Brouwers staan klaar en adviseren sluitingstijd in de avond
_1080_720_90.jpg)
Actie –Nederlandse Brouwers roept het kabinet te kiezen voor een sluitingstijd in de avond. De belangenvereniging van bierbrouwers verwacht dat volgende week het kabinet besluit de horeca meer ruimte te geven, ook al wilde de minister-president daarover donderdag niets zeggen. Maar als er meer ruimte komt dan staan de bierwagens klaar.
Meteen als Den Haag dinsdag het sein op groen zet, gaan de bierbrouwers van Nederland rijden om de horeca zo snel mogelijk van bier te voorzien. De voorbereidingen zijn daarvoor in volle gang, zo laat Nederlandse Brouwers weten.
Hoopvol
Tijdens het Coronadebat met de Tweede Kamer liet premier Rutte daarover nog niets los, maar volgens Nederlandse Brouwers lijkt het erop dat dinsdag de coronaregels ook voor de horeca worden verruimd. Het kabinet is daarover hoopvol, als de cijfers zich goed blijven ontwikkelen. Eindelijk zijn dan de horeca, culturele – en evenementensector aan de beurt. Directeur Nederlandse Brouwers Lucie Wigboldus: ‘We kunnen niet wachten tot het dinsdag is. Het is de hoogste tijd dat ook de horeca open gaat. De horecaondernemers verdienen het om weer te mogen ondernemen. De Nederlander wil weer gezellig in de horeca van een glas bier genieten. Net zoals in de rest van Europa.’
Risico
De bierbrouwers van Nederland zijn al druk bezig om alles te doen dat nodig is om de horeca zo snel mogelijk van bier te voorzien. Die voorbereidingen gaan dit weekend door. Direct na de persconferentie van dinsdagavond kunnen de bierwagens gaan rijden. Het risico wordt daarbij genomen dat als het kabinet het aanstaande dinsdag toch niet aandurft, alles voor niets is geweest met alle kosten van dien. Maar de bierbrouwers zijn positief gestemd.
Bron: Nederlandse Brouwers/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Swinkels breidt Cornet-familie uit met Gold Blond (5,8%)
Introductie – Palm Breweries in België, onderdeel van de Nederlandse brouwerij Swinkels, heeft de Cornet-familie uitgebreid met Cornet Gold Blond. Het is volgens de brouwer een verfijnd blond bier met een vol karakter en een lager alcoholpercentage van 5,8%.
Lees bericht‘Extra horecaomzet met beter aanbod alcoholvrij en -arm bier’
Onderzoek - Uit onderzoek door Future of Food Institute door Lowlander blijkt dat de behoefte aan een alcoholarm- en vrij aanbod in de horeca nog steeds groeit. Met een juist aanbod is er in totaal €437 miljoen aan extra omzet te realiseren door de horeca. Reden voor Lowlander om vanaf 2025 als eerste en enige Nederlandse biermerk volledig te focussen op no &...
Lees bericht‘Mooie resultaten nieuwe bestelzuilen en snackmuren Arena’
Voetbalstadion - De Johan Cruijf Arena test sinds dit jaar een snackmuur en bestelzuilen voor biertjes. Doel is de doorloop snelheid van eten en drinken rondom de wedstrijd versnellen. Onlangs deelde het Amsterdamse voetbalstation zelf de verkoopcijfers.
Lees berichtJaarbeurs en Heineken verlengen samenwerking
Samenwerking - Heineken Nederland en Koninklijke Jaarbeurs verlengen hun samenwerking met vijf jaar. Beide partijen werken als sinds 2019 samen.
Lees berichtHeineken en MOJO verlengen partnership voor 7 jaar
Samenwerking - Heineken en festivalorganisator MOJO hebben op Lowlands hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Een opmerkelijk lange verlenging, gezien deze partnerships doorgaans met drie jaar worden voortgezet. De langere termijn moet benadrukken dat de verstandhouding tussen beide partijen goed is.
Lees berichtBierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%
Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.
Lees bericht