Bunzl Retail & Industry komt met Bunzl Flexible


De introductie van Bunzl Flexibles is het gevolg van een groeiende vraag naar duurzame en efficiënte verpakkingsoplossingen

Introductie - Bunzl Retail & Industry, waar ook Janssen Packaging onderdeel van is, komt met het merk: Bunzl Flexibles. Het merk richt zich volledig op flexibele verpakkingsoplossingen waarmee het inspeelt  op de veranderende behoeften van de markt.

De introductie van Bunzl Flexibles is het gevolg van een groeiende vraag naar duurzame en efficiënte verpakkingsoplossingen. Consumenten eisen steeds meer flexibiliteit, minder materiaalgebruik en een kleinere ecologische voetafdruk. Met Bunzl Flexibles speelt Bunzl in op deze trends door oplossingen te bieden die niet alleen praktisch en veelzijdig zijn, maar in vele opzichten ook duurzamer én kostenefficiënt. “Bunzl heeft al decennialang ervaring in flexibele verpakkingen en is een vertrouwde naam in de industrie. Met de introductie van Bunzl Flexibles willen we deze expertise nu ook online zichtbaar maken,” aldus Sebas Monshouwer, van Bunzl Flexibles.

Veelzijdig

Pouches, ook wel stazakken of doypack verpakkingen, zijn veelzijdige en lichte verpakkingen die volledig te personaliseren zijn voor allerlei producten. Van vloeibare levensmiddelen en koffie tot cosmetica en dierenvoeding. Pouches bieden daarnaast vele voordelen in vergelijking met traditionele verpakkingen zoals glazen potten, metalen blikken of plastic bakken. Ze verbruiken aanzienlijk minder materiaal tijdens de productie en zijn een stuk lichter en flexibeler, waardoor ze bijdragen aan een lagere CO₂-uitstoot bij opslag en transport.

Bron: Bunzl Retail & Industry/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht

Nicole Freid opvolger CEO Timo Hoogeboom bij NGG&F en HAK

Benoeming – Nicole Freid, nu verantwoordelijk voor Marketing en Innovatie bij HAK, volgt per 1 september Timo Hoogeboom op als CEO bij Neerlands Glorie Groenten & Fruit (NGG&F) en HAK. Hoogeboom en Freid werkten het afgelopen decennium al samen aan de langetermijnstrategie van HAK.

Lees bericht




Picnic start pilot met inzamelen potten en flessen voor hergebruik

Online supermarkt – Picnic start op 27 september in de regio Alphen aan den Rijn met het inzamelen van glazen verpakkingen voor hergebruik. De online supermarkt haalt de glazen potten en flessen waar geen statiegeld op zit zelf op bij de klanten thuis. Het gaat om een pilot van tien weken, waarin de bezorgsupermarkt samenwerkt met de Nederlandse startup PAKT.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid