Bufkes krijgt in Roermond eerste drive thru
Formulenieuws - Het Bourgondische foodconcept Bufkes heeft op het Retailpark in Roermond de eerste eigen drive thru geopend. De sluiting van de horeca zorgt ervoor dat formules zich steeds vaker bewegen op de markt van afhalen en bezorgen.
De drive thru-mogelijkheid bij de Bufkes-vestiging op het Retailpark was er al langer, maar werd eerder nooit gebruikt. Voorheen werd de locatie ingevuld door de formule Wok to go, die de bestelfaciliteit had aangelegd. Daarna deelden Piet Friet en Bufkes de locatie. Beide formules maken onderdeel uit van Cox & Co. Mede-eigenaar Sanne Cox: “We gaan deze dagen een soft opening doen en van het weekend opschalen. Eerst kijken hoe alles gaat verlopen.”
De komende weken gelden voor de Bufkes Drive als proef- en testperiode. Indien het concept succesvol blijkt, wordt het concept ook na de coronaperiode gehandhaafd.
Bufkes kent diverse stand alone-locaties, maar is op verschillende plaatsen ook terug te vinden op andere locaties, zoals tankstations. Het lunchconcept Bufkes staat synoniem voor de lekkerste Bourgondische broodjes. De naam Bufkes betekent in het Belgisch-Limburgse dialect lekker hapje of een lekker tussendoortje. Alle broodjes worden ter plekke vers bereid, waarbij gebruik wordt gemaakt van verse ingrediënten en ambachtelijke, traditionele recepturen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Charles Sampers weg bij Van Melik Food Groep en Bufkes
Persoonlijk - Van Melik Food Groep neemt na 34 jaar afscheid van Charles Sampers. Sampers was niet alleen directielid van Van Melik Food Groep, maar ook voorman van het foodserviceconcept Bufkes. Dit laat het Limburgse foodbedrijf maandag weten.
Lees bericht{if '1' == '1'}
Bufkes wordt publiekscateraar van Fortuna Sittard
Samenwerking - Bufkes, bekend om de Limburgse broodjes, gaat vanaf het nieuwe voetbalseizoen de publiekscatering in het stadion van Fortuna Sittard verzorgen. Dat hebben beide partijen dit weekend bekend gemaakt.
Lees bericht{if '2' == '1'}
‘Bufkes is altijd trouw gebleven aan de principes’
Interview – Wie Bufkes zegt, zegt vooral rijk belegde broodjes. Het zijn broodjes die passen bij een Bourgondische levensstijl. Klanten krijgen daardoor ook waar voor hun geld, juist omdat de broodjes niet duur zijn geprijsd. En wellicht schuilt daarin ook het succes van de van oorsprong Limburgse formule. Maar mede-eigenaar en directeur Charles Sampers van Bufkes zegt over het succes ook: â€...
Lees berichtGertie en Ron al 25 jaar het gezicht van Bufkes
Formulenieuws - 25 jaar geleden startten Gertie en Ron Groenendijk-Leijs het allereerste Bufkes restaurant in het Corio Center te Heerlen. Inmiddels staat de teller bij Bufkes op ruim 20 restaurants en ruim 20 shop-in-shop franchisevestigingen.
Lees berichtGemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57
Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.
Lees berichtBufkes schenkt ruim 17.000,- aan Kinderhulp
Actie - Bufkes startte enige tijd geleden een campagne van het Nationaal Fonds Kinderhulp om kinderen in armoede te steunen. De actie was bijzonder succesvol zodat meer dan 17.000 euro kon worden geschonken.
Lees bericht