Burger King en De Vegetarische Slager komen met Veggie Pack(t)
Actie – Om de 'Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel' te vieren lanceren Burger King en De Vegetarische Slager de Veggie Pack(t) link. Met deze actie nodigen zij consumenten uit om een pact te sluiten door een veggie-variant uit te proberen van iemands favoriete vleesburger.
De actie is opgezet omdat veel Nederlanders (51% volgens onderzoek, red.) wel minder vlees willen eten, maar in de praktijk toch minder vaak (minder dan 20%) die stap zetten. Een belangrijke reden zou zijn dat de plantaardige alternatieven niet lekker genoeg zijn. Daarom heeft Burger King samen met De Vegetarische Slager meer dan 20 veggieburgers gecreëerd die er net zo uitzien en smaken als echt vlees, aldus beide partijen. De Veggie Pack(t) link zorgt er voor dat mensen een pact met zichzelf sluiten door eenmalig het alternatief te kiezen. Bij het sluiten van een pact maak je kans op een Veggie Pack, dit is een one-of-a-kind fanny pack geschikt voor het festivalseizoen.
Burger King en De Vegetarische Slager werken al sinds 2019 samen toen de eerste plantaardige Burger werd geintroduceerd. Na de Plant-based Whopper volgden Long Chicken en Nuggets en later meer veggieburgers en veggie menu-opties. Tegenwoordig zijn alle originele beefburgers bij Burger King Nederland verkrijgbaar in een veggie versie, zoals de Veggie X-tra Long Chili Cheese, de Double Cheeseburger XXL en de Big King XXL.
De Vegetarische Slager/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtPlant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtJRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel
Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.
Lees berichtDe Vegetarische Slager introduceert de Cordon Blij
Introductie – Ter gelegenheid van de Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel introduceert De Vegetarische Slager een vegan variant op de cordon bleu. De Cordon Blij biedt de bekende gelaagdheid van een knapperige buitenkant en een romige kern van vegan ham en plantaardige kaas.
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtEazie en Vegetarische Slager openen foodbar op Utrecht CS
Actie - De Vegetarische Slager en Asian Good foodbar Eazie openen gezamenlijk een tijdelijke Foodbar op Utrecht Centraal Station. Het doel is om de gasten van de locatie te inspireren om vaker te genieten van flexitarisch, vegetarisch of vegan eten. Als motto is daarom gekozen voor ‘Proef jij het verschil?’
Lees bericht