Burger King komt met FreaKINGdel burger


Formulenieuws – De Amerikaanse hamburgerketen Burger King komt in Nederland met een FreaKINGdel burger. Deze burger, geïnspireerd op de Nederlandse frikandel, is vierkant van vorm en wordt geserveerd als een burger op een broodje met currysaus, mayonaise en uienringen. Net als concurrent McDonalds in 1999 de McKroket speciaal voor de Nederlandse markt introduceerde, doet Burger King dat nu met een andere oer-Hollandse snack, de frikandel. Alleen wijkt de bereidingswijze af. Omdat Burger King bekend staat om de ‘flame grilled’ burgers, zoals bij de Whopper, wordt ook de FreakINGdel boven de vlammen gegrilld. De frikandel is in Nederland de grootste snack. Jaarlijks worden er 600 miljoen frikandellen gegeten, twee keer zoveel als de kroket. Deze aantallen waren voor Burger King reden om met een variant op deze snack te komen. Hans Miete, Managing Director Burger KIng Nederland verwacht veel van de FreaKINGdel burger. Als het aan hem ligt mag de nieuwe burger wereldwijd doorbreken. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – De Amerikaanse hamburgerketen Burger King komt in Nederland met een FreaKINGdel burger. Deze burger, geïnspireerd op de Nederlandse frikandel, is vierkant van vorm en wordt geserveerd als een burger op een broodje met currysaus, mayonaise en uienringen. Net als concurrent McDonalds in 1999 de McKroket speciaal voor de Nederlandse markt introduceerde, doet Burger King dat nu met een andere oer-Hollandse snack, de frikandel. Alleen wijkt de bereidingswijze af. Omdat Burger King bekend staat om de ‘flame grilled’ burgers, zoals bij de Whopper, wordt ook de FreakINGdel boven de vlammen gegrilld. De frikandel is in Nederland de grootste snack. Jaarlijks worden er 600 miljoen frikandellen gegeten, twee keer zoveel als de kroket. Deze aantallen waren voor Burger King reden om met een variant op deze snack te komen. Hans Miete, Managing Director Burger KIng Nederland verwacht veel van de FreaKINGdel burger. Als het aan hem ligt mag de nieuwe burger wereldwijd doorbreken. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

McDonald’s maakt gouden sieraden van afval

Formulenieuws – McDonald’s Nederland lanceert met Litter & Glamour voor het derde jaar op rij een grote landelijke campagne om meer bewustzijn te creëren voor het (goed) weggooien van afval. Vanaf 16  augustus is er in elk van de 258 restaurants een gouden actie-afvalbak te vinden. Gasten die hun afval hierin weggooien, maken tot 12 september kans om sieraden te winnen welke geheel...

Lees bericht


Petra Slokkers versterkt directieteam McDonald’s Nederland

Benoeming – Petra Slokkers is benoemd als Director Field Operations & McOpCo bij McDonald’s Nederland. Hiermee wordt ze binnen het directieteam van McDonald’s Nederland verantwoordelijk voor de samenwerking met de 74 franchisenemers en hun restaurantteams. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor de 22 restaurants die McDonald’s Nederland zelf exploiteert. In totaal heeft McDonald’s 258 restaurants in Nederland, waarvan het overgrote merendeel door...

Lees bericht




McDonald’s maakt terrassen in Nederland rookvrij

Formulenieuws – Eind deze zomer zijn alle terrassen van de McDonald’s restaurants in Nederland  rookvrij. De komende maanden wordt de communicatie op alle McDonald’s terrassen aangepast, waaronder het plaatsen van stoeptegels in samenwerking met de Rookvrije Generatie.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid