Carnavalsvierders laten zich niet remmen door prijsstijgingen


Onderzoek – Carnavalsvierders zijn van plan vooral feest te gaan vieren en niet te letten op de prijzen. Na jaren van beperkte carnavalsvieringen en flinke prijsstijgingen, laten de feestgangers zich dit jaar niet remmen. Twee op de vijf carnavalsvierders gaat komend weekend dan ook nergens op bezuinigen. Ook houdt de ruime meerderheid (84%) geen rekening meer met het coronavirus.

Dit blijkt uit onderzoek van Feestkleding365.nl, dat altijd vlak voor carnaval een ludiek onderzoek presenteert onder de 1200 bezoekers van de site. Ondanks de stijgende bier- en alcoholprijzen is de helft van de carnavalsvierders die de site bezoekt niet van plan te bezuinigen op hun alcoholconsumptie.

Mensen die wel iets meer geld in hun portemonnee willen houden, zoeken wel naar verschillende manieren om te besparen. Zo drinkt 17% zich thuis in, om op de kosten in de cafés laag te houden. Ook geeft bijna één op de zes feestgangers aan van plan te zijn te besparen door minder rondjes te geven (16,8%).

Corona is weg

Afstand houden in kroegen, niezen in de elleboog of zelfs een mondkapje op, is definitief van de baan. Alsof corona nooit heeft bestaan zijn de meeste carnavalsvierders (84%) niet van plan om zich aan één of meerdere maatregelen te houden. Slechts een klein deel van de feestgangers (11,5%) heeft wél de behoefte om afstand te houden en een enkeling slaat carnaval zelfs volledig over uit vrees voor het virus. Veel van deze voorzichtige feestvierders komen opvallend uit België.

200 euro

Gemiddeld feesten carnavallers drie dagen lang. Ruim 20% houdt het zelfs de volledige vijf dagen vol. Het geldbedrag dat de feestgangers aan carnaval besteden is gemiddeld 100 euro. Zo’n twee derde van de ondervraagden zegt dit bedrag te besteden. 1 op de 5 carnavalsvierders geeft zelfs meer dan 200 euro uit.

Bron: Feestkleding365/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ING voorspelt uitdagend jaar voor de horeca

Analyse – Ondanks een laag consumentenvertrouwen, maakt de horeca een goede start in 2023. Consumenten gaven in het eerste kwartaal maar liefst 7% meer uit dan een jaar geleden. Maar voor heel 2023 verwacht ING Research toch problemen en voorziet de bank een uitdagend jaar.

Lees bericht


Recordaantal high tea reserveringen voor Moederdag

Moederdag – Voor Moederdag 2023 zijn er meer high tea reserveringen binnengekomen, dan voor Moederdag vorig jaar. Nu al zijn er 25% meer reserveringen gemaakt fan in 2022. Dat blijkt uit een enquête onder verschillende restaurants en de reserveringsdata van HighTea.nl.

Lees bericht

Appèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Delft

Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de Technische Universiteit Delft. Het gaat om meer dan 20 restaurants, koffiecorners en andere cateringlocaties en de op het terrein aanwezige foodtrucks. Ook de banqueting gaat Appèl verzorgen. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal en uitgebreid vegetarisch assortiment centraal.

Lees bericht

Het Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform

Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY)  horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.

Lees bericht


Weelderig kleurrijk jaren ’70 design bij La Nostra Gigi

Horecaconcept – Pesca, Skylounge Ventuno, MaMa Kelly, het zijn stuk horecaconcepten waar naast goed eten het interieur een belangrijke rol speelt. Zo ook bij La Nostra Gigi aan het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. Een nieuw horecaconcept dat veel ruimte biedt voor Italiaans shared dining en een borrel; een weelderig en kleurrijke trattoria, cocktailbar en lounge in één.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid