Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien
_1080_718_90.jpg)
Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.
De cacaofabriek van Eva Kuin en Malou Dronkers is gevestigd aan een pleintje achter de Meeuwenlaan. Daar maken zij al 3,5 jaar ambachtelijke chocoladeproducten. Naast de fabriek is er sinds vorig jaar ook een cacao café geopend.
Biologisch
Alle chocoladeproducten wordt in Amsterdam Noord vanaf de boon zelf gekraakt en gemaakt. De producten worden verkocht op de locatie zelf, maar ook via wederverkopers online en een aantal cafés met cacao espresso’s, zoals Het Volkshotel in Amsterdam. De cacao die gebruikt wordt is biologisch geteeld en afkomstig van een duurzame boerencoöperatie in de Dominicaanse Republiek. Daar zijn rechtsreeks afspraken gemaakt met de coöperatie en daardoor ontvangen boeren vier keer meer dan de marktwaarde van cacao.
Opschalen
Om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen is het nodig om de productie op te schalen en nieuwe machines aan te schaffen. De benodigde investering willen Kuin en Dronkers binnen halen met een crowdfunding campagne via CrowdAboutNow. Samen met 35 betrokken investeerders is al ruim 33.000 euro opgehaald, het uiteindelijke doel is om een bedrag van 50.000 euro op te halen. Dronkers: “Na 3 jaar hebben onze machines hun maximale capaciteit bereikt. Ons fabriekje draait overuren en we kunnen de vraag niet meer aan want onze huidige productiemethode is prachtig maar totaal niet efficiënt.”
Volwassen
Met de nieuwe professionele machines willen de ondernemers meer mensen laten kennis maken met ambachtelijke en pure cacao producten. Kuin: “Wild Child Cacao begon als passie, maar we worden nu volwassen als bedrijf. We hopen de komende jaren nog veel meer mensen mee te nemen in ons cacao avontuur. Aan het einde van dit jaar willen we onze nieuwe chocolademakerij openen voor publiek.”
Bron: Wild Child Cacao/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
CrowdAboutNow bereikt mijlpaal met 100 miljoen
Crowdfunding - CrowdAboutNow, het crowdfunding platform dat zich richt op het financieren van lokale ondernemers, heeft de mijlpaal bereikt van 100 miljoen. In totaal is er 100 miljoen geïnvesteerd in ondernemers die met het platform hun crowdfunding zijn gestart.
Lees berichtChocoladehuis Guylian verduurzaamt duty free assortiment
Chocolade - Het Belgische chocolademerk Guylian, bekend van het klassieke zeebanket, lanceert een vernieuwd duty free assortiment. Ook de Master’s Selection is in een geheel nieuw, duurzaam jasje gestoken. De vernieuwde collecties zullen vanaf half oktober verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en duty free shops.
Lees berichtSamenwerking Ben&Jerry’s en Tony’s Chocolonely krijgt lovesongs
Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Lees berichtInvesteerders gezocht voor eerste Amsterdamse Mercearia
Eetwinkel – Het moet de eerste Mercearia worden van Amsterdam. Een Latijns-Amerikaans eetconcept dat tot nog toe niet in de hoofdstad te vinden is. Drie gepassioneerde koks Estela Barroca en broers Daan en Matthijs Pasmans willen daarin verandering brengen en zijn op zoek naar investeerders.
Lees berichtVisrestaurant Pesca opent nieuwe locatie in Rotterdam
Horecaconcept - In september opent Pesca een nieuwe locatie aan de Botersloot in het centrum van Rotterdam. De vestiging in de havenstad wordt na Amsterdam, de tweede vestiging van Pesca. Het restaurant met een oppervlakte van 400 vierkante meter biedt straks plaats voor 125 couverts.
Lees berichtNestlé start cacaoplan tegen kinderarbeid, met inkomensgroei boeren
Duurzaamheidsplan - CEO Mark Schneider van Nestlé heeft vandaag een ‘Living Income’ plan aangekondigd om de risico's op kinderarbeid in de cacaoproductie aan te pakken. Doel achter het plan is de inkomensgroei van cacaoboeren versnellen, zodat de levensstandaard van cacaoboeren en hun familie verbetert. Tegelijkertijd wordt in het plan de regeneratieve landbouw en gendergelijkheid bevorderd.
Lees bericht