Burgerme Nederland kijkt terug op succesvol 2024

Formulenieuws - Fastfood- en bezorgformule Burgerme in Nederland heeft 2024 succesvol afgesloten, zo laat het bedrijf weten. Het is een jaar geweest van groei, innovatie en goede prestaties. Met meer dan 432.055 bestellingen en een gemiddelde maandomzet per vestiging van €53.273,- laat de formule zien dat het een sterke speler is in de bezorgmarkt, meldt het bedrijf in een persbericht.
In 2023 lag de gemiddelde maandomzet per winkel nog op €49.564. Dit betekent ten opzichte van de omzet vorig jaar van €53.273,- een stevige omzetgroei, waarbij meerdere vestigingen zelfs meer dan €800.000 jaaromzet hebben gerealiseerd, aldus Burgerme. In voorgaande jaren waren er ook berichten over locaties waar het minder goed ging met de omzet.
Yay Fry-Day
Een van de acties die in 2024 een extra impuls gaf aan de omzet was de toevoeging van het Virtual Brand Yay Fry-Day. Dit nieuwe concept van gefrituurde kipproducten heeft een positieve invloed gehad op de omzet en biedt franchisenemers extra verdienmogelijkheden zonder noemenswaardige aanvullende investeringen.
Verbeterde marketing
Verder zijn e afgelopen een aantal aanpassingen geweest in de marketingstrategie en werd de nieuwe franchisewebsite gelanceerd. In de ondersteuning naar de franchisers is volgens Burgerme de afgelopen tijd behoorlijk in geïnvesteerd. Zo zijn de opleidingen verder geüpdatet en uitgebreid, en het Burgerme intranet is voorzien van extra ondernemerstools, inclusief financiële inzichten en hulpmiddelen. Daarnaast zijn er diverse kostenbesparingen doorgevoerd om het rendement voor franchisenemers te verhogen.
Bron: Burgerme/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Gezonde formule Poké&ZO kiest Sligro als leverancier
Formulenieuws - Poké&ZO is een samenwerking aangegaan met Sligro Food Group. De groothandel is daarmee de totaalleverancier van de vijf Poké&ZO-locaties in Nederland geworden. Het contract heeft een looptijd van vijf jaar.
Lees berichtNieuwe huisstijl Spare Rib Express na herpositionering
Formulenieuws – Spare Rib Express heeft de afgelopen periodesubtiele aanpassingen aangebracht aan het logo en de gebruikte kleuren. De nieuwe huisstijl maakt onderdeel uit van de nieuwe positionering van de fastfoodformule. De vernieuwingen zijn al zichtbaar op de website, app, verpakkingen, het hoofdkantoor en het wagenpark.
Lees berichtMaastricht krijgt eerste franchiselocatie van Le Pain Quotidien
Formulenieuws - Het Belgische restaurant- en bakkerijconcept Le Pain Quotidien, krijgt een eerste franchiselocatie in Nederland. In samenwerking met Henri Hochstenbag, eigenaar van Maastrichts bekendste café De Vogelstruys, wordt de eerste locatie binnenkort in Maastricht geopend.
Lees berichtVietnamese ambassadeur opent actieweek bij Eazie
Actie – The Asian Good Food Bar heeft samen met Ngo Huong Nam, ambassadeur van Vietnam, het startschot gegeven voor de nieuwe eazie campagne samen met Miss Linh. Tijdens The Vietnamese Weeks kunnen gasten niet alleen kennismaken met Vietnamese food en drinks, maar maken zij ook kans op een reis naar Vietnam.
Lees berichtBezorgrestaurant Meat This wil groeien in de Randstad
Formulenieuws - Meat This, een premium bezorgrestaurant gespecialiseerd in spareribs, wil de komende jaren met twee tot vier locaties per jaar groeien in de Randstad. Het franchisebedrijf heeft op dit moment 7 vestigingen.
Lees berichtSnelle groei dit jaar van Burger Business formule
Formulenieuws - De franchiseformule Burgers Business groeit snel dit jaar en opende al een vijftal nieuwe locaties. Om de groei vast te kunnen blijven houden is de formule op zoek naar nieuwe franchisenemers.
Lees bericht