een nieuw product geïntroduceerd: no waste inmaak zoetzuur. Met dit product kunnen horecakeukens eenvoudig hun (rest) groente inmaken.
Keukenmedewerkers hoeven alleen maar rauwe groenten te snijden en een gelijke hoeveelheid Bikl inmaakzoetzuur, heet of koud, toe te voegen. “Hierdoor krijgen overgebleven groenten een tweede leven”, zegt Bikl directeur Arend van den Berg. “In plaats van kostenpost worden ze een geweldige smaakmaker. ”
Vers ingemaakte groente zijn in opmars in de professionele keuken vanwege hun frisse, authentieke smaak én hun veelzijdigheid. Pickles kun je niet alleen gebruiken op burgers en hotdogs, maar ook op broodjes, in wraps of als garnituur. En zelfs als losse snack.
100% natuurlijk
De Bikl inmaakmarinade is 100% natuurlijk en bevat een mengsel van onder andere natuurazijn, witte wijnazijn, suiker, piment en zeezout. Het zoetzuur is toepasbaar voor diverse soorten groenten. Van komkommer tot bloemkool, van paprika tot ui.
Compass Group
Het product is mede tot stand gekomen op verzoek van de markt. Zo kwam de vraag naar een inmaakazijn ook van food en service organisatie Compass Group: “Wij willen zo duurzaam mogelijk werken”, zeggen Andres Delpeut en Hans Gijsen, culinair manager c.q. productmanager culinair bij Compass Group. “Met de inmaakzoetzuur van Bikl kunnen we de levensduur van groenten verlengen en zo verspilling minimaliseren.”
Bikl no waste inmaakzoetzuur wordt verpakt in een jerrycan van 10 liter. Het is 6 maanden houdbaar, ook buiten de koelkast. Op Gastvrij Rotterdam is Bikl aanwezig met de kant-en-klaar inmaakzoetzuur op de stand van Bidfood, die het product heeft opgenomen.
Bron: Bikl/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn zet ‘kijk, ruik en proef-logo op verpakkingen
Supermarkt - Vanaf donderdag gebruikt Albert Heijn als eerste supermarkt het kijk, ruik en proef-logo op verpakkingen. Albert Heijn eigenmerk magere en volle yoghurt en karnemelk zijn de eerste producten met dit nieuwe logo.
Lees berichtShell Hellevliet wint ‘Lekkerste broodje langs de weg ‘24’
Verkiezing – Voor de tweede keer organiseerde Shell in samenwerking met Bakerstreet de Sandwich Competition in Nederland. De finale werd gehouden bij partner Bidfood in Foodyard Amsterdam. Finalisten van Shell-stations uit Nederland streden voor de titel ‘Lekkerste broodje langs de weg’. De winnaar is het team van Shell Hellevliet, gelegen aan de Rijksweg A12 bij Harmelen nabij Utrecht.
Lees berichtSUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo
Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.
Lees berichtRotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven
Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel wordt Bidfood Noordwijkerhout
Overname - Na jarenlang zelfstandig actief te zijn geweest in de regio gaat Broekhuyzen Horecagroothandel per 1 januari 2025 verder als Bidfood Noordwijkerhout. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt.
Lees berichtFoodservice groothandels verenigen zich in FSN
Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.
Lees bericht