Cas & Kas, GRO en Snackwize bundelen krachten in Snackwise Collective


Cas & Kas, GRO en Snackwize slaan de handen ineen en beginnen Snackwise Collective, een samenwerkingsverband dat inzet op smaakvolle én duurzame snacks

Samenwerking – Met de opening van een nieuwe snackfabriek in Nieuw-Vennep zetten drie vernieuwende spelers uit de voedingsmiddelenindustrie een opvallende stap richting de toekomst van snackproductie. Cas & Kas, GRO en Snackwize slaan de handen ineen en beginnen onder de naam Snackwise Collective, een samenwerkingsverband dat inzet op smaakvolle én duurzame snacks.

De officiële opening vond begin augustus plaats. In de nieuwe fabriek worden onder meer bitterballen en kroketten geproduceerd, met een duidelijke focus op plantaardige, circulaire en hybride varianten. Volgens de initiatiefnemers is het doel helder: snacks ontwikkelen die niet alleen goed smaken, maar ook bijdragen aan een duurzamer voedselsysteem. “Jarenlang hebben we mensen verleid met smaak in plaats van principes,” zegt medeoprichter Jesse 't Lam. “Maar met een gezamenlijke fabriek kunnen we pas echt opschalen en impact maken.” Ook Edwin Hak, Cas de Weerd en Kasper Luiten zijn betrokken bij het project. Zij vormen samen de drijvende krachten achter het collectief.

Positioneren als producent

De merken binnen het collectief, waaronder Cas & Kas, GRO en Lodewyck, willen zich profileren als partner voor groothandels, foodformules en merken die zoeken naar toekomstbestendige productieketens. Snackwise positioneert zich als producent met een duidelijke visie: hoogwaardige snacks leveren die passen binnen een moderne, duurzame levensstijl.

Benelux

Met de nieuwe fabriek wil Snackwise Collective uitgroeien tot een toonaangevende speler in de Benelux. “Wij geloven dat snacken beter kan zonder concessies aan smaak of kwaliteit,” aldus 't Lam.

Bron: Snackwise Collective/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Anuga breekt records in exposanten en bezoek

Vakbeurzen - De 2025-editie van Anuga heeft geschiedenis geschreven. Met meer dan 8.000 exposanten uit 110 landen en ruim 145.000 bezoekers uit 190 landen vestigde de vakbeurs voor de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie nieuwe records. Daarmee groeide het bezoekersaantal met 3,6 procent ten opzichte van de vorige editie.

Lees bericht


Inkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent

Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Rewind lanceert maïschips met 9-volt batterijsmaak

Introductie - Het nieuwe snackmerk Rewind verrast met misschien wel de meest nostalgische snack ooit: maïschips met de smaak van een 9-volt batterij. Geïnspireerd op de kinderlijke drang om je tong tegen een batterij te drukken, lanceert Rewind een limited edition chipsvariant met een prikkelende, metaalachtige smaak.

Lees bericht

Efteling serveert voortaan uitsluitend vegan poffertjes

Attractiepark – In restaurant 't Poffertje in de Efteling worden sinds kort alleen nog vegan poffertjes geserveerd. Het attractiepark heeft de receptuur aangepast, waardoor het beslag volledig plantaardig is. Volgens een woordvoerder, in een reactie aan pretparkwebsite Looopings, is de wijziging onderdeel van de bredere duurzaamheidsambitie van het park.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid