BUDD wil inspelen op nieuwe rol cateraar


Catering – BUDD, is de nieuwe naam achter een cateringbedrijf dat inspeelt op de veranderende rol van cateraars. Het initiatief van Maartje Nelissen en Willem Treep richt zich op het dagelijkse eten en drinken in de bedrijfskantine, maar wel op een verantwoorde en plantaardige manier, die ook betaalbaar is.

Maartje Nelissen en Willem Treep zijn ook de ondernemers achter cateringbureau The Food Line-up. Ze ontwikkelden in 2019, ter voorbereiding op een eventuele recessie BUDD. Door de coronacrisis is het cateringconcept eerder relevant geworden. Nelissen: “We zijn minder vaak op kantoor en in live meetings en nog nauwelijks op (zakelijke) evenementen. Dus als collega’s of relaties samen zijn, is lekker en verantwoord eten belangrijker dan ooit. En dat is precies waar BUDD voor staat.”

Vast menu

Het concept is betaalbaar volgens de initiatiefneemster vanwege het vaste menu, waarvan de ingrediënten wisselen met het seizoen. “Onze branche draait op maatwerk en is daardoor erg arbeidsintensief. Door hier vanaf te stappen maken we duurzaamheid betaalbaar.” BUDD start in Amsterdam, maar wil in de loop van 2020 ook landelijk gaan werken.

Van plaatpizza’s tot ‘less meat’ balls

BUDD is grotendeels plantbased en de inzet van het cateringconcept is gericht op bijvoorbeeld kwartaalmeetings of vrijdagmiddagborrels. Klanten kunnen het menu van BUDD online bekijken en bestellen. Ook werkt het bedrijf aan een abonnementenservice. Het assortiment bestaat uit crowd pleasers; gemakkelijke gerechten die toegankelijk zijn voor iedereen. Van plaatpizza’s en frisse salades, tot ‘less meat’ balls en verse brownies.

Toekomstbestendige catering

Volgens de initiatiefnemers is de BUDD-catering toekomstbestendig  omdat er gewerkt wordt met zoveel mogelijk plantaardige gerechten. Als er al vlees wordt geserveerd, dan altijd hybride. Bijvoorbeeld een ‘less meat’ ball met maar 25% vlees. Ook voedselverspilling wordt tot een minimum beperkt door juiste hoeveelheid te serveren. En blijft er iets over dan wordt het aangeboden in de doggybag. Op die manier wil het bedrijf uiterlijk in 2022 klimaatpositief zijn.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

UFS en Orbisk strijden samen tegen voedselverspilling

Voedselverspilling - Unilever Food Solutions (UFS) en voedselafvalmonitor Orbisk gaan gezamenlijk strijden tegen voedselverspilling in de horeca. De samenwerking sluit aan bij Unilevers ‘Future Foods’ plan, dat de milieu-impact van de voedselketen moet verminderen en mensen gaat helpen met de transitie naar gezondere voedingspatronen.

Lees bericht


Voedselbanken verwachten forse klantengroei

Voedselhulp – Het aantal klanten van Voedselbanken is al in een jaar tijd toegenomen met 8,5%, maar de hulpinstantie maakt zich op voor een flinke groei in de komende 12 maanden. Door de economische krimp en de stijging van de werkeloosheid zullen meer mensen moeite krijgen om financieel rond te komen, zo is de verwachting.

Lees bericht

Verspilling is Verrukkelijk wil met crowdfunding blijven vechten

Voedselverspilling - De ondernemers van Verspilling is Verrukkelijk zijn in 2018 een beweging gestart om zoveel mogelijk eten te redden van de verspilling. Nog altijd wordt bijna een derde van het voedsel verspild. Crowdfunding moet er nu voor zorgen dat het collectief kan blijven vechten tegen voedselverspilling.

Lees bericht



Etenover.nl wil foodservicebedrijven helpen met omzet en voorraad

Initiatief - Verschillende producenten en leveranciers aan de foodservicesector starten samen met het communicatiebureau Shoot My Food, Food Inspiration en Foodservice Network het initiatief www.etenover.nl. Deze tijdelijk online marktplaats is ingericht om voedselverspilling bij de foodservicebedrijven tegen te gaan en de financiële schade van producenten te beperken.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid