Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien
Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.
De cacaofabriek van Eva Kuin en Malou Dronkers is gevestigd aan een pleintje achter de Meeuwenlaan. Daar maken zij al 3,5 jaar ambachtelijke chocoladeproducten. Naast de fabriek is er sinds vorig jaar ook een cacao café geopend.
Biologisch
Alle chocoladeproducten wordt in Amsterdam Noord vanaf de boon zelf gekraakt en gemaakt. De producten worden verkocht op de locatie zelf, maar ook via wederverkopers online en een aantal cafés met cacao espresso’s, zoals Het Volkshotel in Amsterdam. De cacao die gebruikt wordt is biologisch geteeld en afkomstig van een duurzame boerencoöperatie in de Dominicaanse Republiek. Daar zijn rechtsreeks afspraken gemaakt met de coöperatie en daardoor ontvangen boeren vier keer meer dan de marktwaarde van cacao.
Opschalen
Om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen is het nodig om de productie op te schalen en nieuwe machines aan te schaffen. De benodigde investering willen Kuin en Dronkers binnen halen met een crowdfunding campagne via CrowdAboutNow. Samen met 35 betrokken investeerders is al ruim 33.000 euro opgehaald, het uiteindelijke doel is om een bedrag van 50.000 euro op te halen. Dronkers: “Na 3 jaar hebben onze machines hun maximale capaciteit bereikt. Ons fabriekje draait overuren en we kunnen de vraag niet meer aan want onze huidige productiemethode is prachtig maar totaal niet efficiënt.”
Volwassen
Met de nieuwe professionele machines willen de ondernemers meer mensen laten kennis maken met ambachtelijke en pure cacao producten. Kuin: “Wild Child Cacao begon als passie, maar we worden nu volwassen als bedrijf. We hopen de komende jaren nog veel meer mensen mee te nemen in ons cacao avontuur. Aan het einde van dit jaar willen we onze nieuwe chocolademakerij openen voor publiek.”
Bron: Wild Child Cacao/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Manon-collectie Leonidas groter door smaak ‘Intense’
Formulenieuws – De chocoladewinkels van Leonidas komen met een nieuwe smaak: de Manon Intense. Met deze vijfde gelimiteerde editie breiden de Meester-Chocolatiers van Leonidas het assortiment verder uit. Naast de nieuwe Intense zijn er immers ook de Manon Ruby, Caramel Blond, Café Serré en Speculoos.
Lees berichtIJscuypje wil uitbreiden met winkels en veganistisch roomijs
IJswinkel - Ambachtelijke ijsmaker uit Amsterdam: IJscuypje, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om te groeien met eigen winkels in Amsterdam, ook gaan zij een partnerschap aan met de Amsterdamse start-up IJsbaart om met veganistisch roomijs te starten.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtCulinaire streamingsdienst Cheflix zoekt nieuw groeigeld
Crowdfunding - Cheflix, het platform waar je kan leren koken van chefs, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om de groei te versnellen. De steamingdienst biedt kookvideo’s aan waarmee producten en gerechten leert koken van topchefs zoals Ron Blaauw en Alain Caron. De financiering wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van de app, meer kookvideo’s en onder andere live...
Lees berichtCacaofruit bite van Gudrun wint zilver op ISM
Verkiezing - Gudrun, een leider in de ontwikkeling, productie, verpakking en commercialisering van echte Belgische chocolade en truffels, heeft de zilveren medaille gewonnen tijdens de snack- en zoetwarenbeurs ISM Keulen.
Lees berichtNestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao
Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.
Lees bericht