Campagne foodsector om zuivelverspilling tegen te gaan


Campagne – Door een pak vla of yoghurt goed uit te knijpen is eenvoudig 10 procent verspilling tegen te gaan. Met die boodschap is de campagne ‘zuivelpak’ gestart. De commercial laat zien hoe eenvoudig de restjes uit een pak zijn te verwijderen. De supermarkt- en foodservicebranche zet zich in om voedselverspilling te verminderen. Door slim in te kopen, goed te plannen en op tijd af te prijzen proberen supermarkten het aantal niet-verkochte producten zo klein mogelijk te houden. Ook helpt zij de consument om verspilling thuis te verminderen. “De commercial laat zien dat het kinderlijk eenvoudig is om te voorkomen dat je 10% yoghurt of vla weggooit. Dat staat naar onze schatting gelijk aan 30 miljoen liter melk die nodig is voor de productie hiervan. Dat is een mooi resultaat. En als je naar de mest kijkt die de koeien hiervoor produceren, dan scheelt dat ook nog eens een berg mest van 97.000 kubieke meter. En ook dat is een mooi resultaat, concludeert Marc Jansen, directeur van het CBL, aangezien de zuivelsector over het mestoverschot in discussie is met het ministerie van Economische Zaken en de Europese Commissies. Bron: www.zuivelpak.nl Campagne – Door een pak vla of yoghurt goed uit te knijpen is eenvoudig 10 procent verspilling tegen te gaan. Met die boodschap is de campagne ‘zuivelpak’ gestart. De commercial laat zien hoe eenvoudig de restjes uit een pak zijn te verwijderen. De supermarkt- en foodservicebranche zet zich in om voedselverspilling te verminderen. Door slim in te kopen, goed te plannen en op tijd af te prijzen proberen supermarkten het aantal niet-verkochte producten zo klein mogelijk te houden. Ook helpt zij de consument om verspilling thuis te verminderen. “De commercial laat zien dat het kinderlijk eenvoudig is om te voorkomen dat je 10% yoghurt of vla weggooit. Dat staat naar onze schatting gelijk aan 30 miljoen liter melk die nodig is voor de productie hiervan. Dat is een mooi resultaat. En als je naar de mest kijkt die de koeien hiervoor produceren, dan scheelt dat ook nog eens een berg mest van 97.000 kubieke meter. En ook dat is een mooi resultaat, concludeert Marc Jansen, directeur van het CBL, aangezien de zuivelsector over het mestoverschot in discussie is met het ministerie van Economische Zaken en de Europese Commissies. Bron: www.zuivelpak.nl

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’

Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.

Lees bericht




SUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo

Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.

Lees bericht

Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven

Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid