Bitterballen bestellen populair tijdens Eurovisie Songfestival
Analyse - Het aantal bitterbalbestellingen stijgt met meer dan 30% tijdens het Eurovisie Songfestival. Absolute favoriet is de Van Dobben bitterbal, zo laat Deliveroo weten in een analyse van de bestellingen tijdens het muziekspektakel in 2019.
Nederlanders zijn sowieso echte snacketers, ook Europees bekeken. Met feesten en partijen is de gefrituurde snackplank altijd dichtbij. En tijdens het Eurovisie Songfestival is dat niet anders. Terwijl onder normale omstandigheden de hamburgers en pizza’s populair zijn, is in de week van het Eurovisie Songfestival de bitterbal het meest bestelde gerecht.
Hollands bittergarnituur
Naast het ragoutballetje zijn er nog tal van andere snacks die Nederlanders graag bestellen tijdens het Eurovisie Songfestival. Zo staat op nummer twee de frikandel en op nummer drie de vegetarische loempia. Ook is Nederland groot fan van kip als ze met het gezin of één of twee vrienden voor de buis zitten, zo laat Deliveroo weten op basis van bestellingen gedaan bij deze bezorgservice. Zowel kipcorns als kipnuggets zijn terug te vinden in de top 10 van favoriete snacks. Deliveroo ziet dat Nederlanders liever exotisch snacken dan producten met kaas, de kaassoufflé staat namelijk op nummer 7 in de lijst, onder het stokje saté en de Mexicano.
De lijst met de meest bestelde snacks bij Deliveroo:
- Portie van Dobben Bitterballen van Van Dobben Eetsalon, Amsterdam
- Frikandel van De Vlaamsche Reus, Haarlem
- Vegetarische Loempia’s van Cookkai, Amsterdam
- Kipcorn van De Vlaamsche Reus, Haarlem
- Mexicano van Tante Nel, Rotterdam
- Saté Ayam van Spado-Food, Eindhoven
- Kaassoufflé van Frietboutique, Amsterdam
- Japanese Spring Rolls van CHANG-i, Amsterdam
- Kipnuggets van Dapp Frietwinkel, Utrecht
- Kipcorn van Friet District, Den Haag
In een reactie laat Van Geloven, de grootste snackproducent van Nederland weten de lijst niet te kunnen checken, omdat de data bij de afnemers bekend is, maar geeft wel aan dat de genoemde snacks qua marktaandelen en verkoopcijfers in lijn zijn met de gegevens zoals die bij Van Geloven bekend zijn.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bakker Bart terug in hartje Nijmegen
Formulenieuws - Na een maand van verbouwing is aan de Broerstraat in Nijmegen de nieuwe Bakker Bart geopend. De winkel heeft een volledig nieuwe uitstraling en indeling, met elementen uit het nieuwe Bakker Bart-concept. De focus ligt op de broodjescorner, de bestelopties, zoals dubbele bestelzuilen en een orderstatusscherm.
Lees berichtFastned opent eerste onbemande winkel in Duitsland
Buitenland – Fastned heeft de eerste onbemande Fastned-winkel in Duitsland geopend. De shop is gevestigd in Dinslaken, een gemeente in het noordwesten van het Ruhrgebied in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen.
Lees berichtDe broodtrommel verliest terrein in Nederland
Onderzoek - De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.
Lees berichtNieuwe SPAR university app online gegaan
Formulenieuws - De nieuwe SPAR university app is per 1 augustus online gaan. De app is zo opgezet dat de student getriggerd wordt om de app vaker te openen. Gebruikers van de app raadplegen deze nu gemiddeld 1 tot 2 keer per week, maar het streven is om het gebruik naar 3 tot 4 keer per week te krijgen.
Lees berichtFoodservicekanaal gaat de Turkse snack börek ontdekken
Introductie – Pruvé, een merk van Royal Smilde, introduceert de börek. Deze Turkse snack kent vele varianten is de laatste tijd in opkomst in Nederland. Pruvé lanceert de snack nu in het foodservicekanaal.
Lees bericht