Bluezone zegt het coronavirus in restaurants te doden
Technologie – Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar testen tonen het aan, een gepatenteerde technologie van Middleby Corporation zou de lucht van binnenruimte tot bijna 100% zuiveren van virussen, waaronder ook corona. De ontwikkelaar van het filterloze luchtzuiveringssysteem, dat is ontwikkeld voor het Amerikaanse leger, zou 99,9995% van alle virussen en andere verontreinigingen binnenshuis vernietigen.
Middleby Corporation heeft een exclusieve licentie gesloten met Bluezone over de techniek. In de Benelux is Middleby vertegenwoordigd Levens Middleby. Joris Levens van Levens Middleby zegt over de nieuwe technologie: “Bluezone stelt ons in staat restaurants veiliger te maken door een bewezen technologie aan te bieden die beter presteert dan de meeste systemen die momenteel op de markt zijn. Onze klanten hebben nu toegang tot de meest innovatieve en geavanceerde luchtzuiveringstechnologie die er is ”.
Virusvrij
Als de technologie waarmaakt wat het belooft, betekent dit dat horeca- en eetgelegenheden virusvrij gemaakt kunnen worden. Het systeem, dat geen filter nodig heeft, heeft in testen bewezen infectieuze luchtverontreinigingen te vernietigen. Dit wordt beschouwd als een van de drie meest voorkomende manieren waarop het coronavirus wordt verspreid, zo laat het bedrijf weten.
Bluezone zou nu wel eens aanleiding kunnen zijn om de binnenruimten van eetgelegenheden veiliger te maken en horecagelegenheden weer gelegenheid te geven de deuren te openen.
Levens verwacht nog dit jaar te kunnen beginnen met het virusvrij maken van restaurants.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtHorecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event
Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.
Lees berichtMcCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald’s
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
Lees bericht