Britse Greggs plust 14% door vegetarisch worstenbroodje


Buitenland - Greggs, een van de grootste bakkerijen Groot-Brittannië, heeft de omzet in de eerste zeven weken van het nieuwe jaar weten te verhogen met 14,1%. De bakkerij schrijft de sterke omzetstijging vrijwel volledig toe aan de introductie van een vegetarische worstenbroodje. De winkels van bakkerij Greggs staan vooral bekend om hun gezonde aanbod. De shops leveren een uitgelezen assortiment producten voor de 'on-the-go'-klant. De winkelketen doet het goed en kende ook vorig jaar al een forse groei. Hoe groot die groei precies is wordt begin maart gemeld, maar analisten schatten in dat die ruim boven de zes procent uitkomt. Veganuary De sterke stijging nu als gevolg van het vegetarische worstenbroodje in de eerste weken van het jaar is niet helemaal verrassend. Zo is januari traditioneel een sterke maand voor vegetarische producten, omdat mensen na de feestdagen willen afvallen. Maar ook de komst van Veganuary heeft een boost gegeven aan de omzet van vegetarische en veganistische producten. Dat blijkt ook uit de landelijke cijfers. De Britten spenderen steeds meer aan deze producten. In 2018 was dat meer dan £1,3 miljard (€1,48 miljard), volgens onderzoek van de supermarktwinkelapp Ubamarket. Die cijfers lieten ook zien dat de bijna 19 miljoen Britse vleeseters ook steeds vaker een vleesloos alternatief kopen. Ook supermarktketen Waitrose becijferde onlangs dat 33% van de Bitse bevolking regelmatig vleesvrije of vleesarme diëten kiest en dat er bijna 3,5 miljoen veganisten zijn in het Verenigd Koninkrijk. Bron: @FoodClicks Buitenland - Greggs, een van de grootste bakkerijen Groot-Brittannië, heeft de omzet in de eerste zeven weken van het nieuwe jaar weten te verhogen met 14,1%. De bakkerij schrijft de sterke omzetstijging vrijwel volledig toe aan de introductie van een vegetarische worstenbroodje. De winkels van bakkerij Greggs staan vooral bekend om hun gezonde aanbod. De shops leveren een uitgelezen assortiment producten voor de 'on-the-go'-klant. De winkelketen doet het goed en kende ook vorig jaar al een forse groei. Hoe groot die groei precies is wordt begin maart gemeld, maar analisten schatten in dat die ruim boven de zes procent uitkomt. Veganuary De sterke stijging nu als gevolg van het vegetarische worstenbroodje in de eerste weken van het jaar is niet helemaal verrassend. Zo is januari traditioneel een sterke maand voor vegetarische producten, omdat mensen na de feestdagen willen afvallen. Maar ook de komst van Veganuary heeft een boost gegeven aan de omzet van vegetarische en veganistische producten. Dat blijkt ook uit de landelijke cijfers. De Britten spenderen steeds meer aan deze producten. In 2018 was dat meer dan £1,3 miljard (€1,48 miljard), volgens onderzoek van de supermarktwinkelapp Ubamarket. Die cijfers lieten ook zien dat de bijna 19 miljoen Britse vleeseters ook steeds vaker een vleesloos alternatief kopen. Ook supermarktketen Waitrose becijferde onlangs dat 33% van de Bitse bevolking regelmatig vleesvrije of vleesarme diëten kiest en dat er bijna 3,5 miljoen veganisten zijn in het Verenigd Koninkrijk. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

WijnSpijs start met 100% vegan WijnWandelingen

Wijn – Culinair platform WijnSpijs, de organisatie die onder andere wijnwandelingen in de benelux verzorgt, heeft nu ook wandeling waarbij de wijn wordt gecombineerd met veganistische gerechten. In eerste instantie gaat het om wandelingen in Utrecht en Amsterdam.

Lees bericht


Meer foodconcepten bij vernieuwde AH Gelderlandplein

Formulenieuws – De vernieuwde Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam heeft na een verbouwing de allernieuwste foodconcepten gekregen en tevens het grootste biologisch en glutenvrij assortiment. De supermarktketen zet hiermee de volgende stap op het gebied van vers, gemak en gezond. Klanten vinden er de Allerhande Keuken met Babacous, een sushibar die is uitgebreid met Aziatisch streetfood en een groot vega...

Lees bericht


‘Producent Miami Burger’ start eerste vegan burgerbar

Fastfood – Een hamburger die smaakt als een Big Mac maar die toch volledig vegan is. Een burger die de uitdagende naam draagt van The Big Hack met als ondertiteling: ‘The most famous burger in the world got hacked’ . Dat is niet alleen creatief bedacht, maar legt de lat ook hoog qua verwachting. En dat is precies wat Miami Burger vanuit...

Lees bericht


PLNT introduceert kant & klare Vegan Beef Wellington

Introductie - PLNT heeft speciaal voor het Paas-assortiment de eerste kant-en-klare Vegan Beef Wellington in Nederland ontwikkeld. Volgens producent Future Food Group in Veenendaal zijn er meerdere initiatieven geweest, maar is er nu een Vegan Beef Wellington die net zo sappig en lekker is als het origineel.

Lees bericht

‘Vooroordelen staat meer plantaardig eten in de weg’

Onderzoek - Onderzoek, uitgevoerd in opdracht van haverdrankmerk Oatly, laat zien dat Nederlanders veel vooroordelen hebben over elkaars eetgewoonten. Zo denkt 26 procent van de omnivoren in Nederland bijvoorbeeld dat veganisten betweters en ongezond zijn. Dit hokjesdenken staat meer plantaardig eten in de weg. Uit de survey onder een groep van 1062 consumenten verspreid over Nederland blijkt namelijk ook dat 58% van de...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid