Campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start voor duurzaam ondernemen


Campagne  – Maandag is de campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start gegaan van Detailhandel Nederland om winkeliers er op de wijzen dat duurzaam ondernemen ook lonend kan zijn. In de campagne vertellen vier ondernemers dat het energiebesparend maken van hun winkel een prijskaartje had, maar dat het onder aan de streep ook het nodige oplevert. Er worden tips gegeven en het resultaat wordt getoond van hun stappen. Volgens Detailhandel Nederland weten veel ondernemers niet altijd goed waar te beginnen met het energiezuiniger maken van de winkel. Verschillende brancheorganisaties, aangesloten bij Detailhandel Nederland, adviseren hun leden over het nemen van energiebesparende maatregelen, door bijvoorbeeld het aanbieden van een energiescan, zodat duidelijk wordt waarop bespaard kan worden. “Duurzaam ondernemen is een belangrijk thema en ook winkeliers vormen een essentiële groep in de Nederlandse samenleving. Er verandert veel in retailland en de fysieke winkel moet mee in die veranderingen. Ook het nemen van energiebesparende maatregelen hoort daarbij. We roepen hen vooral ook op om met de verhuurders te gaan praten. Het levert voor beide partijen vaak een win-win situatie op”, aldus secretaris Vestigingszaken Tristan Bons van Detailhandel Nederland. Wet Informatieplicht Energiebesparende Maatregelen Vorig jaar werd de Wet Informatieplicht Energiebesparende Maatregelen van kracht. Brancheorganisaties in de detailhandel hebben veel aandacht besteed aan het feit dat ook winkeliers, die onder de informatieplicht vallen, ook de benodigde informatie moeten aanleveren. Binnenkort komt het RVO met gegevens over hoeveel winkeliers zich daadwerkelijk hebben gemeld voor de informatieplicht. De Campagne ‘Je verdient Beter!’ loopt tussen 20 januari en 1 februari. Op de website kunnen winkeliers naar de voor hun specifieke brancheorganisatie geleid worden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Thuisbezorgd.nl Partner Webshop voortaan plasticvrij

Bezorgdienst - Vanaf 1 december 2019 wordt plastic voor eenmalig gebruik niet langer aangeboden in de Partner Webshop van Thuisbezorgd.nl. De bezorgdienst wil op deze manier aangesloten restaurants stimuleren om  voor duurzame alternatieven te kiezen. De webshop biedt de restaurants een  alles-in-één-winkel met onder andere ingrediënten, keukenmateriaal en bezorgmateriaal.  De plasticban voor Partner Webshops geldt voor alle landen en...

Lees bericht

Coca-Cola komt met plastic besparende KeelClip-verpakking

Verpakking – Coca-Cola Nederland heeft vandaag als eerste frisdrankenconcern ter wereld de introductie van de KeelClip aangekondigd. Het gaat om een kartonnen verpakking voor multipacks, blik, dat jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic gaat besparen. Coca-Cola in Nederland investeert ruim 14 miljoen euro in de fabriek in Dongen in een nieuwe bliklijn en verpakkingsmachine. De lijn moet vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen,...

Lees bericht

Brouwer Carlsberg bezig met ‘papieren bierfles’

Innovatie - Carlsberg is bezig met de ontwikkeling van een volledig duurzaam geproduceerde fles, de Green Fiber Bottle. Onlangs onthulde de bierbrouwer twee prototypen. Beide typen waren gemaakt van biobased houtvezels, alleen het binnenwerk varieerde bij de twee flessen. De ‘papieren bierfles’ komt dus dichterbij. Carlsberg houdt zich al langer bezig met de ontwikkeling naar een volledig duurzame fles. En...

Lees bericht


Consumenten kopen steeds vaker duurzaam voedsel

Monitor - De bestedingen van consumenten aan duurzaam voedsel in Nederland zijn in 2018 ten opzichte van 2017 met 7% toegenomen. Het marktaandeel van bestedingen aan duurzaam voedsel in de totale bestedingen aan voedsel is 11%. Duurzaam stijgt bij alle productgroepen, behalve bij vlees- en vleeswaren. Dat meldt de Monitor Duurzaam Voedsel 2018 van Wageningen Economic Research. De monitor geeft een overzicht van de bestedingen...

Lees bericht

Intrakoop en Foodstep introduceren Zorgmonitor Duurzaam & Gezond

Samenwerking – Bureau Foodstep en zorginkoper Intrakoop hebben samen het initiatief genomen om zorgorganisatie te helpen bij het maken van gezonde en verantwoorde keuzes bij het inkopen van eten en drinken. Daartoe is de Zorgmonitor Duurzaam & Gezond gelanceerd. Beide partijen hebben een vijfjarige samenwerking afgesproken Doel is om het huidige assortiment van eten en drinken in de zorgsector te verduurzamen en...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid