BuroBio zet biologisch op de kaart bij PLMA


Om biologisch op de kaart te zetten van retailers en foodservicebedrijven was BuroBio met een eigen stand aanwezig op de internationale vakbeurs voor private labelproducten (PLMA)

Biologisch - Om biologisch op de kaart te zetten van retailers en foodservicebedrijven was BuroBio met een eigen stand aanwezig op de internationale vakbeurs voor private labelproducten (PLMA). Het BuroBio deed dat voor het eerst in opdracht van het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN).

LVNN wilde met de beursdeelname het biologische keurmerk onder de aandacht brengen bij een breed internationaal publiek van retailers, inkopers en producenten. En zo ook de kracht van biologisch zichtbaar maken binnen de private labelproducten.

De PLMA werd als een van de beurzen gekozen om deel te nemen omdat daar de beslissers komen ut zowel de retail als de foodservicemarkt. Voor BuroBio het ideale platform om informatie te delen over het Europees biologisch keurmerk. Insteek van de informatie was biologisch relevanter maken voor private label-aanbieders en het versterken van het innovatieve imago van biologisch. Bovendien werd in samenwerking met Skal Biocontrole de regelgeving rondom biologisch verder toegelicht.

Actief

In samenwerking met Trade Exhibitions & Missions, Skal Biocontrole en Bionext werd op de stand van BuroBio ook het verhaal van biologisch tot leven gebracht. Beursbezoekers konden op die manier niet alleen kennismaken met de kernwaarden van het keurmerk zoals transparantie, betrouwbaarheid en kwaliteit maar werden ook actief uitgenodigd in gesprek te gaan over de kansen die biologische producten bieden voor hun eigen private label assortiment. Inkopers konden op die manier hun afweging maken in hoeverre zij in willen spelen op de vraag van consumenten naar eerlijkere, natuurlijkere en duurzamere alternatieven.

Zichtbaar

Om te laten zien wat het aanbod aan biologische producten was op de PLMA kregen de bezoekers aan de stand ook een Bio-route aangereikt waarmee ze langs een selectie van producenten konden lopen. De route liet zien hoe breed het aanbod is in biologische van ontbijtproducten tot snacks, van zuivel tot sappen.  De boodschap die het BuroBio wilde uitdragen was dat biologisch geen niche meer is, maar dat het wel zichtbaar moet worden gemaakt.

Bron: BuroBio/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



BioMarktMeter biedt inzicht in biologische markt

Biologisch – Deze week is de BioMarktMeter gelanceerd: een nieuwe monitor die de ontwikkelingen in de Nederlandse markt voor biologische producten structureel in kaart brengt. Het initiatief van het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN) wordt uitgevoerd door Wageningen University & Research WUR) en is onderdeel van het Actieplan Groei van biologische productie en consumptie 2022–2030.

Lees bericht

Private labelbeurs PLMA toont opmars huismerken

Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...

Lees bericht

Peter van Mourik (Maxxam) ziet nog veel verborgen ketenkosten

Interview - Anderhalf jaar zit Peter van Mourik nu bij de grootste inkooporganisatie binnen foodservice. Het eerste half jaar nog samen met de inmiddels vertrokken directeur Peter de Ries en de laatste maanden samen met zijn nieuwe Maxxam-team. Een organisatie die vaak wordt bekritiseerd door fabrikanten. En dat vindt Van Mourik onterecht.

Lees bericht


Bagels van Bagels & Beans in het schap bij Ekoplaza

Formulenieuws – Sinds begin mei zijn de biologische afbakbagels van Bagels & Beans verkrijgbaar bij alle negentig Nederlandse vestigingen van Ekoplaza. De bagels zijn te herkennen aan het bekende Bagels & Beans-logo op de verpakking. Daarmee krijgt het foodserviceproduct een podium binnen retail.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid