Campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start voor duurzaam ondernemen

Campagne – Maandag is de campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start gegaan van Detailhandel Nederland om winkeliers er op de wijzen dat duurzaam ondernemen ook lonend kan zijn. In de campagne vertellen vier ondernemers dat het energiebesparend maken van hun winkel een prijskaartje had, maar dat het onder aan de streep ook het nodige oplevert. Er worden tips gegeven en het resultaat wordt getoond van hun stappen. Volgens Detailhandel Nederland weten veel ondernemers niet altijd goed waar te beginnen met het energiezuiniger maken van de winkel. Verschillende brancheorganisaties, aangesloten bij Detailhandel Nederland, adviseren hun leden over het nemen van energiebesparende maatregelen, door bijvoorbeeld het aanbieden van een energiescan, zodat duidelijk wordt waarop bespaard kan worden. “Duurzaam ondernemen is een belangrijk thema en ook winkeliers vormen een essentiële groep in de Nederlandse samenleving. Er verandert veel in retailland en de fysieke winkel moet mee in die veranderingen. Ook het nemen van energiebesparende maatregelen hoort daarbij. We roepen hen vooral ook op om met de verhuurders te gaan praten. Het levert voor beide partijen vaak een win-win situatie op”, aldus secretaris Vestigingszaken Tristan Bons van Detailhandel Nederland. Wet Informatieplicht Energiebesparende Maatregelen Vorig jaar werd de Wet Informatieplicht Energiebesparende Maatregelen van kracht. Brancheorganisaties in de detailhandel hebben veel aandacht besteed aan het feit dat ook winkeliers, die onder de informatieplicht vallen, ook de benodigde informatie moeten aanleveren. Binnenkort komt het RVO met gegevens over hoeveel winkeliers zich daadwerkelijk hebben gemeld voor de informatieplicht. De Campagne ‘Je verdient Beter!’ loopt tussen 20 januari en 1 februari. Op de website kunnen winkeliers naar de voor hun specifieke brancheorganisatie geleid worden. Bron: @FoodClicks
Campagne – Maandag is de campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start gegaan van Detailhandel Nederland om winkeliers er op de wijzen dat duurzaam ondernemen ook lonend kan zijn. In de campagne vertellen vier ondernemers dat het energiebesparend maken van hun winkel een prijskaartje had, maar dat het onder aan de streep ook het nodige oplevert. Er worden tips gegeven en het resultaat wordt getoond van hun stappen. Volgens Detailhandel Nederland weten veel ondernemers niet altijd goed waar te beginnen met het energiezuiniger maken van de winkel. Verschillende brancheorganisaties, aangesloten bij Detailhandel Nederland, adviseren hun leden over het nemen van energiebesparende maatregelen, door bijvoorbeeld het aanbieden van een energiescan, zodat duidelijk wordt waarop bespaard kan worden. “Duurzaam ondernemen is een belangrijk thema en ook winkeliers vormen een essentiële groep in de Nederlandse samenleving. Er verandert veel in retailland en de fysieke winkel moet mee in die veranderingen. Ook het nemen van energiebesparende maatregelen hoort daarbij. We roepen hen vooral ook op om met de verhuurders te gaan praten. Het levert voor beide partijen vaak een win-win situatie op”, aldus secretaris Vestigingszaken Tristan Bons van Detailhandel Nederland. Wet Informatieplicht Energiebesparende Maatregelen Vorig jaar werd de Wet Informatieplicht Energiebesparende Maatregelen van kracht. Brancheorganisaties in de detailhandel hebben veel aandacht besteed aan het feit dat ook winkeliers, die onder de informatieplicht vallen, ook de benodigde informatie moeten aanleveren. Binnenkort komt het RVO met gegevens over hoeveel winkeliers zich daadwerkelijk hebben gemeld voor de informatieplicht. De Campagne ‘Je verdient Beter!’ loopt tussen 20 januari en 1 februari. Op de website kunnen winkeliers naar de voor hun specifieke brancheorganisatie geleid worden. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
BOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen
Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
Lees berichtGrolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees berichtMedewerkers SPAR in nieuw, duurzaam jasje gestoken
Formulenieuws – Alle medewerkers van de Nederlandse SPAR-winkels worden dit jaar in nieuwe werkkleding gestoken. Naast het andere design van de kledinglijn, is deze ook volledig van duurzame materialen geproduceerd.
Lees berichtAnne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing. Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.
Lees berichtHMSHost zet elektrisch aangedreven vrachtwagens van Bidfood in
Luchthaven - HMSHost International zet elektrisch aangedreven vrachtwagens van Bidfood in voor de bevoorrading op Amsterdam Airport Schiphol. Dit sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie en het streven van Schiphol, om in 2030 klimaatneutraal te zijn.
Lees berichtRestaurant The Shift is meer dan driemaal daags een ander interieur
Restaurantconcept -The Shift is misschien wel uniek in de wereld. Het restaurantconcept dat enkele weken geleden opende in Den Bosch verandert niet alleen driemaal daags van interieur en menukaart, het biedt daarnaast ook nog eens vegetarische gerechten en een suikervrij frisdrankenassortiment.
Lees bericht