Burger King komt met FreaKINGdel burger


Formulenieuws – De Amerikaanse hamburgerketen Burger King komt in Nederland met een FreaKINGdel burger. Deze burger, geïnspireerd op de Nederlandse frikandel, is vierkant van vorm en wordt geserveerd als een burger op een broodje met currysaus, mayonaise en uienringen. Net als concurrent McDonalds in 1999 de McKroket speciaal voor de Nederlandse markt introduceerde, doet Burger King dat nu met een andere oer-Hollandse snack, de frikandel. Alleen wijkt de bereidingswijze af. Omdat Burger King bekend staat om de ‘flame grilled’ burgers, zoals bij de Whopper, wordt ook de FreakINGdel boven de vlammen gegrilld. De frikandel is in Nederland de grootste snack. Jaarlijks worden er 600 miljoen frikandellen gegeten, twee keer zoveel als de kroket. Deze aantallen waren voor Burger King reden om met een variant op deze snack te komen. Hans Miete, Managing Director Burger KIng Nederland verwacht veel van de FreaKINGdel burger. Als het aan hem ligt mag de nieuwe burger wereldwijd doorbreken. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – De Amerikaanse hamburgerketen Burger King komt in Nederland met een FreaKINGdel burger. Deze burger, geïnspireerd op de Nederlandse frikandel, is vierkant van vorm en wordt geserveerd als een burger op een broodje met currysaus, mayonaise en uienringen. Net als concurrent McDonalds in 1999 de McKroket speciaal voor de Nederlandse markt introduceerde, doet Burger King dat nu met een andere oer-Hollandse snack, de frikandel. Alleen wijkt de bereidingswijze af. Omdat Burger King bekend staat om de ‘flame grilled’ burgers, zoals bij de Whopper, wordt ook de FreakINGdel boven de vlammen gegrilld. De frikandel is in Nederland de grootste snack. Jaarlijks worden er 600 miljoen frikandellen gegeten, twee keer zoveel als de kroket. Deze aantallen waren voor Burger King reden om met een variant op deze snack te komen. Hans Miete, Managing Director Burger KIng Nederland verwacht veel van de FreaKINGdel burger. Als het aan hem ligt mag de nieuwe burger wereldwijd doorbreken. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Manu Steijaert wordt Global Chief Customer Officer bij McDonald’s

Benoeming - McDonald’s heeft een nieuw Customer Experience team opgericht, waarin de afdelingen Data Analytics, Digital Customer Engagement, Global Marketing, Global Restaurant Development en Restaurant Solutions van het bedrijf zijn samengebracht. Voormalig Managing Director Nederland Manu Steijaert gaat leiding geven aan deze nieuwe afdeling.

Lees bericht

McDonald’s viert zomer met Big Mac-luchtballon

Actie – McDonald’s start de zomer altijd op een bijzondere manier. Dit jaar gaat de hamburgerketen met een heteluchtballon de lucht in, in de vorm van een Big Mac-menu. Gedurende de zomer maken fans kans op een vlucht in deze veertig meter hoge luchtballon.

Lees bericht







© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid