Burger King komt met FreaKINGdel burger


Formulenieuws – De Amerikaanse hamburgerketen Burger King komt in Nederland met een FreaKINGdel burger. Deze burger, geïnspireerd op de Nederlandse frikandel, is vierkant van vorm en wordt geserveerd als een burger op een broodje met currysaus, mayonaise en uienringen. Net als concurrent McDonalds in 1999 de McKroket speciaal voor de Nederlandse markt introduceerde, doet Burger King dat nu met een andere oer-Hollandse snack, de frikandel. Alleen wijkt de bereidingswijze af. Omdat Burger King bekend staat om de ‘flame grilled’ burgers, zoals bij de Whopper, wordt ook de FreakINGdel boven de vlammen gegrilld. De frikandel is in Nederland de grootste snack. Jaarlijks worden er 600 miljoen frikandellen gegeten, twee keer zoveel als de kroket. Deze aantallen waren voor Burger King reden om met een variant op deze snack te komen. Hans Miete, Managing Director Burger KIng Nederland verwacht veel van de FreaKINGdel burger. Als het aan hem ligt mag de nieuwe burger wereldwijd doorbreken. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – De Amerikaanse hamburgerketen Burger King komt in Nederland met een FreaKINGdel burger. Deze burger, geïnspireerd op de Nederlandse frikandel, is vierkant van vorm en wordt geserveerd als een burger op een broodje met currysaus, mayonaise en uienringen. Net als concurrent McDonalds in 1999 de McKroket speciaal voor de Nederlandse markt introduceerde, doet Burger King dat nu met een andere oer-Hollandse snack, de frikandel. Alleen wijkt de bereidingswijze af. Omdat Burger King bekend staat om de ‘flame grilled’ burgers, zoals bij de Whopper, wordt ook de FreakINGdel boven de vlammen gegrilld. De frikandel is in Nederland de grootste snack. Jaarlijks worden er 600 miljoen frikandellen gegeten, twee keer zoveel als de kroket. Deze aantallen waren voor Burger King reden om met een variant op deze snack te komen. Hans Miete, Managing Director Burger KIng Nederland verwacht veel van de FreaKINGdel burger. Als het aan hem ligt mag de nieuwe burger wereldwijd doorbreken. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



eazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens

Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht

Investeringsmaatschappij gaat Manneken Pis helpen groeien

Formulenieuws – Investeringsmaatschappij Standard Investment kondigt een investering aan in Manneken Pis. De frietketen is gespecialiseerd in het aanbieden van verse Vlaamse frieten. De samenwerking tussen Standard Investment en Manneken Pis heeft als doel de expansie van frietketen te versnellen door het aantal locaties uit te breiden in de komende jaren. Daarbij wordt vooral gedacht aan drukbezochte locaties in Nederlandse steden....

Lees bericht

McDonald’s lanceert tijdelijk het Twaalfuurtje

Formulenieuws - McDonald’s introduceert vanaf dinsdag 17 september het ‘Twaalfuurtje’. Het McKroket menu bleek al langer tot de mogelijkheden te bestaan, maar was nog niet eerder naar buiten gebracht. Het Twaalfuurtje komt nu tijdelijke beschikbaar in heel Nederland.

Lees bericht



Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid