Bikl introduceert kant-en-klaar inmaakzoetzuur
_768_1024_90.jpg)
Introductie - Bikl, maker van verse ingemaakte groente, heeft een nieuw product geïntroduceerd: no waste inmaak zoetzuur. Met dit product kunnen horecakeukens eenvoudig hun (rest) groente inmaken.
Keukenmedewerkers hoeven alleen maar rauwe groenten te snijden en een gelijke hoeveelheid Bikl inmaakzoetzuur, heet of koud, toe te voegen. “Hierdoor krijgen overgebleven groenten een tweede leven”, zegt Bikl directeur Arend van den Berg. “In plaats van kostenpost worden ze een geweldige smaakmaker. ”
Vers ingemaakte groente zijn in opmars in de professionele keuken vanwege hun frisse, authentieke smaak én hun veelzijdigheid. Pickles kun je niet alleen gebruiken op burgers en hotdogs, maar ook op broodjes, in wraps of als garnituur. En zelfs als losse snack.
100% natuurlijk
De Bikl inmaakmarinade is 100% natuurlijk en bevat een mengsel van onder andere natuurazijn, witte wijnazijn, suiker, piment en zeezout. Het zoetzuur is toepasbaar voor diverse soorten groenten. Van komkommer tot bloemkool, van paprika tot ui.
Compass Group
Het product is mede tot stand gekomen op verzoek van de markt. Zo kwam de vraag naar een inmaakazijn ook van food en service organisatie Compass Group: “Wij willen zo duurzaam mogelijk werken”, zeggen Andres Delpeut en Hans Gijsen, culinair manager c.q. productmanager culinair bij Compass Group. “Met de inmaakzoetzuur van Bikl kunnen we de levensduur van groenten verlengen en zo verspilling minimaliseren.”
Bikl no waste inmaakzoetzuur wordt verpakt in een jerrycan van 10 liter. Het is 6 maanden houdbaar, ook buiten de koelkast. Op Gastvrij Rotterdam is Bikl aanwezig met de kant-en-klaar inmaakzoetzuur op de stand van Bidfood, die het product heeft opgenomen.
Bron: Bikl/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan
Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.
Lees berichtOnverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt
Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws: Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.
Lees berichtHoreca verspilt 5,6 miljoen minder voedsel
Voedselverspilling – De Nederlandse horeca verspilde in 2023 9,2% minder voedsel dan in 2019. Ondanks deze daling van 5,6 miljoen kilogram, gooit de sector nog steeds 55,4 miljoen kilo voedsel weg. Dat kost de sector 647 miljoen euro per jaar.
Lees bericht50% minder voedselafval bij Vermaat in 2027 met Orbi’s
Voedselverspilling - Vermaat gaat op grote schaal de strijd aan tegen voedselverspilling. Onderdeel van die aanpak is de inzet van de technologie van Orbisk, de zogenaamde Orbi. De voedsel verspilling moet met deze slimme technologie in 2027 met 50% zijn teruggebracht.
Lees berichtCompass en InstockMarket schalen samenwerking op
Voedselverspilling – Compass Group, 's werelds grootste food- en servicebedrijf met de labels Eurest, ESFM, Famous Flavours, Maison van den Boer en Xandrion, wil meer werk maken van duurzaamheid en schaalt hiervoor de samenwerking met InstockMarket op.
Lees berichtStationsHuiskamer en Kiosk sluiten aan bij Too Good To Go
Stations - StationsHuiskamer en Kiosk, twee formules van NS, sluiten zich vanaf maandag 11 september aan bij Too Good To Go. Op die manier kunnen de formules overgebleven voedsel dat nog goed te consumeren is, maar niet verkocht is, een tweede kans te geven.
Lees bericht