Overname - Bracamonte Convenient Kitchen (BCK) in Weesp, specialist in food to go neemt de producent van Japanse specialiteiten Sushi Ran in Leimuiden over. BCK en Sushi Ran hebben de ambitie samen nieuwe producten en afzetkanalen te ontwikkelen.
Sushi Ran is opgericht door Jun Tsujimaru om de groeiende Japanse gemeenschap in Nederland authentieke maaltijden te kunnen bieden. 20 jaar geleden was Sushi Ran eerste die sushi in de Nederlandse en Belgische supermarkten heeft geïntroduceerd. In de afgelopen jaren is het bedrijf uitgegroeid tot marktleider in de Benelux. “Sushi wordt steeds vaker gezien als een gezonde keuze voor een lunch of kant-en-klare maaltijd. Ook zien we een groeiende interesse in de door de Japanse keuken geïnspireerde gerechten, zoals poké salade bowls, ramen-noodles, donburi rijstmaaltijden of bento lunchboxes”, aldus Sandrijn Poortman, Directeur van BCK.
BCK staat voor alledaagse eetmomenten beter en bijzonderder maken. Het bedrijf doet dat met fast good food zoals sandwiches, wraps, yoghurts en salades. Oprichter Jun Tsujimaru van Sushi Ran wil met BCK verder groeien door sushi meer aan te laten sluiten bij het convenienceaanbod.
Net als Sushi Ran is BCK een familiebedrijf waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat. Sushi Ran blijft een zelfstandig opererend onderneming en de huidige directie, Ton Wesseling en Irma Scheerder zullen na de overname de dagelijkse leiding voortzetten.
Bron: @FoodClicks
Overname - Bracamonte Convenient Kitchen (BCK) in Weesp, specialist in food to go neemt de producent van Japanse specialiteiten Sushi Ran in Leimuiden over. BCK en Sushi Ran hebben de ambitie samen nieuwe producten en afzetkanalen te ontwikkelen.
Sushi Ran is opgericht door Jun Tsujimaru om de groeiende Japanse gemeenschap in Nederland authentieke maaltijden te kunnen bieden. 20 jaar geleden was Sushi Ran eerste die sushi in de Nederlandse en Belgische supermarkten heeft geïntroduceerd. In de afgelopen jaren is het bedrijf uitgegroeid tot marktleider in de Benelux. “Sushi wordt steeds vaker gezien als een gezonde keuze voor een lunch of kant-en-klare maaltijd. Ook zien we een groeiende interesse in de door de Japanse keuken geïnspireerde gerechten, zoals poké salade bowls, ramen-noodles, donburi rijstmaaltijden of bento lunchboxes”, aldus Sandrijn Poortman, Directeur van BCK.
BCK staat voor alledaagse eetmomenten beter en bijzonderder maken. Het bedrijf doet dat met fast good food zoals sandwiches, wraps, yoghurts en salades. Oprichter Jun Tsujimaru van Sushi Ran wil met BCK verder groeien door sushi meer aan te laten sluiten bij het convenienceaanbod.
Net als Sushi Ran is BCK een familiebedrijf waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat. Sushi Ran blijft een zelfstandig opererend onderneming en de huidige directie, Ton Wesseling en Irma Scheerder zullen na de overname de dagelijkse leiding voortzetten.
Bron: @FoodClicks
Analyse – Het aantal sushiverkooppunten is de afgelopen 5 jaar met 162% toegenomen naar ruim 900 zaken. Vooral in 2020 zijn er veel nieuwe sushizaken gestart. Dat meldt de Kamer van koophandel op basis van het aantal gedane inschrijvingen.
Formulenieuws – Albert Heijn heeft een nieuw versconcept gelanceerd onder de naam Bam Tuk. Het gaat bij Bam Tuk om een assortiment dagverse sushi’s en Asian Streetfood.
Samenwerking - Bracamonte Convenient Kitchen (BCK) in Weesp, specialist in food to go, heeft een strategisch belang genomen in StarCuisine. Beide bedrijven maken het zo mogelijk om betere klantoplossingen te bieden en elkaar te versterken in de conveniencemarkt.
Formulenieuws – Steeds meer bedrijven spelen in op Halloween. Zo ook sushiketen Sushi Daily. In week 44 bieden alle 49 Sushi Daily kiosken en 32 Sushi Daily-vitrines in supermarkten een limited edition aan, de Halloween Specials.
De ‘spookachtige’ sushivarianten ‘Nigiri Zalm zwarte rijst’ en ‘Futomaki Zalm zwarte rijst’ zijn vers en handgemaakt. Het laat zien dat bedrijven op alle mogelijke manieren kunnen inspelen op...
Bezorgdienst – Koningsdag belooft een drukke dag te worden voor Thuisbezorgd.nl. De verjaardag van de koning is voor de eten-bestelsite de op-één-na drukste dag van het jaar. Naar verwachting wordt aankomende vrijdag drie keer meer besteld dan op een normale vrijdag.
Dat meldt de bezorgdienst. Naast een stijging in het aantal bestellingen, ziet de bezorgservice ook dat mensen grotere...