Brouwers staan klaar en adviseren sluitingstijd in de avond


De bierwagens staan klaar om de horeca te voorzien

Actie –Nederlandse Brouwers roept het kabinet te kiezen voor een sluitingstijd in de avond. De belangenvereniging van bierbrouwers verwacht dat volgende week het kabinet besluit de horeca meer ruimte te geven, ook al wilde de minister-president daarover donderdag niets zeggen. Maar als er meer ruimte komt dan staan de bierwagens klaar.

Meteen als Den Haag dinsdag het sein op groen zet, gaan de bierbrouwers van Nederland rijden om de horeca zo snel mogelijk van bier te voorzien. De voorbereidingen zijn daarvoor in volle gang, zo laat Nederlandse Brouwers weten.

Hoopvol

Tijdens het Coronadebat met de Tweede Kamer liet premier Rutte daarover nog niets los, maar volgens Nederlandse Brouwers lijkt het erop dat dinsdag de coronaregels ook voor de horeca worden verruimd. Het kabinet is daarover hoopvol, als de cijfers zich goed blijven ontwikkelen.  Eindelijk zijn dan de horeca, culturele – en evenementensector aan de beurt. Directeur Nederlandse Brouwers Lucie Wigboldus: ‘We kunnen niet wachten tot het dinsdag is. Het is de hoogste tijd dat ook de horeca open gaat. De horecaondernemers verdienen het om weer te mogen ondernemen. De Nederlander wil weer gezellig in de horeca van een glas bier genieten. Net zoals in de rest van Europa.’

Risico

De bierbrouwers van Nederland zijn al druk bezig om alles te doen dat nodig is om de horeca zo snel mogelijk van bier te voorzien. Die voorbereidingen gaan dit weekend door. Direct na de persconferentie van dinsdagavond kunnen de bierwagens gaan rijden. Het risico wordt daarbij genomen dat als het kabinet het aanstaande dinsdag toch niet aandurft, alles voor niets is geweest met alle kosten van dien. Maar de bierbrouwers zijn positief gestemd.

Bron: Nederlandse Brouwers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bijna 50 brouwerijen op 9de editie Bierproeffestival

Evenement – Twee jaar heeft het geduurd, maar van 19 tot en met 21 mei wordt in de Grote Kerk in Den Haag de negende editie van het Nederlands Bierproeffestival gehouden. Drie dagen lang presenteren een recordaantal van bijna 50 Nederlandse brouwerijen meer dan 250 bieren.

Lees bericht


Jopen komt met pilsner en koolhydraatarm bier

Introductie – De meeste bierliefhebbers kennen Jopen vooral van speciaalbieren. Maar de Haarlemse brouwer maakt nu ook een switch naar pilsners, met twee nieuwe varianten. Daarnaast brengt de brouwerij twee speciaalbieren op de markt die laag in calorieën en koolhydraten zijn. Een primeur op de Nederlandse markt.

Lees bericht

Heineken Silver vanaf 28 maart op de tap

Introductie – Het nieuwe, extra verfrissende biertje met een iets lager alcoholpercentage, Heineken Silver, van bierbrouwerij Heineken is vanaf 28 maart verkrijgbaar op de tap. In de supermarkt is Heineken Silver al verkrijgbaar.

Lees bericht

Nieuwe Bud-campagne toont duurzaamheid biermerk

Campagne – Bud lanceert een nieuwe tv-commercial die benadrukt dat elk blikje, flesje en fust van Bud in Nederland wordt gebrouwen met honderd procent hernieuwbare elektriciteit. Het biermerk wil met de campagne de nieuwe duurzame keuze met haar consumenten vieren.

Lees bericht


Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht

Biermarkt herstelt zich maar heel langzaam

Analyse - In totaal werd er in het eerste halfjaar bijna 5,5 miljoen hectoliter bier in Nederland verkocht. Dat is een half miljoen minder (-8,4%) dan in de eerste helft van het pre-COVID-jaar 2019 en maar zo’n 200.000 hectoliter meer dan in de eerst helft van het COVID-jaar 2020.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid