Brownies&DownieS wint Foodservice Award 2020
Verkiezing - De winnaars van de ‘Foodservice Award 2020’ zijn bekend gemaakt op de Horecava. Tot meest favoriete foodservicebedrijf werd door de consument Brownies&downieS gekozen, met een eindcijfer 8,14. Het bedrijf is daarmee overall winnaar geworden van de verkiezing. Naast de koffieketen namen 12 andere foodservice bedrijven een award in ontvangst tijdens de Horecava in RAI Amsterdam. Al deze bedrijven waren de afgelopen maanden door hun consumenten beoordeeld. In totaal werden er 20.000 stemmen uitgebracht. De Foodservicebedrijven werden beoordeeld op aspecten als winkelgemak, productkwaliteit en uitstraling & beleving. Duidelijk werd dat de kwaliteit van de producten door consumenten het belangrijkst werden gevonden, gevolgd door prijs, uitstraling en beleving. Koffieketen Brownies&downieS werd door consumenten op het aspect klantvriendelijkheid van het personeel het hoogst beoordeeld. Maar ook de uitstraling en beleving van de koffie en lunchroom werden erg gewaardeerd. Op deze onderdelen scoort geen enkele andere deelnemende foodserviceketen beter. Volgens de organisatie is het opvallend dat de consument van alle onderdelen het minst tevreden is over de acties en aanbiedingen binnen de foodservicebranche, gevolgd door het prijsaspect. Winkelgemak en klantvriendelijkheid van het personeel zijn daarentegen aspecten waar de consument het meest tevreden over is. Onderstaand lijst laat zien welke bedrijven het beste scoorden volgens consumenten in de verschillende categorieën, met hun gemiddelde waarderingscijfer. Zij zijn de winnaars van de ‘Foodservice Award’ 2020: Categorie Winnaar Gemiddeld eindcijfer Bezorgen Domino’s Pizza 7,26 Café's/Restaurants De Beren Restaurants 7,62 Fastservice McDonald's 6,93 Food retail Albert Heijn 6,80 Hotels Van Der Valk 7,63 Koffie & Lunchrooms Brownies&DownieS 8,14 Leisure La Place 6,81 Marktkramen Bakkerij ’t Stoepje 8,03 Pompshops Total Nederland 7,54 Snackbars Kwalitaria 7,82 Speciaalzaken De Keurslager 7,54 To Go AH to go 6,95 En zoals aangegeven Brownies&downieS als overall-winnaar. Bron: @FoodClicks Verkiezing - De winnaars van de ‘Foodservice Award 2020’ zijn bekend gemaakt op de Horecava. Tot meest favoriete foodservicebedrijf werd door de consument Brownies&downieS gekozen, met een eindcijfer 8,14. Het bedrijf is daarmee overall winnaar geworden van de verkiezing. Naast de koffieketen namen 12 andere foodservice bedrijven een award in ontvangst tijdens de Horecava in RAI Amsterdam. Al deze bedrijven waren de afgelopen maanden door hun consumenten beoordeeld. In totaal werden er 20.000 stemmen uitgebracht. De Foodservicebedrijven werden beoordeeld op aspecten als winkelgemak, productkwaliteit en uitstraling & beleving. Duidelijk werd dat de kwaliteit van de producten door consumenten het belangrijkst werden gevonden, gevolgd door prijs, uitstraling en beleving. Koffieketen Brownies&downieS werd door consumenten op het aspect klantvriendelijkheid van het personeel het hoogst beoordeeld. Maar ook de uitstraling en beleving van de koffie en lunchroom werden erg gewaardeerd. Op deze onderdelen scoort geen enkele andere deelnemende foodserviceketen beter. Volgens de organisatie is het opvallend dat de consument van alle onderdelen het minst tevreden is over de acties en aanbiedingen binnen de foodservicebranche, gevolgd door het prijsaspect. Winkelgemak en klantvriendelijkheid van het personeel zijn daarentegen aspecten waar de consument het meest tevreden over is. Onderstaand lijst laat zien welke bedrijven het beste scoorden volgens consumenten in de verschillende categorieën, met hun gemiddelde waarderingscijfer. Zij zijn de winnaars van de ‘Foodservice Award’ 2020: Categorie Winnaar Gemiddeld eindcijfer Bezorgen Domino’s Pizza 7,26 Café's/Restaurants De Beren Restaurants 7,62 Fastservice McDonald's 6,93 Food retail Albert Heijn 6,80 Hotels Van Der Valk 7,63 Koffie & Lunchrooms Brownies&DownieS 8,14 Leisure La Place 6,81 Marktkramen Bakkerij ’t Stoepje 8,03 Pompshops Total Nederland 7,54 Snackbars Kwalitaria 7,82 Speciaalzaken De Keurslager 7,54 To Go AH to go 6,95 En zoals aangegeven Brownies&downieS als overall-winnaar. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Marc Jansen nieuwe algemeen directeur bij CBL
Benoeming - Bij het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft per 1 januari 2024 een directeurswissel plaatsgevonden. Marc Jansen heeft de functie van algemeen directeur René Roorda overgenomen. Roorda blijft op zijn huidige dossiers actief als directeur bij het CBL.
Lees berichtCBL wil stabiel kabinet dat uitdagingen gaat aanpakken
Politiek - Stabiliteit en duidelijkheid zijn de komende formatieperiode van belang. Dat benadrukt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) in reactie op de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van gisteren. De branchevereniging ziet vooral de noodzaak van een stabiel kabinet om Nederland de komende jaren verder vooruit te helpen.
Lees berichtRisottini introduceert als eerste 100% frituurvrije paneersnack
Introductie - Risottini lanceert de allereerste frituurvrije paneersnack in Nederland en heeft als Amsterdamse startup daarmee een primeur. In tegenstelling tot andere airfryer- en ovensnacks, wordt dit product niet voorgefrituurd en bevat daardoor per portie 15 gram minder vet, aldus het bedrijf.
Lees berichtFSIN ziet foodservicemarkt in 2022 met €5,8 miljard groeien
Analyse - De omzet van de foodservicebedrijven is in 2022 gestegen met ruim 40%, naar een omzet van €19,1 miljard. Dat meldt het FoodService Instituut Nederland (FSIN) op het jaarlijkse FSIN Brunchcongres tijdens de Horecava.
Lees berichtCBL roept boeren op acties te beëindigen
Boerenacties - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de brancheorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, roept protesterende boeren op per direct de blokkades van distributiecentra op te heffen. De belangenorganisatie vindt de blokkades onacceptabel.
Lees berichtFoodsector in 2021 terug op niveau, forse groei in 2022
Analyse – De omzet van de Nederlandse foodsector is dit jaar vrijwel geheel teruggeveerd tot het niveau van voor de coronapandemie. Dat concludeert het FoodService Instituut Nederland (FSIN), het kennisinstituut voor de foodservicesector. Het FSIN ziet het herstel véél sneller gaan dan eerder verwacht, maar ziet wel verschillen per segmenten. Dat blijkt uit cijfers van de bedrijfstak, die vandaag worden...
Lees bericht