Britse Greggs plust 14% door vegetarisch worstenbroodje


Buitenland - Greggs, een van de grootste bakkerijen Groot-Brittannië, heeft de omzet in de eerste zeven weken van het nieuwe jaar weten te verhogen met 14,1%. De bakkerij schrijft de sterke omzetstijging vrijwel volledig toe aan de introductie van een vegetarische worstenbroodje. De winkels van bakkerij Greggs staan vooral bekend om hun gezonde aanbod. De shops leveren een uitgelezen assortiment producten voor de 'on-the-go'-klant. De winkelketen doet het goed en kende ook vorig jaar al een forse groei. Hoe groot die groei precies is wordt begin maart gemeld, maar analisten schatten in dat die ruim boven de zes procent uitkomt. Veganuary De sterke stijging nu als gevolg van het vegetarische worstenbroodje in de eerste weken van het jaar is niet helemaal verrassend. Zo is januari traditioneel een sterke maand voor vegetarische producten, omdat mensen na de feestdagen willen afvallen. Maar ook de komst van Veganuary heeft een boost gegeven aan de omzet van vegetarische en veganistische producten. Dat blijkt ook uit de landelijke cijfers. De Britten spenderen steeds meer aan deze producten. In 2018 was dat meer dan £1,3 miljard (€1,48 miljard), volgens onderzoek van de supermarktwinkelapp Ubamarket. Die cijfers lieten ook zien dat de bijna 19 miljoen Britse vleeseters ook steeds vaker een vleesloos alternatief kopen. Ook supermarktketen Waitrose becijferde onlangs dat 33% van de Bitse bevolking regelmatig vleesvrije of vleesarme diëten kiest en dat er bijna 3,5 miljoen veganisten zijn in het Verenigd Koninkrijk. Bron: @FoodClicks Buitenland - Greggs, een van de grootste bakkerijen Groot-Brittannië, heeft de omzet in de eerste zeven weken van het nieuwe jaar weten te verhogen met 14,1%. De bakkerij schrijft de sterke omzetstijging vrijwel volledig toe aan de introductie van een vegetarische worstenbroodje. De winkels van bakkerij Greggs staan vooral bekend om hun gezonde aanbod. De shops leveren een uitgelezen assortiment producten voor de 'on-the-go'-klant. De winkelketen doet het goed en kende ook vorig jaar al een forse groei. Hoe groot die groei precies is wordt begin maart gemeld, maar analisten schatten in dat die ruim boven de zes procent uitkomt. Veganuary De sterke stijging nu als gevolg van het vegetarische worstenbroodje in de eerste weken van het jaar is niet helemaal verrassend. Zo is januari traditioneel een sterke maand voor vegetarische producten, omdat mensen na de feestdagen willen afvallen. Maar ook de komst van Veganuary heeft een boost gegeven aan de omzet van vegetarische en veganistische producten. Dat blijkt ook uit de landelijke cijfers. De Britten spenderen steeds meer aan deze producten. In 2018 was dat meer dan £1,3 miljard (€1,48 miljard), volgens onderzoek van de supermarktwinkelapp Ubamarket. Die cijfers lieten ook zien dat de bijna 19 miljoen Britse vleeseters ook steeds vaker een vleesloos alternatief kopen. Ook supermarktketen Waitrose becijferde onlangs dat 33% van de Bitse bevolking regelmatig vleesvrije of vleesarme diëten kiest en dat er bijna 3,5 miljoen veganisten zijn in het Verenigd Koninkrijk. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

KLM schakelt over op vegan in Europese Economy Class

Inflight - KLM gaat alleen nog maar vegetarische sandwiches en wraps serveren in de Economy Class op Europese vluchten. Dat meldt de website Luchtvaartnieuws vandaag. Volgens het bericht vindt de luchtvaartmaatschappij de vegetarische producten beter voor het milieu.

Lees bericht



Alcoholaanbod steeds vaker vegan

Verduurzamen – Wijn, bier en sterke drank zijn steeds vaker vegan, hoewel dat niet altijd wordt vermeld op het etiket op de fles . Volgens ProVeg is bij het grote publiek ook vaak niet bekend dat alcoholische dranken niet altijd vegan zijn. Dierlijke producten worden vooral ingezet om de drank te filteren.

Lees bericht

Vegan Masters introduceert de Smart Cooler

Catering – Vegan Masters introduceert een vendingconcept dat uitsluitend de producten registreert en afrekent, die worden meegenomen uit de koeling. Het meubel wordt geleverd met een recyclede bekisting en is dit najaar beschikbaar voor extene locaties.

Lees bericht



Eerste vegetarische KFC-restaurant ter wereld open

Formulenieuws – Vandaag, bij de start van de Nationale Week Zonder Vlees, opende fastfoodformule KFC het eerste vegetarische restaurant ter wereld. De locatie is gevestigd aan het Binnenwegplein in Rotterdam. De vestiging kleurt daarmee als eerste een week lang volledig groen.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid