Bird Brewery haalt half miljoen euro op voor proeflokaal in de natuur


Crowdfunding - Bird Brewery gaat haar proeflokaal House of Birds realiseren. Een crowfundingactie haalde ruim een half miljoen euro op, ruim boven het streefbedrag en nog voor het eindigen van de deadline. Bird Brewery is opgericht door Ralph van Bemmel en Rik van den Berg. Beiden met een achtergrond in de bierwereld. Door het vertrouwen van ruim 400 crowdfunders lijkt hun proeflokaal House of Bird een mooie vlucht te nemen. Van den Berg: “In het voorjaar wonnen we de aanbesteding van Staatsbosbeheer met ons plan en nu gaat het er echt komen”. En Van Bemmel: “Bovendien heb ik door de ruim 400 deelnemende crowdfunders er alle vertrouwen in dat we er een groot succes van gaan maken.” Horecapartner Teun IJff krijgt bij House of Bird de dagelijkse leiding. “Vanaf de start volg ik alles op de voet en kijk ik uit naar de opening.”De afgelopen twee jaar groeiden Bird Brewery uit tot één van Nederlands meest succesvolle microbrouwerijen. De initiatiefnemers willen nu met hun plan voor Staatsbosbeheer een proeflokaal midden in de natuur starten. Bird Brewery startte in 2016. Het eerste bier Rumoerige Roodborst zorgt voor een vliegende start. Het wordt op Ratebeer.com verkozen als een van ‘s werelds beste Amber Ales. In het eerste jaar wint het bedrijf  vervolgens nationaal en internationaal 14 awards, waaronder beste IPA en Saison van Nederland. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht


‘Zolang er geen crisis komt blijft buitenshuis eten fors groeien’

Analyse – “We krijgen superants, horecawinkels, foodpaleizen en discount-dining. Want ‘Food is Hot’”, aldus Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut Nederland. En wat blijkt? Het zijn met name de jongeren die van de horeca gebruikmaken. Traditioneel voorafgaand aan de Horecava, de belangrijkste horecavakbeurs in de RAI te Amsterdam, geeft het FSIN een prognose over de ontwikkelingen binnen de foodservicemarkt.  Duidelijk...

Lees bericht

Horeca is afgelopen 8 jaar met 6.000 locaties gegroeid

Analyse - Bijna 6.000 eet- en drinkgelegenheden zijn er de afgelopen acht jaar in Nederland bijgekomen. Ten opzichte van 2012 steeg het aantal zaken met 16 procent tot ruim 42.000. Dat blijkt uit cijfers van Datlinq in Rotterdam. Sterkste groei zit bij de koffietentjes, gezonde to-go zaken met sushi of salades en afhaal-/bezorgrestaurants. Deze schoten als paddenstoelen uit de grond. Slachtoffer van die...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid