Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Boermarke gooide als traditioneel zuivelbedrijf medio 2023 het roer volledig om door haar dierlijke zuivelomzet te verkopen en zich volledig te gaan focussen op 100% plantaardige alternatieven. Nu ook de foodservicesector steeds vaker plantaardige producten opneemt in het aanbod, ziet Boermarke mogelijkheden bij bedrijfsrestaurants, cateringpartijen en zorginstellingen bij. Want ook daar is de eiwittransitie in volle gang, waarbij er doelstellingen zijn gesteld door de horeca, cateraars en zorginstellingen om een bepaald percentage dierlijke eiwitten te gaan transformeren naar plantaardige eiwitten.
Vairy
Vanaf 1 augustus 2024 introduceert Boermarke hiervoor onder het merk ‘Vairy’ een compleet assortiment plantaardige vla, yoghurt, bavarois, ijs en kaas. Daarnaast is Boermarke een samenwerking aangegaan met Vivera, het merk in vleesvervangers, waarbij gebruik gemaakt gaat worden van de verkoop en distributie van Boermarke. Zo pretendeert Boermarke nu een totaalassortiment te kunnen bieden van zure en zoete desserts, zoals yoghurt en vla alternatieven, plantaardig ijs en bavarois, kaasalternatieven en vleesvervangers.
Bron: Boermarke/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe vezeltechnologie Schouten in plantaardige schnitzel
Introductie – Schouten Europe heeft een nieuwe, zelfontwikkelde vezeltechnologie toegepast ter vervanging voor getextureerde eiwitten in de plantaardige schnitzel. Naast een betere textuur voor vleeslijkende producten zorgt de innovatie ook voor een lagere milieu-impact.
Lees berichtGarden Gourmet komt met plantaardige witvis
Introductie - Garden Gourmet introduceert deze week zijn plantaardige alternatief voor witvis op de Nederlandse markt. Het plantaardige merk introduceert ‘Marine-Style Crispy Filet’ en ‘Marine-Style Crispy Nuggets’ en breidt hiermee zijn portfolio van plantaardige producten uit.
Lees berichtDry Aged Biet Chefs Club gaat de ‘gedroogde biet’ promoten
Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.
Lees berichtBracamonte Convenient Kitchen koopt StarCuisine
Overname - StarCuisine, de specialist in ultraverse gemaksmaaltijden en foodserviceoplossingen, komt volledig in handen van Bracamonte Convenient Kitchen. De overname betekent een aanzienlijke versterking van Bracamonte in retail en foodservice.
Lees bericht60-jarige SIAL Paris komt met speciaal programma
Vakbeurzen – Al meer dan 60 jaar verenigt SIAL Paris professionals van over de hele wereld om de laatste ontwikkelingen in de foodindustrie te bespreken. Als een traditionele ontmoetingsplaats en netwerkevenement, ondersteunt SIAL bedrijven bij het delen van kennis, het opdoen van nieuwe inzichten en het creëren van waardevolle connecties. In 2024 belooft SIAL Paris, die van 19 tot en met 23 oktober wordt...
Lees bericht‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’
Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.
Lees bericht