Burger King opent vegan-locatie op Leicester Square
Buitenland – Burger King heeft in de flagship store op Leicester Square in Londen een volledig vegan restaurant geopend. Voor een pilot-periode van een maand spelen op deze locatie producten zoals de Plant-based Whopper en Vegan Royale de hoofdrol. Daarnaast zijn er 15 nieuwe vegan items aan het menu toegevoegd.
Nieuw zijn de 'Cheeeze & Bakon'-burger met een Plant-based Bakon Double Cheeeze XL en Vegan Cheeeze & Bakon Royale. Deze producten worden voor het eerst gepresenteerd bij Burger King. Maar ook de Vegan Nugget Burger, een Plant-based Double Cheeezeburger, en de Plant-based Cheeeze & Bakon Whopper zijn nieuw aan het menu toegevoegd.
Flame grill
Burger King heeft het vleesvrije restaurant geopend om een bredere en betere keuze te bieden voor veganisten, vegetariërs, flexitariërs en carnivoren. Samen met de Vegan Society onderzoekt de keten al jarenlang om een vleesvrij menu te kunnen aanbieden met dezelfde ‘flame grilled’ smaak van zijn vleestegenhangers. In de toekomst zullen de meest populaire items op het menu terug te vinden zijn.
De Vegetarische Slager
Burger King werkt in de ontwikkeling met plant-based producten samen met The Vegetarian Butcher. Laura Iliffe, Senior Brand Manager van De Vegetarische Slager (UK): "Bij De Vegetarische Slager geloven we dat plantaardige voeding net zo lekker moet zijn als dierlijk vlees. Ons assortiment bewijst dat en laat consumenten beleven dat ze niets hoeven te laten schieten bij de overstap naar plantaardig. Dat komt terug in ons motto: ‘Sacrifice Nothing’. Door het plantaardige aanbod van Burger King en het eerste vegan restaurant op Leicester Square te versterken met ons nieuwe vleesch, bieden we vleesliefhebbers de kans om minder dierlijk vlees te eten zonder concessies te doen aan de smaak”.
Het restaurant is geopend tot 10 april 2022
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Redefine Meat zet definitieve stap naar retail
Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.
Lees berichtDe Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtPlant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtDe Vegetarische Slager introduceert de Cordon Blij
Introductie – Ter gelegenheid van de Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel introduceert De Vegetarische Slager een vegan variant op de cordon bleu. De Cordon Blij biedt de bekende gelaagdheid van een knapperige buitenkant en een romige kern van vegan ham en plantaardige kaas.
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtEazie en Vegetarische Slager openen foodbar op Utrecht CS
Actie - De Vegetarische Slager en Asian Good foodbar Eazie openen gezamenlijk een tijdelijke Foodbar op Utrecht Centraal Station. Het doel is om de gasten van de locatie te inspireren om vaker te genieten van flexitarisch, vegetarisch of vegan eten. Als motto is daarom gekozen voor ‘Proef jij het verschil?’
Lees bericht