Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice

Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Boermarke gooide als traditioneel zuivelbedrijf medio 2023 het roer volledig om door haar dierlijke zuivelomzet te verkopen en zich volledig te gaan focussen op 100% plantaardige alternatieven. Nu ook de foodservicesector steeds vaker plantaardige producten opneemt in het aanbod, ziet Boermarke mogelijkheden bij bedrijfsrestaurants, cateringpartijen en zorginstellingen bij. Want ook daar is de eiwittransitie in volle gang, waarbij er doelstellingen zijn gesteld door de horeca, cateraars en zorginstellingen om een bepaald percentage dierlijke eiwitten te gaan transformeren naar plantaardige eiwitten.
Vairy
Vanaf 1 augustus 2024 introduceert Boermarke hiervoor onder het merk ‘Vairy’ een compleet assortiment plantaardige vla, yoghurt, bavarois, ijs en kaas. Daarnaast is Boermarke een samenwerking aangegaan met Vivera, het merk in vleesvervangers, waarbij gebruik gemaakt gaat worden van de verkoop en distributie van Boermarke. Zo pretendeert Boermarke nu een totaalassortiment te kunnen bieden van zure en zoete desserts, zoals yoghurt en vla alternatieven, plantaardig ijs en bavarois, kaasalternatieven en vleesvervangers.
Bron: Boermarke/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Achtste editie Week Zonder Vlees & Zuivel van start
Actie - De achtste editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is van start gegaan. De duurzame gedragsveranderingscampagne kiest dit jaar voor een regionale aanpak om in te spelen op de uiteenlopende eetgewoonten in Nederland.
Lees berichtLex Marks volgt Jan Vugts op bij Victoria Trading
Benoeming – Inkooporganisatie Victoria Trading zet een nieuwe stap in haar ontwikkeling met de benoeming van Lex Marks als nieuwe Inkoopdirecteur. Marks, die de afgelopen acht jaar als Inkoopmanager bij de coöperatie werkzaam was, volgt per 1 maart aanstaande Jan Vugts op, die besloten heeft om de fakkel over te dragen.
Lees berichtJumbo brengt plantaardige yoghurt van Nederlandse soja
Introductie – De foodservicebedrijven hadden al plantaardige yoghurt van Nederlandse bodem, maar nu komt het product ook in meer dan 300 winkels van Jumbo. De supermarktketen is daarmee de eerste supermarktketen die met plantaardige yoghurtvariaties komt, geproduceerd door De Nieuwe Melkboer uit Enschede.
Lees berichtInnergy brengt gezondere pomodorosaus voor schoolkantines
Catering – Cateraar Innergy in Zevenbergen is sinds begin deze maand de nieuwe naam van Catermaat De Reus. De naam staat voor de innerlijke energie die het cateringbedrijf drijft én voor de innerlijke kracht waar het eten en drinken voor zorgt. Na eerdere succesvolle introducties van Sweet Mustard Culidressing en Sweet Chilisauce, lanceert de schoolcateraar nu de Pomodoro & Peperone Culisauce.
Lees berichtColruyt gaat voortaan 200 horecaproducten aanbieden
Buitenland - Klanten in de Colruyt Laagste Prijzen-winkels in Brugge Sint-Pieters en Aalst gaan vanaf 1 februari een extra assortiment aantreffen van 200 producten die specifiek bedoeld zijn voor horecazaken. De producten komen uit het assortiment van Solucious. De Belgische discounter zegt dat het om een test gaat, maar laat ook weten dat zij verder willen groeien in de foodservicemarkt. De slagerijafdeling...
Lees berichtGreenPro International verandert naam in Plantitude
Naamswijziging - GreenPro International, sinds 2016 distributeur van plantaardige voeding en dranken in de Benelux, verandert de naam in Plantitude. De merken Planted, Flax, Heura, La Vie, Verdino en Valsoia maken onderdeel uit van het assortiment van Plantitude.
Lees bericht